Пътят напред
Самият Фердинанд Порше стори първия в света хибрид през 1899 г., като прави повече от 300 бройки от него, докато Хенри Форд не представя своя Model T, работещ само с бензин, като по-достъпна и по-мощна опция. Двигателите с вътрешно горене скоро започват да доминират на пазара, но хибридите се появяват отново с експерименталния EV1 на General Motors Co. през 1990 г., Prius на Toyota, който дебютира в Япония през 1997 г., и Honda Insight , който през 1999 г. става първият масово произвеждан хибрид, пуснат на пазара в САЩ.
Някои, като мекия хибрид Insight, са оценявани заради безпроблемната им практичност без зарядно устройство и почти незабележимо използване на електрически двигатели, които подобряват ускорението. Плъгин хибридите като Prius Prime предлагат шофиране само с електричество, макар и само с ограничен пробег.
Нужни са още пет години след Insight, преди първият луксозен хибрид да дебютира на пазара - Lexus RX400h. Този SUV печели фенове със своята горивна ефективност и пробег само на електричество от близо 40 мили (64 км). Започвайки на цена от около 50 000 долара, той струва повече от нехибридния RX, но намира пазарна ниша сред по-богатите купувачи. „Първоначалното търсене беше силно, подпомогнато от репутацията на Lexus относно качеството и надеждността“, разказва Салерно.
Преминаването към марки от по-висок клас отнема повече време. Ранните хибридни суперколи, които се появяват около 2013 г., помагат за легитимирането на технологията в сегмента. Те доказват, че колите, задвижвани от електричество, могат да бъдат достатъчно бързи и мощни, за да компенсират по-високото тегло, посочва Салерно.
Възходът на хибридите в този елитен сегмент е особено ясно изразен и поляризиращ. Няколко популярни марки с малък обем като Rolls-Royce и Pininfarina прескачат изцяло хибридната технология. Ръководителите я избягват, приемайки я като патерица, а не като постоянно решение. „Няма да правим хибриди или каквото и да е“, посочва тогавашният главен изпълнителен директор на Rolls-Royce Торстен Мюлер-Отвос през 2018 г. „Нашето предложение е напълно електрическо“.
Бившият инженерен гуру на Lamborghini Маурицио Реджиани казва, че хибридното задвижване никога не е било опция за неговия V-12 Lamborghini Diablo, защото би намалило тръпката от шофирането в колата на стойност 1,35 млн. евро.
„Хибридът е решение за задоволяване на необходимостта от намаляване на емисиите“, изтъква той. „Но ако искате да се забавлявате, трябва да сте по-леки“.
Други правят точно обратното. Bentley показва първия си хибриден спортен автомобил Continental GT на 11 юли на Фестивала на скоростта в Гудууд и обявява на 18 юни, че ще хибридизира Flying Spur, превръщайки го в най-мощния и най-ефективен автомобил с четири врати в 105-годишната история на Bentley.
Bugatti ще покаже първия си хибрид, Tourbillon с мощност от 1800 конски сили , на 16 август по време на Седмицата на автомобилите в Монтерей.
Ferrari NV излиза с плъгин хибрида Ferrari SF90 Stradale през 2019 г., след това се появяват хибридите 296 GTB и 296 GTS съответно през 2021 г. и 2022 г. Те са част от огромните инвестиции на компанията в технологията.
Да се каже, че хибридната програма на Ferrari върви добре би било подценяване. Миналата година делът на хибридите от общите продажби на компанията в някои месеци достигаха 40-50%. На 26 юни Ferrari обяви, че ще предложи разширена гаранционна услуга за следващото си поколение хибридни и електрически суперколи.
Междувременно книгите с поръчки на Lamborghini се запълниха до 2027 г. за модела Revuelto, нейният трети хибрид след Sian от 2020 г. и Countach LPI 800-4 от 2022 г.
Инженерите на луксозните марки, клонящи към хибридите, настояват, че технологията осигурява както повече производителност спрямо съществуващите модели с двигатели с вътрешно горене, така и по-ниски нива на емисии. В Bugatti, например, системата V-16 и електрическият двигател на Tourbillion предлагат 300 к.с. повече от своя предшественик Chiron. Хибридният GTS на Porsche има почти 60 конски сили повече в сравнение с предшественика Carrera GTS.
Поддържането на дизайна и качеството на шофиране на Porsche 911 е „несъвместимо“ с допълнителните изисквания за тегло, баланс и пространство на изцяло електрическа система, изтъква марката. Но хибридното задвижване използва експлозивната сурова мощност на горенето и мигновеното бързо изключване на електричеството. Това е най-доброто от двата свята.
преди 4 месеца хаха ... хибридите са червеното хапче , пътят към просветление и познание за отрицателите ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар