fallback

Какво правят стартъпите в САЩ, за да преодолеят слабото търсене на електромобили?

Докато Fisker се предаде, обявявайки фалит, Nikola, Rivian и Lucid продължават да се борят в търсене на рентабилност

18:11 | 19.06.24 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американският електромобилен стартъп Fisker подаде молба за защита от фалит в понеделник, превръщайки се в поредната компания от сектора, която се огъна пред трудностите с набирането на средства, бавните продажби и предизвикателства във веригата на доставки и дистрибуцията, пише Ройтерс.

Търсенето остава слабо за водещия електрически SUV на Fisker Ocean. Компанията съкрати работни места и замрази инвестициите, за да забави изгарянето на пари, партнира си с представителства, за да увеличи продажбите и отчаяно търси инвестиция от голям автомобилен производител, за да остане на повърхността. Нищо от това не проработи.

Други стартъп компании за електромобили в САЩ също намаляват производствените разходи, съкращават работна сила и се надпреварват да разработят по-евтини модели, за да се справят със спада в търсенето поради високите разходи по заеми.

Rivian

Тази година Rivian затвори производствената си линия за седмици, за да преоборудва съоръжението – ход, предназначен да намали разходите и да помогне на производителя на R1S и R1T да стане рентабилен.

За да повиши търсенето и ефективността, Rivian обяви наскоро второто поколение превозни средства с нови задвижващи устройства, надграден софтуер и по-малко части.

След като миналата година се отказа да намали цената на своите автомобили, през февруари Rivian представи опции от по-нисък клас за своите съществуващи автомобили.

Стартъпът се фокусира върху намаляването на изгарянето на пари чрез предоговаряне на споразуменията за доставка и собствено производство на някои компоненти. Rivian обяви пари и парични еквиваленти от 5,98 млрд. долара за първото тримесечие, в сравнение със 7,86 млрд. долара през четвъртото тримесечие на 2023 г.

През март Rivian представи и своите по-малки, по-евтини електрически модели R2 и R3 с планове да започне производството на R2 в своята фабрика в САЩ, за да ускори доставките през първата половина на 2026 г.

Lucid

Lucid Group заяви през май, че ще намали работната си сила в САЩ с 6%. Компанията изостана от очакванията на анализаторите при приходите в шест поредни тримесечия.

Тя намали цената на Lucid Air Pure и включи две години безплатна планирана поддръжка и надбавка за зареждане като стимул за купувачите.

През ноември Lucid представи своя SUV Gravity, който ще започне на цена под 80 хил. долара и се очаква да влезе в производство в края на тази година.

За да привлече по-голяма клиентска база, Lucid, подкрепен от Суверенния инвестиционен фонд на Саудитска Арабия, е готов да започне производството на по-достъпен автомобил от среден клас в края на 2026 г. на цена от около 50 хил. долара.

Lucid приключи първото тримесечие с пари и парични еквиваленти от 2,17 млрд. долара, в сравнение с 1,37 млрд. долара през четвъртото тримесечие на миналата година.

Nikola

Nikola се ориентира към големи товарни превозни средства, захранвани с водород, след като някои от нейните електрически предложения се сблъскаха с проблеми, свързани с възпламеняване през август. Това доведе до сервизна акция.

Компанията очаква до 170 милиона долара приходи от камиони за 2024 г. с цел да продаде 450 превозни средства тази година, включително своите електрически камиони с водородни горивни клетки.

Паричните средства и паричните еквиваленти на Nikola в края на първото тримесечие достигат 345,6 млн. долара, спад от 464,7-те милиона долара през декември.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:11 | 19.06.24 г.
fallback
Още от Анализи виж още