IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Електромобилите провокират обратна реакция в САЩ и Европа

Стремежът към загърбване на двигателя с вътрешно горене се превръща в предизборна тема на два континента

19:35 | 04.10.23 г. 12
Автор - снимка
Създател
Бившият президент на САЩ Доналд Тръмп. Снимка: Bloomberg L.P.
Бившият президент на САЩ Доналд Тръмп. Снимка: Bloomberg L.P.

Торите атакуват „схемите срещу автомобилите“

Подобни дебати се водят в цяла Европа.

Това никъде не е по-вярно, отколкото в Обединеното кралство, където управляващата Консервативна партия влезе в спор за автомобилната политика това лято.

Катализаторът беше поредица от извънредни избори през юли, включително такива за попълване на места в парламента.

Основен фактор в тази надпревара беше решението на кмета на Лондон Садик Хан - също член на Лейбъристката партия - да разшири столичната зона за коли с ултра ниски емисии, което задължава превозните средства да отговарят на строги стандарти за замърсяване на въздуха.

Това предизвика яростен политически дебат по въпроси, свързани с климата, тъй като редица гласове в партията на Сунак - и в мощната консервативна преса на Великобритания - призоваха премиера да преосмисли климатичните цели на Обединеното кралство.

До юли стана ясно накъде се насочва Сунак. Той публикува в социалните платформи снимка на себе си, седнал в стар Rover, в знак на почит към бившия лидер на консерваторите Маргарет Тачър, правейки препратка към юлско интервю за Telegraph, в което той обяви, че преразглежда така наречените „антиавтомобилни схеми“.

„Говорейки за свобода, седнах в стария Rover на Маргарет Тачър“, написа той в Twitter, която беше преименувана на X. „По-рано говорих с @Telegraph за това колко важни са колите за семействата, за да живеят нормално. Това е нещо, което антиавтомобилните лейбъристи просто не разбират. И затова преразглеждам схемите за борба с автомобилите в цялата страна“, добави той.

Миналия месец Сунак обяви, че британското правителство се отказва от поредица от ангажименти за климата - включително от обещанието за постепенно премахване на бензиновите и дизеловите автомобили до 2030 г.

Въпреки че решението за отлагане на крайния срок до 2035 г. беше приветствано от някои членове на неговата партия - повече от 40 представителите на торите от горната и долната камара на парламента отправиха писмена молба до министър-председателя да преразгледа това решение - обратният завой разстрои бизнеса и автомобилната индустрия, която вече е инвестирала сериозни суми в зеления преход.

Решението на Сунак да тръгне надясно по въпроса отразява политическото смятане, идващо, докато той залага, че промяната в политиката по отношение на електрическите превозни средства и въпросите, свързани с климата, може да му помогне да намали разликата с лейбъристите, които имат двуцифрена преднина пред неговата партия в социологическите проучвания.

Други консерватори акцентираха върху по-широките критики към електрическите превозни средства, включително депутатът Крейг Маккинли, който се позова на рисковете, породени от възпламеняването на батериите и добива на минерали като елементи на „измамата с електрически автомобили“.

„Просто съм напълно против тях“, подчерта той, добавяйки: „Мисля, че грешат по отношение на околната среда. Не искам особено деца в Демократична република Конго да копаят кобалт, за да можем всички да се чувстваме доста доволни от себе си“.

Политиката на автомобилите

На други места в Европа изменението на климата, и по-специално електрификацията при автомобилите, се очертава като политически проблем, докато континентът се подготвя за поредица от избори. През юни милиони европейски граждани ще избират членове на Европейския парламент. Страните от Полша до Белгия също провеждат национални избори догодина.

Проучванията показват изместване вдясно в много европейски страни - като съпротивата срещу програмата на ЕС за климата нараства.

Дори Германия, която се ръководи от ляв канцлер и където Зелената партия е част от коалиционното правителство, се бори с климатичните амбиции на ЕС, въпреки че нейната масивна автомобилна индустрия се готви да премине към електрически превозни средства. (Volkswagen, например, наскоро подписа сделка с китайския конкурент Xpeng, докато се опитва да пробие на доходоносния пазар на електрически превозни средства в Китай.)

Берлин поведе бунт по-рано тази година срещу предложението на ЕС за премахване на превозните средства с двигатели с вътрешно горене до 2035 г. В крайна сметка победи – Брюксел се примири с искането на Германия превозните средства с двигатели с вътрешно горене да могат да бъдат регистрирани след 2035 г., ако използват изключително т.нар. синтетични горива.

Крайнодясната партия „Алтернатива за Германия“, която отчита сериозен ръст в последните социологическите проучвания, води кампания на платформа, обединяваща антиимиграционни политики, призивите за мирни преговори с руския лидер Владимир Путин и противопоставяне на политиките на климатичен неутралитет.

Противопоставянето на електрическите автомобили също се очертава като политически проблем в Италия, дом на Fiat и Ferrari, където премиерът Джорджа Мелони управлява едно от най-десните правителства в последните години.

Правителството на Мелони се присъедини към Франция, Полша, Чехия и други приятелски настроени към автомобилите страни в подкопаването на предложението на Европейската комисия за налагане на стандарт „Евро 7“ , който има за цел да подобри качеството на въздуха като се затегнат правилата за емисиите от превозните средства.

Вместо това министрите на индустрията на ЕС приеха драстично по-мека версия на регламента.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:28 | 04.10.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

12
rate up comment 1 rate down comment 2
andy
преди 1 година
До: zelka007Те укрите сами си ги горят, щото живота на нещacтницитe вътре е особено кратък. Останалите биват ласцeтнати на 5-10 кмпреди фронтовата линия. Затова и нацистите атакуват на бос крак последните месеци. Така имат шанс поне да стигнат до фронта преди да бъдат телепортирани при идолите си Бандера, Хитлер и Мусолини. Вчера гледах видео на нацистка атака - 2 браднита водени от 1 танк. По едно време танкът се обръща и гледа брадлитата горят.И беж вкъщи преди да е станал и той на флоеверки ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 2 rate down comment 2
zelka007
преди 1 година
До: andy ... айде бе , тези 10 chalenger и 50 leopard не ги ли изгорихте вече ве ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 5 rate down comment 2
zelka007
преди 1 година
До: evlogi ... автомобилите с ДВГ са били наложени административно и антипазарно също ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 3 rate down comment 2
zelka007
преди 1 година
До: khao ... този никога не е карал нова кола . дори се съмнявам , че има въобще кола ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 7 rate down comment 2
evlogi
преди 1 година
Насила хубост не става.Електромобилите си имат място в микса и са много удобни за някои хора и някои приложения, но да се опитваш административно да ги наложиш на всички и за всичко няма да стане...Имам едно съмнение,че десетки ,че и стотици милиарди ще се окажат прахосани, както винаги става когато правителствата се набъркат в пазарните механизми...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 11 rate down comment 3
andy
преди 1 година
До: khao В България по Тиквоновите пътища, ново само танк! Ама не от ония нагло-соксонски бpakми дето ги горят по укристан, че до морето не могат стигна. :-)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 14 rate down comment 6
andy
преди 1 година
Всяко насилие поражда обратна реакция. А "зеленото нещо" е нищо повече от насилие на една малка шaйka над останалата част от човечеството, поддържано от една измама. Когато истината излезе наяве, ще паднат много глави.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 5 rate down comment 12
khao
преди 1 година
До: cyclop хахаха, ти кой лъжеш бе!...едиствената кола която си взимал от магазина е бил първия ти москвич през 80-те
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 14 rate down comment 6
cyclop
преди 1 година
От магазина съм си я изкарал бе, жужи. С каквото си пожелах. И с разни непожелани ТРРАШШШ ГООВВВВНА, които не мога да откажа - примерно старт-стоп булшит говввняна псевдоекологична система, която трябва да деактивирам всеки път, когато стартирам двигателя. АМа все тая. Сега ще взема и един стар дизел - да имам истинска кола, за когато сектата на умопобърканите клаймътченч античовеци се наложи напълно над производителите на автомобили. Винаги мъртвородената технология е неефективна, глллуппии
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 9 rate down comment 18
khao
преди 1 година
До: cyclop .... и понеже си безделник който не може да си позволи нова кола (даже и с двг), дай сега да лъжем и метаме кал по нормалните хора с електрички... винаги ел. двигателя е бил по ефективен от двг, това го научаваш първата седмица в техническия, прозззз!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още