IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Китайските електромобилни концерни трябва да се адаптират, преди да завладеят Европа

Много китайски марки разглеждат различни варианти за привличане на европейските клиенти, много от които са предубедени спрямо произведените в Китай коли

13:40 | 19.08.23 г. 4
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Китайските производители на електрически превозни средства, които се надпреварват с чуждестранните си съперници за пазарен дял у дома, са изправени пред нов набор от предизвикателства, докато се опитват да се разширят в Европа, пише Ройтерс.

Предубедеността на европейските потребители относно китайските продукти, разходите по внос и по-слабо развития пазар на електромобили са само част от проблемите, с които се сблъскват китайските марки като BYD, Nio и MG в техния опит да завладеят Европа.

От новите електромобили, продадени в Европа от началото на годината, 8% принадлежат на китайски марки, спрямо 6 на сто за миналата година и 4 процента през 2021 г., изчислява консултантската фирма Inovev.

Най-малко 11 нови електрически модела за масовия пазар, произведени в Китай, ще бъдат пуснати на пазара в Европа до 2025 г., показва отделно проучване на Allianz.

Западните автомобилни производители са притеснени от този факт, като Карлос Таварес, главен изпълнителен директор на Stellantis, предупреди миналия месец за „нашествие“ на евтини китайски електромобили на Стария континент.

Европейските компании отвръщат на удара със собствен набор от модели и с планове за намаляване на производствените разходи и съответно на цените, поради което китайските дебютанти ще трябва да увеличат усилията си за своята експанзия.

На брифинг миналата седмица в Пекин Чън Шъхуа, заместник-генерален директор на китайската Асоциация на автомобилните производители, предупреди, че нейните членове може да изпитат сериозни проблеми по отношение на своите планове за разширяване.

"Не е толкова лесно за нашите автомобилни производители да станат глобални", признава Шъхуа, добавяйки: "Трябва да обърнем внимание на рисковете... в момента компаниите може да са претоварени, навлизайки във всеки регион без ясен фокус".

Отразявайки тези амбиции, този септември ще се проведе в Мюнхен, Германия, Световният конгрес за превозни средства, използващи нов вид енергия като част от по-широкото автомобилно изложение. Събитието в рамките на въпросното изложение е организирано именно от китайските марки и за първи път ще се проведе извън Китай.

Основният коз на тези компании досега беше цената. Средната цена на електромобил в Китай беше около 32 000 евро през първата половина на 2022 г., в сравнение с около 56 000 евро за пазар в Европа, изчислява JATO Dynamics.

Но китайските марки вероятно няма да могат да продават толкова евтино своите коли в Европа.

Логистиката, данъците върху продажбите, вносните мита и спазването на европейските изисквания за сертифициране увеличават разходите, изтъква Спирос Фотинос, главен изпълнителен директор за Европа на китайската марка Zeekr , собственост на Geely.

MG – най-продаваната китайска марка в Европа – посочва, че най-голямото предизвикателство е да доставя автомобили от Китай до европейските дистрибутори на фона на пренатоварените пристанища.

Междувременно предпочитанията на европейските потребители, като по-големи батерии, осигуряващи по-голям пробег, също могат да оскъпят китайските превозни средства, коментира темата Александър Клоуз, ръководител на международния бизнес в китайския стартъп Aiways.

Потребителско доверие

Макар някои китайски марки, като MG, са добре известни в Европа, други като XPeng и Nio тепърва трябва да изграждат доверие.

Проучванията показват, че повечето потенциални купувачи на електромобили в Европа не разпознават китайските марки. Тези, които го правят, се колебаят дали да си купят китайска кола – подчертавайки продължилата десетилетия борба на японските и южнокорейските автомобилни производители да спечелят доверието на местните купувачи и да се адаптират към европейските вкусове.

Само 14 на сто от общо 1629 германски потребители, анкетирани от YouGov през 2022 г., са чували за BYD, вторият по големина производител на електромобили в света след Tesla. Общо 17 процента познават премиум марката Nio, докато 10 на сто са наясно с компании като Lynk & CO на Geely.

От 95 процента от потребителите, запознати с Tesla, 10 на сто биха обмислили закупуването на неин електромобил, показва проучването. Но сред тези, които познават китайските марки, едва 1% или по-малко биха обмислили покупка на кола, произведена от тях.

Aiways споделя, че е решила да не рекламира своето китайско наследство поради опасения, че потребителите ще се поколебаят да купуват продукти, произведени в Китай.

Няколко китайски автомобилни производители са си осигурили отлични оценки за безопасност съгласно европейските стандарти, надхвърляйки законовите изисквания, за да се опитат да преодолеят съмненията сред клиентите.

Фотинос от Zeekr казва, че компанията ще се стреми да спечели доверието на потребителите чрез опции за тестдрайв и шоуруми, където европейските купувачи могат да оценят качеството на  електромобилите.

„Когато влязат в контакт с продукта... в сравнение със сравним европейски продукт, с който биха свикнали, качеството и спецификациите са много по-високи. Това ги изненадва“, посочва Фотинос.

Китайският държавен автомобилен производител GAC, третият по големина производител на електромобили в Китай по обеми, отвори дизайнерски офис в Милано, за да оцени предпочитанията на потребителите, преди да премине към продажби.

„Единственият начин да заобиколите (стереотипа) е да прегърнете конкуренцията“, изтъква Клозе от Aiways.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:25 | 19.08.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

4
rate up comment 0 rate down comment 0
Achtung
преди 1 година
Лято 2023 година: CATL Китай, пазарен дял при батериите за автомобили 36.8% в света, всички производствени мощности в Европа ( някой с китайско участие) 1.2%. Или Европа трябва да се откаже от плана за отказване на бензинови и дизелови коли до 2035 год. или средната класа трябва да мине на обществен транспорт. Далеч по вероятния сценарий, ниския клас да бъде превзет от китайските автомобили, а високия да остане в шепата германски марки.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 1
zelka007
преди 1 година
До: wart ... китайцитре първо ще требва да се научат да правят коли според стандартите за качество и безопастност в Европа , после да се научат да правят поддръжка , след това да спрат да крадат , подир това да предложат нещо измислено и полезно от тях а не крадено , пък ние като потребители ще помислим дали си струва да купуваме нефелщини ... вместо да си поддържаме европейските марки ... :))) ... и в Поднебесната кинкалерия има вносни мита и субсидии за техните производители , стига си рИвал!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 3
wart
преди 1 година
Китайците също като наивните Руснаци си мислят по качествени автомобили и приемлива цена с което ще се наложат на Европейският пазар. Нищо подобно Европейските производители постъпено ще си изтеглят производстворо от Китай и ще увеличат по-етапно митата ако трябва ще въведат и коти и това е справедливо ще кажат тъй като "'''''''Застрашават нашата Национална безопасност "''''- въпреки ,че са привърженици на либералната икономика.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 7 rate down comment 3
OHЯ
преди 1 година
А разни ботоксолюбци се подмокряха от идеята , че китайците ще завладеят европата . Ще се случи ли ? А ако все пак китайците успеят да направят пазар от 30% , впредвид че залагат на електрички , нали се сещате какво означава ? Означава , че една изостанала сибирска к.0.ч.и.H.a ще го закъса още по-яко
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още