Един автомобилен експерт, Грегъри Паноне, съавтор на проучване, засягащо 21 различни марки електромобили, споделя, че три модела на Tesla отчитат най-лошите оценки за представяне, изоставайки средно с 26% от рекламирания пробег.
Подобно на конвенционалните модели, новите електрически превозни средства са задължени от законодателството на САЩ да предоставят информация за горивната ефективност. В случая с електромобилите, това е посочено в изминати мили с еквивалента на един галон гориво (MPGe), което позволява на потребителите да сравнят стойностите с тези на бензиновите или дизелови превозни средства. Етикетите включват също прогнози за общия пробег: колко далеч може да стигне една електрическа кола с напълно заредена батерия при комбинирано шофиране (градско и извънградско).
Производителите на електромобили имат избор как да изчислят пробега на модела. Те могат да използват стандартна формула на EPA, която преобразува резултатите от разхода на гориво от градско и извънградско шофиране, за да изчислят обща стойност на пробега. Другият начин е да проведат допълнителни тестове, за да излязат със собствена оценка на пробега. Единствената причина да се провеждат повече тестове е да се генерира по-благоприятна оценка, изтъква Паноне, пенсиониран ветеран от автомобилната индустрия.
Tesla провежда допълнителни тестове за пробега при всички свои модели. За разлика от нея много други автомобилни производители, включително Ford, Mercedes и Porsche, продължават да разчитат на формулата на EPA за изчисляване на потенциалния пробег. Това обикновено води до по-консервативни оценки, добавя Паноне.
Той нарича Tesla „най-агресивния“ производител на електромобили, когато става въпрос за изчисляване на пробега.
На пътя
Докато пътува към Калифорния през март, Алекзандър Понсин спира, за да зареди батерията на своя Model 3 над 10 пъти.
Загрижен, че нещо не е наред с колата, той се обажда и разговаря с няколко представители на Tesla. С един от тях успява да запази час в сервиз в Санта Клара – за след около две седмици – но получава съвет да се яви в сервизен център на Tesla веднага щом пристигне в Калифорния.
Малко след това Понсин получава съобщение, че дистанционната диагностика е показала, че батерията му „е в добро състояние“. „Бихме искали да отменим посещението ви засега, ако нямате други притеснения“, гласи съобщението.
„Разбира се, че все още имам притеснения“, отвръща Понсин. „Имам 150 мили пробег при пълно зареждане!“.
На следващия ден той получава още едно текстово съобщение с молба да отмени посещението. „Съжалявам, но не, не искам да прекратявам посещението, тъй като не смятам, че притесненията ми са били разгледани“, отговоря той.
Невъзмутим, Понсин пристига с колата в сервизния център в Санта Клара без уговорка. Един техник му казва, че колата е в изправност. „Прегледът продължи 10 минути“, припомня си Понсин, „и те дори не огледаха физически колата“.
След като проучва оценката на пробега, Понсин осъзнава, че с колата му всичко е наред. Проблемът е, че Tesla дава нереалистична прогноза за пробега. Той вярва, че компанията „трябва да бъде много по-ясна относно промените в пробега“, особено при много студено време.
преди 1 година "....пробег от 353 мили (565 км) с напълно заредена батерия. Скоро обаче осъзнава, че доста често електромобилът изминава около половината от тези километри, преди батерията да се изтощи, особено когато температурите са по-ниски...." Майтап бе,Уили, би казал Алф... отговор Сигнализирай за неуместен коментар