IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Тайният екип на Tesla за справяне с потребителските оплаквания

Нереалистичните оценки на компанията за пробега на електромобилите ѝ водят до лавина от посещения на клиенти в сервизните центрове

18:54 | 27.07.23 г. 11
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Преди близо десетилетие Tesla внедрява инструменталния панел в своите електромобили, за да предостави „розови“ прогнози за това колко далеч може да стигнат водачите с едно зареждане на батерията, споделя пред Ройтерс анонимен източник, запознат с темата. Миналата година базираната в Остин, Тексас, компания се оказа толкова затрупана от оплаквания заради разминаванията между фабричните данни за пробега и реалността, че е била принудена да създаде специален екип, който да отменя заявките на собствениците за сервизно обслужване, пише Ройтерс.

През март Алекзандър Понсин поема на семейно пътешествие от Колорадо до Калифорния с новия електромобил Model 3 на Tesla, който придобива съвсем наскоро. Той очаква да се възползва от обявения в характеристиките на колата пробег от 353 мили (565 км) с напълно заредена батерия. Скоро обаче осъзнава, че доста често електромобилът изминава около половината от тези километри, преди батерията да се изтощи, особено когато температурите са по-ниски. Понсин е убеден, че колата има фабричен дефект.

Той се свързва с Tesla и запазва час за сервизно обслужване в Калифорния. По-късно получава две текстови съобщения, в които се посочва, че е направена „дистанционна диагностика“, която показва, че батерията е в изправност. Второто съобщение гласи: „Бихме желали да отменим вашето посещение“.

Това, което Понсин не знае, е че служителите на Tesla са били инструктирани да възпрепятстват всички клиенти, които се оплакват от малкия пробег и които искат да посетят съответния сервиз за диагностика.

Миналото лято компанията създава „екип за възпрепятстване“ в Лас Вегас, чиято цел е да не позволява на потребителите да стигат до сервизите заради проблеми с пробега.

Производителят на електрически автомобили обособява екипа, тъй като сервизните му центрове вече са затрупани от собственици, които очакват по-добро представяне въз основа на рекламираните оценки на компанията и прогнозите, показани от измервателите на пробега на инструменталния панел в автомобилите, споделят източници.

В офиса на екипа в Невада някои служители отбелязват дадена отмяна на посещение в сервиз, като заглушават телефоните си и ударят по метален ксилофон, аплодирани от колегите си. Екипът често отменя стотици случаи седмично, като представянето на служителите зависи именно от този успех.

Всяка отмяна на сервизно обслужване спестява на Tesla около 1000 долара, добавят източниците. Друга основна цел на екипа е да се намали натискът върху сервизните центрове, където много често се чака повече от час.

В повечето случаи автомобилите на оплакващите се клиенти вероятно не са имали нужда от ремонт, твърдят запознати с темата. 

Според тях Tesla е виновна за тези оплаквания, но поради друга причина – като представя като „футуристични“ своите превозни средства, повишавайки очакванията сред клиентите над това, което колите реално могат да предоставят.

Много често електромобилите не успяват да постигнат рекламираните оценки за пробег и прогнозите, предоставени от вграденото оборудване в колите.

Според източници идеята инструменталният панел да показва по-голям пробег от действителния е на главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск.

„Илон искаше да покаже добри показатели за пробег, когато батерията е напълно заредена“, споделя източник, добавяйки: „Когато купувате кола и видите пробег от 350-400 мили, сте доволни“.

Пробегът е сред най-важните фактори, когато потребителите решават каква кола искат да си купят. Така нареченото безпокойство за пробега – страхът от изчерпване на мощността преди достигане на крайната дестинация или до зарядна станция -  е основната пречка пред увеличаването на продажбите на електрическите превозни средства.

По времето, когато Tesla програмира „розовите прогнози“, тя продава само два модела: Roadster - първото ѝ превозно средство, което по-късно беше спряно от производство; и Model S - луксозен спортен седан, пуснат на пазара през 2012 г. Сега компанията предлага четири модела: S, 3, X и Y. Междувременно Tesla планира да възроди Roadster и да пусне в продажба пикапа Cybertruck.

По-рано тази година Tesla отнесе глоба от южнокорейските регулатори, които откриха, че автомобилите ѝ осигуряват само половината от рекламирания пробег при ниски температури.

Последна актуализация: 18:58 | 27.07.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

11
rate up comment 2 rate down comment 3
Скъсана_Ушанка
преди 1 година
До: cyclop А ти си скимти, щото ти е кисело гроздето. Но то какво да се очаква от някакъв лузър - пy.тки.нист?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 2 rate down comment 2
Скъсана_Ушанка
преди 1 година
До: cyclop Абе, пробита копейко, пак ли се изказваш за неща, от които имаш 0 понятие?? Аз карам Модел 3 Перформънс. Тоя пробег е за идеални условия, кат се набримчи климата на 6 зиме и лете, спада пробега, норммално. А иначе разни *** и други комплексари с некви беемвенца ги правя да си говорят сами, като много се напъват по светофарите. И това е валидно за 99.9% от всичко налично по улиците. Зареждането набстееията ми на нощна тарифа в гаража ми е под 10 лв,с които минавам към 400 км градско
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 6 rate down comment 2
cyclop
преди 1 година
Докато пътува към Калифорния през март, Алекзандър Понсин спира, за да зареди батерията на своя Model 3 над 10 пъти. -ами да ви е сладък зеления хайвер! И ако се возите на ферибот, не забравяйте да се осведомите къде са спасителните лодки и да седите близо до изхода! Зелкавите политкомисари може да не се обаждат - реалността е по-силна от корекциите на престъпмисленето
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 6 rate down comment 2
cyclop
преди 1 година
Tesla последователно е проектирала измервателите на пробег в своите автомобили, за да предоставя агресивни, а не консервативни оценки - така нареченото КАК ДА ЛЪЖЕМ СЪС СТАТИСТИКАТА - любимата книга на Били Гец!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 6 rate down comment 3
cyclop
преди 1 година
Електрическите автомобили могат да загубят пробег... Насрещните ветрове, изкачването на стръмни пътища, включеният климатик също са фактори тук. ДААА след като платите два пъти повече за ужкимавтомобил, не забравяйте да изберете ден с попътен вятър за своето пътуване... ЕЕЕХХХ КАК МИ СЕ ИСКА МОНТИ ПАЙТЪН ОЩЕ ДА ПРАВЕХА ФИЛМИ
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 8 rate down comment 3
cyclop
преди 1 година
Ай стига бе, признаваме за измама със псевдоекологичните псевдоавтомобили??? Какво се случва, това е неочаквано? Смехотворните фалшиви коли имат нищожен пробег по документи, а в реалността дори не се оказв толкова... А ако е под нулата, по-добре си вземете ръкавиците и шала, когато отивате до магазина - може да не се върнете на колела... Чакаме кога ще признаят какво умопомрачително унищожение на батерията са "бързите зарядни". Колко цикъла, преди да падне пробега наполовина? 100? 50? Хееехехе
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 2 rate down comment 8
zelka007
преди 1 година
До: мрънмрън ... и понеже ускоряват почти всички електрички много яко , и от място , и в движение , и е голем кеф да правиш змейки и да изпреварваш разни баварци , това каране скъсява пробега бързо ... :))) ... ако ползваш минимални климатика , караш ЗА регенеративното спиране а не на змейки , пробега си е този дето ти го изчислява ... започнеш ли с маймунджилъците , не ти се получават километрите ... а ако караш внимателно , електричката е около 4-5 пъти по ефффтина за каране от икономичен ДВГ
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 5
zelka007
преди 1 година
До: мрънмрън ...тцъ ... пробегът се влияе от най-различни неща ... включваш , светва ти всичко и ти показва , имаш батерия на толкова % можеш градско да караш толкова км. сега , като включиш климатика на макс директно ти сваля 10% , може и 15% ако е голяма температурната разлика ... ако караш с нормална температурна разлика под 5% ти сваля пробега ... ако включиш регенеративно спиране , ти увеличава пробега , но там трябва да му фанеш цаката как да караш ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 0 rate down comment 0
мрънмрън
преди 1 година
До: мрънмрън - ако просто лъжат, собствениците могат много здрав общ иск да им спретнат. В момента са доста популярни в САЩ, като всеки с тесла може да се включи в него.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 0
мрънмрън
преди 1 година
До: evlogi - според мен има 3 възможни причини. 1. Показано е перфектни условия (подходяща температура на околната среда (около 20-25 градуса), извън градска среда и евентуално поддържане на оптимална скорост, като се кара докато батерията е на 0% (което не е ок). 2. Изобщо не са направили подобен тест, а примерно на 100км и са проверили на колко е батерията и са изчислили за цяла батерия. 3. Слагат по-малки батерии от посоченото, за да пестят пари.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още