Гледната точка на Cariad
Автономното шофиране, информационно-развлекателната система и постоянните актуализации ще изискват много по-мощни, но и по-стандартизирани чипове и компютри в бъдещите автомобили. В същото време разходите могат да бъдат намалени, а веригите на доставка на полупроводници да се стабилизират, смята Клаус Хофмокел, директор „Развитие на хардуера“ в IT подразделеното на Volkswagen Group Cariad, цитиран от Automobilwoche.
„В средносрочен план искаме да намалим разнообразието от контролни блокове в превозното средство“, обяснява Хофмокел, добавяйки: „Целта е да отнесем всички микроконтролери до единен стандарт.“
В по-добре оборудваните автомобили все още има до 100 управляващи блока.
„Трябва да намерим нови начини да централизираме компютърните системи в автомобила“, посочва Хофмокел. „В допълнение към по-простите актуализации на софтуера и по-лесната поддръжка, това също улеснява управлението на различните вериги на доставки“, добавя той.
Заради коронакризата снабдяването на нужната електроника се превърна в предизвикателство за автомобилния сектор като много концерни трябваше да свият производството.
За да може да се конкурира успешно с компании като Tesla, когато става дума за ключовите технологии при чиповете, Volkswagen иска да планира системите от самото начало. „Ние сме по-малко загрижени за изграждането на изцяло собствен дизайн за чиповете“, пояснява Хофмокел. „Следващата стъпка е по-скоро да се обособи съвместен дизайн между автоконцерните и производителите на полупроводници – тоест, да се определя съвместно кои системи работят най-добре“, добавя той.
VW избра Bosch и американската Qualcomm за партньори. Търси се поетапен план, според Хофмокел. „В сътрудничество с Qualcomm първоначално ще използваме съществуващи дизайни на чипове, които ще бъдат интегрирани в операционната система на VW. По-късно фокусът ще падне върху разработването на персонализирани чипове“, изтъква мениджърът.
В следващите поколения автомобили ще се използват все по-малки високопроизводителни чипове. „Колата на бъдещето е високопроизводителен компютър на колела. Затова се нуждаем от огромно количество изчислителна мощност, съчетана с възможно най-ниската консумация на енергия“, обяснява Хофмокел.
Никога не бива да се забравя сигурността на доставките. „Намираме се в момент, когато трябва да поемем ангажимент към производителите на полупроводници приблизително пет години предварително за това кои чипове искаме да купим в бъдеще и в какви количества“, изтъква Хофмокел.
Като един вид всеобхватна IT марка Cariad трябва да мащабира разработването на самопрограмиран софтуер и да го интегрира в електрониката на различните филиали на VW.
преди 2 години Ами то писането на SW не е като завиването на гайки и болтове. Тия са пътници. По скоро google и apple ще направят кола отколкото тези да напишат SW. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Ханса никога в IT технологии не бил бил добър. Докато Японската електроника е безотказна то немската е проблемна.Особено след 2005 година с СО2 емисионните стандарти като беше въведено EURO-4 като на км без значение колко кс е автомобилът нормативният показател беше 180 gr/км емисии. Тъй като целият горивен процес ( според положението на *** на газта - кол.въздух, кол. гориво, въртящият момент, оборотите нивото на изгорелите газове ) всички тези параметри се контролират по електронен път от EGU. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Защото и други като теб не виждат, затова е изтипосан за шеф, и затова нещо дето трябва да е готово 2021, по последни данни няма да е готово преди 2025... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Уникален коментар.Този на снимката е шеф на стотици хиляди хора в групата Фолксваген, не само на тез девелопъри.Не виждам никакво значение дали е писал код или не. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години На тоя от снимката, от *** му талант хвърчи. Сигурно един ред код не е написал през живота си, ама шеф на 5000 девелопера. Затова всичко е тотал щета. отговор Сигнализирай за неуместен коментар