Данните на германската агенция за околната среда показват, че половината от промишленото потребление на енергия в страната през 2020 г. идва от газ или въглища, голяма част от които се доставят от Русия.
Robert Bosch, най-големият доставчик на автомобилни части в света, заяви пред Ройтерс, че задоволява само около 1% от енергийните си нужди в световен мащаб чрез вътрешно производство на възобновяема енергия, като най-голямата част идва от слънчеви панели, инсталирани в Индия.
Компанията има за цел да повиши този дял на 5% до 2030 г.
BMW заяви пред CDP, че 39,5% от глобалното му потребление на енергия идва от възобновяеми източници - предимно електроенергия, която купува на свободния пазар.
Но повече от половината от чистата енергия, закупена от BMW, представлява „отделни енергийни сертификати“, продавани от доставчици на ВЕИ. Това обаче не означава, че възобновяемата енергия действително се влива в заводите на автомобилния производител.
Освен това, свръхпредлагането на сертификати от стари европейски водноелектрически централи означава, че продажбата им не предизвиква непременно нови инвестиции, посочва енергийният експерт Кристоф Рихман от консултантската компания Frontier Economics.
авто3
„Цялото нещо би било по-малко проблематично, ако търговията със сертификати за зелена енергия не беше като револвираща борса... този проблем не може да бъде избегнат, освен ако няма прозрачност за всички клиенти относно произхода на електроенергията, която купуват, за да могат да направят съзнателен избор", коментира Рихман.
BMW заяви, че работи за стимулиране на изграждането на нови монисти чрез директни договори с доставчици и проучва как може да увеличи дела на енергията, вътрешно произведена.
В стремежа си да се освободят от изкопаемите горива, автопроизводителите трябва да намерят алтернативи за отопление на производствени халета и бояджийските цехове, което в момента се извършва предимно чрез газ.
Наред с търсенето на алтернативни форми на енергия, Mercedes-Benz се опитва да намали нуждата си от отопление, като поддържа производствените халета по-хладни, споделя финансовият директор Харалд Вилхелм по време на представяне на финансовия отчет на компанията по-рано тази седмица.
Само 12-13% от отоплението, консумирано от трите големи автомобилни производители в Германия, се генерира от възобновяеми източници, показват данните на Carbon Disclosure Project.
Някои концерни, включително Porsche и Audi, използват комбинирани топлинни и електрически централи, които генерират топлина чрез изгаряне на отпадъци от биомаса, но обикновено няма достатъчно матирал, за да се направи това в мащаб, изтъква Алберт Ваас, автомобилен експерт и партньор в Boston Consulting Group.
„Електроенергията е по-лесна за изчистване“, посочва от своя страна шефът на производството в Mercedes Йорг Бурцер. „Енергията е по-трудна", добавя той.