IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Зарядната инфраструктура – основен елемент от декарбонизацията на САЩ

Щатите трябва да се фокусират върху географската и социална достъпност на зарядните станции, докато вървят към въглероден неутралитет

09:01 | 15.05.22 г. 9
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Направете общественото зареждане достъпно

Компаниите за  комунални услуги до голяма степен определят цените, които потребителите плащат за електроенергия при зареждане на електромобилите, като установяват определени тарифи за електроенергия (променящи се в зависимост от времето на деня) и други такси (покриващи разходите за поддръжка на инфраструктурата). Шофьорите на електрически коли, които разчитат на обществените зарядни станции, имат по-малко гъвкавост при избора кога и къде могат да зареждат, отколкото тези, които правят това у дома. Следователно първите шофьори понякога плащат между пет и десет пъти повече за киловатчас от тези, които зареждат у дома.

При изготвянето на планове за изграждане на инфраструктура, щатските власти може да дадат приоритет на усилията да гарантират, че разходите за зареждане са справедливи. Те биха могли да направят това, като помогнат за покриването на таксите за поддръжка, като субсидират инсталирането и експлоатацията на зарядни устройства на по-малко рентабилни места или по друг начин.

5 5

Създаване на жизнеспособни възможности за зареждане на бизнеса

Днес повечето компании за зарядна инфраструктура в САЩ използват един от двата налични бизнес модела. Съгласно първия, компаниите продават електричество от обществените зарядни станции, които притежават и управляват. Малко от тези станции се използват достатъчно, за да генерират печалба. Съгласно втория модел, компаниите събират такси за обслужване за инсталиране, експлоатация и поддръжка на зарядни станции на места, предоставени от трети страни, като търговски центрове или частни паркинги. Тези компании също рядко са печеливши.

Постигането на рентабилност при подобен вид услуги ще бъде предпоставка за изграждане на цялостна национална инфраструктура, тъй като е малко вероятно правителствените агенции да изградят, притежават или експлоатират всички обществени зарядни станции, от които шофьорите ще се нуждаят, изтъкват от McKinsey.

Отделните щати трябва да подкрепят бизнеса различни начини, като например да поемата първоначалните капиталови разходи за инсталиране на зарядни устройства и да сключат споразумения за ползване на услуги за зареждане всеки месец, независимо от това колко плащат водачите на електромобили. Те също така биха могли да обмислят стимули за внедряване на инфраструктура, както и премии за предоставяне на възобновяема енергия.

Щатските власти биха могли и да рационализират процесите на издаване на разрешителни, така че доставчиците да могат да инсталират и въвеждат в експлоатация по-бързо нови зарядни устройства, тъй като в момента този процес отнема до 24 месеца.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:34 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

9
rate up comment 1 rate down comment 0
julian12
преди 2 години
Това с училището за теб се отнася. Електричките най-много да послужат да отидеш до магазина да си напазариш.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 0 rate down comment 0
julian12
преди 2 години
Ще има да почакаме с това безумие.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 0 rate down comment 0
DDM
преди 2 години
DDM корекция. Горните цифри са за консумацията на енергия по видове източници. Когато става дума за източници за производство на ел.енергия 20% ядрена, 1 % петролни продукти, 30 въглища, 34 газ, 20% ядрена (2017 г)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 0 rate down comment 0
DDM
преди 2 години
Декарбонизация ?? US Energy mix - 37 % petroleum, 32% natural gas, 11% coalВажното е под строй да си купим и електрички. Нещо като въглероден отпечатък на колата, на батерията, на самото гориво ще ни изкара ли 15 г една кола минимум, като класическите, иначе сме много модерни и красиви :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 0 rate down comment 1
cyclop
преди 2 години
Още след 10 години повечето ще е на ток. Ама не щото е по-добре, по-удобно или каквото и да е "по-", а щото ще е НАСИЛА.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 1 rate down comment 1
Solar Power
преди 2 години
И ако си мислиш,че самолетите те пръскат от 10километра си се объркал :) Това е *** физичен закон и се нарича конденз :) Ама трябва да се ходи на училище все пак. Когато само четеш темите на гъзграждане освен да забъркат каша в главата ти друго няма какво да се случи :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 1 rate down comment 0
Solar Power
преди 2 години
А грешиш отново приятел :) Както написах ти не даваш решения на проблемите единствено качваш колко е черно нещо ... това е типично за треолейките. Относно темата: бъдещето е в ЕЛЕКТРИФИКАЦИЯТА , а не в газофикацията или петролофикацията. Само *** не го разбраха :) Всичко след 20-30 години ще се движи на ток :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 2
Alex Silver
преди 2 години
Целите на "декарбонизацията" май обхващат и декарбонизирането на човечеството. Човекът така или иначе е изграден от белтъци, които са на въглеродна основа. По-нататък е ясно - ЛИКВИДАЦИЯ. А зад какви лицемерни приказки ще се прикрива това, не е важно. Същото както ни работеха и пак ще ни работят с "Ковид-19". Поп Малтус е по-жив от всякога. Декарбонизацията е едно от средствата за редуциране на "безполезните" нации.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 2
cyclop
преди 2 години
Единственият шанс за електромобилите да станат смислена и използваема алтернатива на истинските автомобили - при настоящите технологии - е да се въведе пълно стандартизиране при батериите, което да даде възможност да се произвеждат универсални модули, напълно заменяеми при различните превозни средства. Отиваш на "бензиностанция", иначе казано, станция за обслужване на електромобили, вади се изтощената батерия и се поставя друга, заредена. И си продължаваш по пътя. А всичките изтощени клетки се обслужват от персонал на станцията и се зареждат. Естествено, това е пълна фантазия, но е друг вариант не мога да измисля за някаква реална използваемост и практичност на електроиграчките, заблуждаващо наричани "автомобили".
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още