IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Зарядната инфраструктура – основен елемент от декарбонизацията на САЩ

Щатите трябва да се фокусират върху географската и социална достъпност на зарядните станции, докато вървят към въглероден неутралитет

09:01 | 15.05.22 г. 9
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Според McKinsey разходите за хардуер, планиране и инсталиране за това количество обществени зарядни станции ще надхвърлят 35 млрд. долара до 2030 г.

Федералните заповеди за електрификация на автомобилния транспорт, подписана в рамките на последните 18 месеца, целят да ускорят прехода към електрическа мобилност чрез разширяване на зарядната инфраструктура. Със заповедта, издадена през август 2021 г., се определя целта за продажбите на беземисионни превозни средства. Друга цел, обявена през декември, призовава властите да електрифицират федералния флот до 2035 г.

В същото време 12 щата официално се присъединиха към програмата за превозни средства с нулеви емисии , което изисква увеличаване на производството и продажбите на беземисионни коли и продажбите от най-големите производители на превозни средства до 2025 г.

Част от предвидените за инфраструктура 7,5 млрд. долара от американските власти ще бъде достъпна чрез националната програма за електромобилна инфраструктура, която се фокусира върху инсталирането на обществени станции в населените места с недостатъчно добро обслужване и по магистралите. Предвижда се щатските власти да се договарят с компаниите за разполагането на станциите и за тяхната поддръжка и експлоатация. За да се възползват от тези средства, щатите трябва да представят планове, демонстриращи как ще отговорят на изискванията на федералното правителство.

3 3

Принципи за изграждане на зарядна инфраструктура

САЩ имат опит в разработването на планове за системи за зареждане чрез компании от частния сектор и няколко представителя от Европа, където електромобилите представляват една на всеки пет продадени нови коли в сравнение с една на всеки 20 на американския пазар.

По този начин McKinsey идентифицирах принципите, които биха могли да помогнат да се определи дали една инфраструктура може да задоволи нуждите на водачите достатъчно ефективно, за да позволи по-широко възприемане на електромобилите и да бъде изградена и експлоатирана по финансово устойчив начин, включващ комбинация от жизнеспособни бизнес възможности и обществена подкрепа. Разбира се, пазарните условия в Европа се различават от тези в САЩ.

Насърчаване на справедливостта в обществената зарядна мрежа

Един фактор, подчертан в насоките за финансиране на федералното правителство, заслужава внимание: собственият капитал.

За да могат електромобилите да са достъпни за всички шофьори, американската зарядна инфраструктура трябва да обслужва всеки социален аспект от населението. Това включва значителна група от шофьори, които ще използват предимно, ако не и изключително, обществените зарядни устройства, тъй като може да им липсва оборудване за домашно зареждане. Има и много шофьори, които се нуждаят от обществени зарядни устройства, за да поддържат търговските или споделените превозни средства заредени. И накрая, тук се включват и шофьорите в селските райони, които в момента се радват на много бензиностанции, но не и на достатъчно бързи зарядни устройства.

4 4

Текущите инсталирани зарядни устройства обикновено се намират в райони, където живеят хора с по-високи доходи. Новите зарядни станции могат да се планират за райони, където живеят хора с всякакви нива на доходите, за да се увеличи достъпността на мрежата.

По-широката географска достъпност вероятно ще бъде от ключово значение за налагането на електрическата мобилност.

Последна актуализация: 03:34 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

9
rate up comment 1 rate down comment 0
julian12
преди 2 години
Това с училището за теб се отнася. Електричките най-много да послужат да отидеш до магазина да си напазариш.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 0 rate down comment 0
julian12
преди 2 години
Ще има да почакаме с това безумие.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 0 rate down comment 0
DDM
преди 2 години
DDM корекция. Горните цифри са за консумацията на енергия по видове източници. Когато става дума за източници за производство на ел.енергия 20% ядрена, 1 % петролни продукти, 30 въглища, 34 газ, 20% ядрена (2017 г)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 0 rate down comment 0
DDM
преди 2 години
Декарбонизация ?? US Energy mix - 37 % petroleum, 32% natural gas, 11% coalВажното е под строй да си купим и електрички. Нещо като въглероден отпечатък на колата, на батерията, на самото гориво ще ни изкара ли 15 г една кола минимум, като класическите, иначе сме много модерни и красиви :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 0 rate down comment 1
cyclop
преди 2 години
Още след 10 години повечето ще е на ток. Ама не щото е по-добре, по-удобно или каквото и да е "по-", а щото ще е НАСИЛА.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 1 rate down comment 1
Solar Power
преди 2 години
И ако си мислиш,че самолетите те пръскат от 10километра си се объркал :) Това е *** физичен закон и се нарича конденз :) Ама трябва да се ходи на училище все пак. Когато само четеш темите на гъзграждане освен да забъркат каша в главата ти друго няма какво да се случи :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 1 rate down comment 0
Solar Power
преди 2 години
А грешиш отново приятел :) Както написах ти не даваш решения на проблемите единствено качваш колко е черно нещо ... това е типично за треолейките. Относно темата: бъдещето е в ЕЛЕКТРИФИКАЦИЯТА , а не в газофикацията или петролофикацията. Само *** не го разбраха :) Всичко след 20-30 години ще се движи на ток :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 2
Alex Silver
преди 2 години
Целите на "декарбонизацията" май обхващат и декарбонизирането на човечеството. Човекът така или иначе е изграден от белтъци, които са на въглеродна основа. По-нататък е ясно - ЛИКВИДАЦИЯ. А зад какви лицемерни приказки ще се прикрива това, не е важно. Същото както ни работеха и пак ще ни работят с "Ковид-19". Поп Малтус е по-жив от всякога. Декарбонизацията е едно от средствата за редуциране на "безполезните" нации.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 2
cyclop
преди 2 години
Единственият шанс за електромобилите да станат смислена и използваема алтернатива на истинските автомобили - при настоящите технологии - е да се въведе пълно стандартизиране при батериите, което да даде възможност да се произвеждат универсални модули, напълно заменяеми при различните превозни средства. Отиваш на "бензиностанция", иначе казано, станция за обслужване на електромобили, вади се изтощената батерия и се поставя друга, заредена. И си продължаваш по пътя. А всичките изтощени клетки се обслужват от персонал на станцията и се зареждат. Естествено, това е пълна фантазия, но е друг вариант не мога да измисля за някаква реална използваемост и практичност на електроиграчките, заблуждаващо наричани "автомобили".
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още