След като покори премиум сегмента с Model S и Model 3, компанията за електрически превозни средства на Илон Мъск сега се стреми да оглави и продажбите при кросоувърите със своя Model Y и при малките автомобили, където доминират марките Renault, Citroen и Hyundai.
През 2012 г. Tesla успява да продаде в Европа едва няколко броя от своя електрически спортен Roadster на цена от около 100 хил. евро, базиран на дизайна на Lotus Elise, припомня Automotive News Europe.
Насочвайки се към следващото десетилетие, компанията успя да се превърне в най-големия производител на електрически автомобили в Европа с продажби от 131 801 броя през първите 11 месеца на 2021 г. Това представлява увеличение от 85% спрямо същия период на 2020 г., изчислява JATO Dynamics.
Концернът на Илон Мъск е оформил потребителските възгледи за електромобилите и начина, по който автомобилните производители ги изграждат и продават.
По пътя Tesla извоюва пазарен дял, като изпревари емблематични модели от първокласни автомобилни производители като Mercedes-Benz, BMW и Audi, първо чрез луксозния седан Model S, а след това със средноразмерния седан Model 3.
Сега, с по-ниско ниво на оборудване, съобразено с местните стимули, Model 3 посяга към сегмента, където доминират Peugeot и Volkswagen, коментират анализатори.
т1
Президентът на Toyota Motor Corp. Акио Тойода кара Tesla Roadster. Снимка: Bloomberg L.P.
Гледайки по-далеч в бъдещето, Мъск обмисля добавяне на малък електромобил, за да се конкурира с марки като Renault, Citroen, Hyundai и Kia.
„Всички те ще изпитат известен натиск от Tesla“, споделя Филип Хъчис от Jefferies, имайки предвид превозните средства, които се продават в ценови диапазон от 45 хил. до 60 хил. евро.
Той отбелязва, че току-що представеният среден SUV Model Y ще се изправи срещу електромобили като BMW iX3, Mercedes EQC и Volvo XC40 Recharge.
„VW [Audi], Volvo, BMW и Mercedes все още усещат натиска на Tesla“, изтъква Хъчис. „Ако средната цена на Tesla продължи да намалява, тогава ще станем свидетели на само малко облекчение при натиска върху BMW/Mercedes, но ще получите по-голям натиск върху Toyota, Stellantis и VW“, добавя той.
Делът на Tesla на пазара на електромобили вероятно ще се свие с пускането на повече конкурентни модели, но марката продължава да увеличава пазарното си влияние в Европа.
т2
Електрическият Tesla Model 3. Снимка: Bloomberg L.P.
„Делът на Tesla от пазара на електрически автомобили с батерии е намалял наполовина от пика, който отчете през 2019 г., до 31 процента, в годината на дебюта на Model 3, когато той беше оставен да броди из европейската пустиня на електромобили по същество без много конкуренция“, изтъква Матиас Шмит от Schmidt Automotive Forecasting.
През 2021 г. делът на Tesla ще достигне 15% от западноевропейския пазар на електромобили – „но по-важното е“, посочва Шмит, че компанията „ще представлява около 1,7% от общия западноевропейски пазар на леки автомобили, което я поставя някъде зад Volvo Cars и пред Jaguar Land Rover", добавя той.
Шмит проследява регистрациите на нови коли в 18 западноевропейски страни, които съставляват огромна част от продажбите на електромобили и премиум превозни средства в региона.
Tesla постига такъв успех до голяма степен в сегмента на средните автомобили с едно превозно средство - Model 3. Този сегмент обаче е в застой, тъй като купувачите се обръщат към по-големите SUV модели през последните години. Пазарният дял на американския автомобилен производител може да се разшири допълнително през 2022 г., когато започне търговското производство на Model Y в завода край Берлин.
Още през ноември Model Y се оказа най-продаваният автомобил като цяло в Норвегия, страна, разглеждана като тестова площадка за прехода към електрическа мобилност. А кой беше на второ място там? Model 3, пак на Tesla.
Но продажбите показват само част от историята, изтъкват анализатори. Докато традиционните производители инвестират (или съобщават, че ще инвестират) десетки милиарди евро в заводи за производство на електромобили, батерии и софтуер, Tesla, като „изцяло електрическа“ компания, има свободен и ясен път да използва маржа на своята печалба от 14,6 процента (през третото тримесечие на 2021 г.), за да разшири своя растеж.
преди 2 години Ами чрез данъчни облекчения и помощи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Как Tesla успя да разтърси европейския пазар? == Посмали малко (мaнго) отговор Сигнализирай за неуместен коментар