„Това са страшни числа за автомобилната индустрия“, изтъква Хъчис, добавяйки: „Никой не е отчел 14% марж при средна цена от 48 хил. долара“.
Според него Tesla предизвиква бизнес модела на индустрията на много нива.
„Почти всичко, което автомобилната индустрия прави неефективно, тя се опитва да направи по-добре“, подчертава Хъчис.
Tesla Model S надмина Mercedes S-Class, Audi A8 и BMW 7 Series през 2018 г. при продажбите в Европа, въпреки че 7-ма серия на BMW отново постигна надмощие през 2019 и 2020 г.
Tesla се появи на европейския пазар, за да се конкурира едновременно с два модела за масовия пазар - малкия Renault Zoe и компактния Nissan Leaf, които се продаваха на около една трета от цената на Roadster и флагмана Model S.
Германските премиум марки бяха първите, които усетиха заплахата от страна на Tesla през 2018 г., когато Model S победи по продажби Mercedes S-Class, BMW 7 Series и Audi A8.
Tesla увеличи преднината си през 2019 г., когато пусна Model 3 в Европа, където бързо изпревари Zoe и Leaf, за да щурмува върха при електромобилите.
Пазарният дял на Tesla в сегмента достигна 31% през същата година при продажби от около 109 хил. броя, от които около 95 хил. бяха Model 3.
т3
Електрическият кросоувър Tesla Model Y. Снимка: Bloomberg L.P.
Според Шмит растежът на Tesla през тази година е бил донякъде илюзорен, тъй като автомобилните производители спряха пускането на нови електромобили на пазара през последната година, за да актуализират средните цели за въглеродните емисии, преди новите да влязат в сила през 2020 г.
„Това доведе до ограничаване на доставките на електромобили на установените автомобилни производители през 2019 г. и изместване във времето на пазарните дебюти през 2020 г.“, коментира Шмит.
В резултат на това делът на Tesla в сегмента се сви до 13,2 процента през 2020 г.
Шмит очаква делът на Tesla да нарасне до 20 процента през 2022 г. с пускането в продажба на произведения в Германия Model Y, чиито продажби ще достигнат 300 хил., докато пазарният дял ще възлиза на 2,3 процента.
За сравнение, Jaguar Land Rover има 1,5-процентен дял, а Volvo - с 2,9%, за Западна Европа през 2020 г., според данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (AСЕА).
Шмит прогнозира, че пазарният дял на Tesla при електромобилите ще достигне около 20 процента в лицето на новите модели, пуснати от традиционните автомобилни производители и новите китайски участници.
Според анализатора на LMC Automotive Сами Чан продажбите на Tesla в Европа може да достигнат 400 хил. броя до средата на това десетилетие „с потенциал за допълнително разширяване, в зависимост от това колко агресивно (компанията) разширява своята моделна гама“.
преди 2 години Ами чрез данъчни облекчения и помощи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Как Tesla успя да разтърси европейския пазар? == Посмали малко (мaнго) отговор Сигнализирай за неуместен коментар