fallback

Устойчиви ли са перспективите за пазарните оценки на компаниите за електромобили?

Алтернативата пред инвеститорите е да заложат на металите, влизащи в състава на батериите за електрическите коли, смятат анализатори

16:19 | 04.12.21 г. 3

Революцията на електромобилите продължава, като не спира да поставя нови рекорди. Скорошен доклад на Корейския институт за автомобилни технологии (KAII) показа, че глобалните продажби на електрически превозни средства надхвърлят 3 млн. броя през първите девет месеца на годината, което означава, че продажбите в сегмента могат да надхвърлят 4 милиона броя за първи път.

Анализаторите от BloombergNEF са още по-големи оптимисти, като очакват глобалните продажби на електромобили да достигнат 5,6 милиона броя, което ще увеличи делът им от общите продажби на нови коли до 8 на сто, пише Oilprice. 

Китай остава най-големият купувач на електрически превозни средства в света с 1,76 милиона продадени електрически коли в страната през първите девет месеца. САЩ са на второ място с 272 554 броя, следвани от Германия с 243 892 броя; Великобритания с 131 832 броя; Франция с 114 836 броя и Норвегия с 84 428 броя.

Продажбите на електромобили представляват 9,4% от продажбите на нови превозни средства в Китай, но делът им в САЩ е едва 2,3%.

По отношение на производителите Tesla Inc. остава с най-голям пазарен дял, отчитайки продажби от 625 624 броя. Китайският SAIC Motor е втора с 413 037 броя, докато германският концерн Volkswagen е трети с 287 852 продажби, следван от друг китайски производител - BYD Corp. със 189 751 броя.

Още през октомври Tesla съобщи, че е доставила 241 300 електрически превозни средства през третото тримесечие на 2021 г., което представлява ръст от над 70% спрямо миналогодишните доставки за същия период.

Данните за продажбите за четвъртото тримесечие се очертава да продължат възходящия тренд, като Xpeng Inc. и BYD Co съобщават, че продажбите през октомври са нараснали тройно спрямо година по-рано, докато тези на Li Auto се удвояват.

Въпреки че тези данни впечатляват инвеститорите, залагането на акциите на тези компании е всичко друго, но не и лесно решение.

Розовото бъдеще, което чертаят производителите на електромобили, не спря инвеститорите на „Уолстрийт“ да се усъмнят в растящите им пазарни оценки.

Според анализатори на Bernstein, 15-те най-големи традиционни автомобилни производители имат колективна пазарна капитализация от 1,2 трлн. долара в сравнение с общата оценка на компаниите за електромобили в размер на 1,1 трлн. долара. Същественото в случая е, че първите са отговорни за 99% от глобалните продажби на нови превозни средства, докато делът на вторите достига едва един процент.

И този факт може да се окаже проблематичен за акциите на производителите на електромобили.

Тони Саконаги от Bernstein анализира начина, по който пазарът оценява компаниите за електромобили спрямо традиционните производители.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:05 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още