В такъв случай бумът на търсенето на метали може да доведе до повече от четирикратно увеличение на стойността на производството – общо 13 трилиона долара, натрупани през следващите две десетилетия само за четирите метала. Това би могло да съперничи на прогнозната стойност на производството на петрол в подобен сценарий за същия период, което прави четирите метала макрорелевантни за инфлацията, търговията и производството, и осигурява значителни непредвидени приходи за производителите на суровини.
Миналата година Mining.com реализира индекса EV Battery Metals Index - инструмент, който проследява стойността на лития, кобалта, никела и други метали, използвани при батериите за електромобили. Индексът комбинира два основни набора от данни: цени, платени за добитите минерали на мястото на влизане в глобалната верига на доставка на батерии и претегления обем на продажбите на суровините в електрически и хибридни батерии за леки автомобили, продавани в глобален план.
метали
Според доклад на Mining.com от август, индексът EV Metal достига 2,68 млрд. долара до края на юни, което на практика означава, че през първата половина на 2021 г. е осъществена по-голяма търговия с метали за батерии, отколкото през цялата 2020 г.
Според Benchmark Mineral Intelligence цените на лития са се удвоили от началото на годината и сега надхвърлят 16 500 долара за тон.
Jiangxi Ganfeng Lithium, най-голямата компания за добив на литий в света с пазарна капитализация от 19 милиарда долара, прогнозира, че цените на лития ще продължат да растат, тъй като производството на метала не успява да покрие търсенето в глобален план заради възхода на електромобилите.
Инвеститорите, които заложиха на лития преди няколко години, бързо се отказаха, отчасти поради прекомерния ентусиазъм и отчасти защото логиката показваше следното: въвеждането в експлоатация на всички нови литиеви мини, които биха могли да допринесат за популяризирането на батериите и електрическите коли, ще отнеме години.
Сега, когато електрическата мобилност марширува по света, съпроводена от изграждането на големи фабрики за батерии и зарядна инфраструктура, най-накрая можем да видим как се формира дългоочакваната криза при доставките.
Цените на литиевия карбонат за батерии започнаха да растат след тригодишното понижение през втората половина на 2020 г. благодарение на засилващото се търсене на електромобили. Цените на литиевия карбонат са нараснали с 91% досега през 2021 г.
Това се дължи главно на отлагането на разширяването на литиевите сондажи в Южна Америка заради по-песимистичните предишни прогнози за търсенето и поради въздействието на пандемията от коронавирус.
преди 2 години Митю "импетатор" дребосъка, дето е известен тук и като Мазньо, има малко акцийки на руски добивни компании и затова скимти срещу ел.автомобилите, мрази Тесла, а като чуе за Илон, направо подпиква. Смеят му се редовно и в ФБ групата на инвеститора, все едно гледаш Костя Копейкин да говори за бизнес, ама с жалка визия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години хех ... импе , досега как са стигали материалите за направата на автомобилите и бензиностанциите и цялата инфраструктура осигуряваща ги с горива , а за в бъдеще няма да стигат ... :))) ... хайде да помислим в числа малко ... с няколко изключения , от всичко има достатъчно , а за изключенията трябва за известен период от време увеличаване на капацитета ... проблемът не е в електромобилите , а безконтролното размножаване в азия , съчетано със забогатяване на регионът , водещо до по-голяма консумация на каквото се сетиш ... нема да ядът само ориз , писва им ... искат и други неща ... !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Аз знам, че ще се опитат със сила да наложат безполезните електрически талиги, но знам тоже и че няма да успеят. Затова инвестирам в суровинни компании - защото суровините са нужни при всички случаи. Грозната истина е, че нито един от изброените метали няма да стигне до никъде за толкова масова електрификация !!! Отделно е очертаващият се колосален недостиг на електроенергия и безумните и цени, което превръща притежанието на електромобил във висша форма на ***-oтcтво. За чий ти е кола, която от ноември до април няма да можеш изобщо или почти изобщо да използваш, щото ще трябва да теглиш потребителски кредит, за да я заредиш? Очевидно вече и зеленашите проумяват горното - защото преди обещаваха: електромобил за всяко домакинство, а сега мънкат, че хората трябвало да карат колелца или да се возят с градския транспорт или по 5-6 семейства да ползват колективно една кола !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар