Революцията на електромобилите продължава, като не спира да поставя нови рекорди. Скорошен доклад на Корейския институт за автомобилни технологии (KAII) показа, че глобалните продажби на електрически превозни средства надхвърлят 3 млн. броя през първите девет месеца на годината, което означава, че продажбите в сегмента могат да надхвърлят 4 милиона броя за първи път.
Анализаторите от BloombergNEF са още по-големи оптимисти, като очакват глобалните продажби на електромобили да достигнат 5,6 милиона броя, което ще увеличи делът им от общите продажби на нови коли до 8 на сто, пише Oilprice.
Китай остава най-големият купувач на електрически превозни средства в света с 1,76 милиона продадени електрически коли в страната през първите девет месеца. САЩ са на второ място с 272 554 броя, следвани от Германия с 243 892 броя; Великобритания с 131 832 броя; Франция с 114 836 броя и Норвегия с 84 428 броя.
Продажбите на електромобили представляват 9,4% от продажбите на нови превозни средства в Китай, но делът им в САЩ е едва 2,3%.
По отношение на производителите Tesla Inc. остава с най-голям пазарен дял, отчитайки продажби от 625 624 броя. Китайският SAIC Motor е втора с 413 037 броя, докато германският концерн Volkswagen е трети с 287 852 продажби, следван от друг китайски производител - BYD Corp. със 189 751 броя.
Още през октомври Tesla съобщи, че е доставила 241 300 електрически превозни средства през третото тримесечие на 2021 г., което представлява ръст от над 70% спрямо миналогодишните доставки за същия период.
Данните за продажбите за четвъртото тримесечие се очертава да продължат възходящия тренд, като Xpeng Inc. и BYD Co съобщават, че продажбите през октомври са нараснали тройно спрямо година по-рано, докато тези на Li Auto се удвояват.
Въпреки че тези данни впечатляват инвеститорите, залагането на акциите на тези компании е всичко друго, но не и лесно решение.
Розовото бъдеще, което чертаят производителите на електромобили, не спря инвеститорите на „Уолстрийт“ да се усъмнят в растящите им пазарни оценки.
Според анализатори на Bernstein, 15-те най-големи традиционни автомобилни производители имат колективна пазарна капитализация от 1,2 трлн. долара в сравнение с общата оценка на компаниите за електромобили в размер на 1,1 трлн. долара. Същественото в случая е, че първите са отговорни за 99% от глобалните продажби на нови превозни средства, докато делът на вторите достига едва един процент.
И този факт може да се окаже проблематичен за акциите на производителите на електромобили.
Тони Саконаги от Bernstein анализира начина, по който пазарът оценява компаниите за електромобили спрямо традиционните производители.
преди 2 години Митю "импетатор" дребосъка, дето е известен тук и като Мазньо, има малко акцийки на руски добивни компании и затова скимти срещу ел.автомобилите, мрази Тесла, а като чуе за Илон, направо подпиква. Смеят му се редовно и в ФБ групата на инвеститора, все едно гледаш Костя Копейкин да говори за бизнес, ама с жалка визия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години хех ... импе , досега как са стигали материалите за направата на автомобилите и бензиностанциите и цялата инфраструктура осигуряваща ги с горива , а за в бъдеще няма да стигат ... :))) ... хайде да помислим в числа малко ... с няколко изключения , от всичко има достатъчно , а за изключенията трябва за известен период от време увеличаване на капацитета ... проблемът не е в електромобилите , а безконтролното размножаване в азия , съчетано със забогатяване на регионът , водещо до по-голяма консумация на каквото се сетиш ... нема да ядът само ориз , писва им ... искат и други неща ... !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Аз знам, че ще се опитат със сила да наложат безполезните електрически талиги, но знам тоже и че няма да успеят. Затова инвестирам в суровинни компании - защото суровините са нужни при всички случаи. Грозната истина е, че нито един от изброените метали няма да стигне до никъде за толкова масова електрификация !!! Отделно е очертаващият се колосален недостиг на електроенергия и безумните и цени, което превръща притежанието на електромобил във висша форма на ***-oтcтво. За чий ти е кола, която от ноември до април няма да можеш изобщо или почти изобщо да използваш, щото ще трябва да теглиш потребителски кредит, за да я заредиш? Очевидно вече и зеленашите проумяват горното - защото преди обещаваха: електромобил за всяко домакинство, а сега мънкат, че хората трябвало да карат колелца или да се возят с градския транспорт или по 5-6 семейства да ползват колективно една кола !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар