IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Китайските електромобили трябва да преодолеят недоверието на клиентите в Европа

Дълги години продуктите, произведени в Китай, се смятаха за нискокачествени от европейските потребители и това остава основна пречка за компании като Nio и Airways

16:52 | 30.09.21 г. 1
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Qilai Shen/Bloomberg</em></p>

Снимка: Qilai Shen/Bloomberg

„Германците купуват германски автомобили“

Докато китайските автомобилни концерни се подготвят да пробият в Европа, те изпробват различни бизнес модели – от това да разчитат на вносители, евтини опции за търговия на дребно или чрез изграждане на повече традиционни представителства.

Новата реалност, при която водещите западни автомобилни компании като BMW и Tesla Inc. сега произвеждат много от своите модели в Китай, показва, че възприемането на Китай като фабрика за евтини и некачествени стоки вече е останало в миналото.

Анти Леверс, учителка, която живее в Западна Германия, близо до границата с Нидерландия, кара заедно със съпруга си дизелов Chevrolet Orlando, но обмисля покупката на по-екологичен автомобил. В крайна сметка двамата се сдобиват с Aiways U5 след много проучвания на продуктите на пазара. Те изтъкват доброто управление на автомобила и ниските експлоатационни разходи.

Г-жа Леверс споделя, че нейните близки са ѝ казвали: „Не може да купувате китайска кола, те са пластмасови и евтини и не подкрепят работните места в Германия“. Въпреки това според нея глобалната автомобилна индустрия се е променила и на пазара могат да се намерят както германски автомобили с китайски части, така и китайски превозни средства с германски компоненти.

„Германците купуват германски автомобили, така че за да си купите китайска кола, трябва да проявите малко смелост“, изтъква 47-годишната учителка. "Понякога просто трябва да си отворен за нови неща“, добавя тя. 

Nio се приземява в Норвегия с Nomi

Китайската Nio пуска на пазара своя електрически SUV ES8 заедно с NIO House – отчасти шоурум, отчасти кафене и работно пространство за клиенти в Осло.

Норвежката държавна подкрепа за електромобилите превърна страната в глобален лидер при налагането на екологичната мобилност. Решението на Nio да стартира именно там изглежда оправдано. В Норвегия потребителите вече възприемат широко електрическите коли, като единствената пречка пред налагането на компанията остава недоверието към китайските марки, посочва Кристина Бу, генерален секретар на Норвежката асоциация по електромобили.

"Ако отидете в друга европейска държава, може да се затрудните да продавате и двете (електромобил китайски продукт)", посочва тя, добавяйки, че нейната организация е водила дискусии с редица китайски производители на електромобили, които искат да се запознаят със спецификата на пазара и потребителската култура, преди да се пренесат там.

Кристина Бу обаче не е сигурна как потребителите ще реагират на подхода на Nio за подмяна на батериите вместо тяхното презареждане, както и на стратегията на автомобилния производител да отдава под наем батерии, вместо да ги продава на своите клиенти.

„Но онова, в което китайците наистина излизат напред, е технологията“, изтъква тя, визирайки Nomi, цифров асистент, вграден в таблото за управление на автомобилите на Nio.

nIo nIo

Вграденият в таблото на ES8 асистент Nomi. Снимка: Qilai Shen/Bloomberg

Пазарните дебютанти предлагат различни стратегии

Един подход не пасва на всички. Nio и Xpeng наемат персонал, докато изграждат своето присъствие в Норвегия, но MG на SAIC например работи чрез вносител на автомобили на няколко европейски пазара.

Aiways опитва по-евтин подход при продажбата на автомобили в Европа, въпреки че според Клозе методът варира в зависимост от пазара.

В Германия например компанията продава колите си чрез Euronics, асоциация на независими търговци на електроника, вместо да изгражда традиционни представителства под формата на шоуруми.

Тя има за цел да стартира продажби в целия ЕС през 2022 г. и да навлезе на американския пазар година след това, изтъква Клозе, бивш директор във Volvo и Ford.

Предишните неуспешни опити на китайските производители на автомобили да завладеят Европа едва ли ще навредят на електромобилните марки от азиатската страна днес, тъй като потребителите са свикнали с електрониката, изграждана в Китай, добавя Клозе.

Продажбата на автомобили на европейците е „труден бизнес особено ако вашият продукт не е добре познат“, изтъква Арни Рихтерс, председател на базираната в Брюксел индустриална група Platform for Electromobility.

"Но ако поднесат много иновации, те ще имат много възможности", добавя той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:06 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

1
rate up comment 4 rate down comment 2
redcretin
преди 3 години
Докато евтините материали и калпавата сглобка , както и трагичните резултати на тестовете по безопасност са налице - нормално. Китай има да наваксва столетие в областта - и това уви не става с некадърно копиране.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още