IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Талибаните са най-големият кошмар и на Toyota

Именно всъдеходите на японската марка са сред любимите автомобили на редица терористични организации от Близкия изток

18:12 | 28.08.21 г. 16
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Getty, архив</em></p>

Снимка: Getty, архив

Каква отговорност може или трябва да поеме една компания за начина, по който се използват нейните продукти? Ако посочените продукти се използват за причиняване на вреда, но компанията не ги продава директно на този, който нанася вредата, дали тя продължава да носи отговорност?

Съвсем наскоро Toyota забрани препродажбата на новия Land Cruiser в опит да го предпази от попадане в ръцете на терористи. Този ход не беше случаен, тъй като именно всъдеходите на японската марка са сред любимите автомобили на редица терористични организации от Близкия изток, а също така и на талибаните, които отново са на власт в Афганистан, разказва Automedia.bg.

На 15 август 2021 година столицата на страната Кабул падна, като талибанските сили се завърнаха след почти две десетилетия. А заедно с тях се завръща и най-големият страх за Toyota - това, че нейните всъдеходи се използват във военни действия. Снимки и видео с талибани, возещи се в пикапи и джипове на японската марка, се появяват ежедневно в медиите, а това е нещо, от което нито един автомобилен производител има нужда.

Още в края на юли медиите в Япония обявиха, че тези, които са направили предварителни поръчки за новия Land Cruiser 300, е трябвало да подпишат споразумение с компанията. В него се посочва, че няма да препродават и изнасят колата извън Япония поне една година след нейната доставката. И ако го направят, ще носят отговорност - както собствениците, така и дилърът, който им е продал автомобила.

Първоначално се твърдеше, че този ход е свързан с желанието на автомобилния производител да избегне спекулативните сделки при препродажба, но истината се разбра малко след това. Toyota публикува изявление, в което се казва, че целта на споразумението е да предпази новите всъдеходи от попадане в ръцете на хора, които може да представляват „сериозна заплаха за глобалната сигурност“. Тоест терористи.

В Toyota не искат терористите да се доберат и до новите всъдеходи, но са наясно, че те никога не са спирали да използват старите. Така се оказва, че създаването на надеждни, здрави и икономични автомобили, които могат да се поддържат лесно и на достъпни цени, има един огромен недостатък - не можете да диктувате или по друг начин да контролирате кой в ​​крайна сметка ще ги използва.

Талибаните използват камиони на Toyota в продължение на почти две десетилетия, за да водят война, защото те са идеални за тази цел. Те са високопроходими, могат да превозват всичко, от което има нужда - от хора до оръжие, а освен това са и икономични. И няма как Toyota да сложи край на неприятните асоциации, които стават факт след появата на талибани в коли на марката.

Преди атентатите от 11 септември, които доведоха до нахлуването на американските войски в Афганистан, Toyota изнася само едно превозно средство за Афганистан - Land Cruiser от 1997 година. Неговите продажби продължиха 5 години, след което компанията спря износа на превозни средства за тази страна. Въпреки това повечето коли в Афганистан са именно Toyota - цивилните карат Corolla, а местните милиции - Hilux и Land Cruiser.

Когато талибаните превзеха Кабул през 1996 година, те го направиха с камионите на Toyota, които бяха контрабандни внесени в страната през Пакистан. Вестник NY Times описва случилото се като „измама за внос и износ за милиарди долари, която включва корумпирани вносители в Пакистан". Те поръчват стотици автомобили от Дубай и Кувейт и по време на транзита през Афганистан ги „изгубват“. Това се оказва печеливш бизнес, позволяващ на талибаните да купуват много евтини и качествени машини, които карат дълги години.

„Това не е представяне на продукт,с който се гордеем“ - отбеляза говорител на Toyota, след като през 2011 година се появи снимка на Осама бин Ладен, ограден от няколко Land Cruiser-а. Но това показва, че талибаните търсят същите качества като всеки купувач на пикапи и всъдеходи - издръжливост и надеждност, добави той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:50 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

16
rate up comment 0 rate down comment 3
khao
преди 3 години
сега ли се сетиха, то има цяла война наречена на тях :))) между Чад и Либия.. като не ги кефи, правят ребрандинг и готово... за Афганистан ще се казва Мойота! :))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 3 rate down comment 2
mrynmryn
преди 3 години
Носи се слух, че след катастрофата, повечето били купувани като подарък за тъщaтa.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 5 rate down comment 1
yom
преди 3 години
Не, означава, че са изключително здрави автомобили, които изминават стотици хиляди километри при тежки условия. Също така означава, че няма как едни снимки с талибани да повлияят по негативен начин на марката.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 3 rate down comment 3
Momchil_Matev
преди 3 години
Че кво да карат в Азия? Крайслер ли? Даже в руския Далечен Изток карат японски коли. Това какво говори? Че очакваме терористични актове там ли? Дрън-дрън. Лаф да става, чорбаджи - проветрявам си устата...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 6 rate down comment 0
yom
преди 3 години
Който е ходил в Азия, знае как се карат тойотите там. Такситата са на по 600-700 000км, а шофьорите им не са по-хубави от талибаните.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 4 rate down comment 1
Shadow1
преди 3 години
Ако някой копира изрежения и снимки от новините на Инвестор и ги подрежда така че да стават на заплахи и после ги използва срещу Инвестор ще държим ли Инвестор отговорен за заплахите срещу себе си?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 6 rate down comment 1
deaf
преди 3 години
Глупости на търкалета! Така когато принцеса Даяна загина след катастрофата с лимузината Мерцедес,тръгнаха "прогнози",че хората щели да спрат да си купуват Мерцедес,но нищо подобно не стана.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 3 rate down comment 3
zelka007
преди 3 години
точно колко са не се знае . за 20 години са доставили около 11000 в афганистан . афганистанската армия е губела по 100 на седмица при активни сражения с талибаните . самите хамериканци са оставили около 300 . не са кой знае колко за такава голяма държава . пак да отбележа , подръжката на военни машини не е лъжица за всяка устица . искренно се съмнявам , че са им направили логистична база и сервизни центрове ... макс 6 месеца и то при икономично и внимателно каране . по-скоро 1 месец , като гледам какви папуаси са талибанските орди ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 9 rate down comment 1
bgMan
преди 3 години
Защо да са кошмар? Талибаните не ги крадат а ги купуват с долари. Аз не знам по-голяма реклама от това подобни приматии да ти купуват автомобилите защото са толкова здрави и издръжливи, че почти нямат нужда от сложни ремонти преди да са навъртяли 500 хиляди километра.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 0 rate down comment 6
analog
преди 3 години
Бас държа че американците са помислили за всичко. Става дума за стотици хъмвита, чисто нови и естествено с всички необходими материали за поддръжка, вероятно за пет години напред. Така се печели пазарен дял. А също и сърцата и умовете на талибанците. Поклон пред Байдън.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още