Американският производител на електромобили Tesla постигна победа над германския си конкурент BMW, след като Model 3 задмина Серия 3, приключвайки първото полугодие като най-продавания премиум автомобил среден размер в Европа, сочат изчисления на JATO Dynamics.
Победата на Tesla обаче може да се откаже краткотрайна, тъй като BMW отвръща на удара с директния конкурент на Model 3 – електрическия седан i4, който ще се появи на пазара тази есен.
Продажбите на Model 3 нарастват през юни, с което електромобилът се нарежда на второ място по продажби в Европа след Volkswagen Golf.
За първото полугодие Model 3 достига 25-та позиция при общите продажби, като обемът на неговите надхвърля над два пъти този през първите шест месеца на 2020 г.
В същото време продажбите на BMW Серия 3 се увеличават с 29 на сто.
Успехът на Tesla над BMW, Audi и Mercedes-Benz в сегмент, който се счита за крепост за германските марки, отчасти се дължи на силните резултати на пазарите на електромобили. Например, Model 3 е най-продаваният автомобил в Норвегия за този период с продажби от 6270 броя, или около 10 процента от общия обем на продажбите на електромобила в Европа.
Наред с предстоящия пазарен дебют на i4 Model 3 ще се сблъска със своеобразно „канибализиране“ на търсенето си, след като Tesla пусне в продажба своя среден SUV Model Y по-късно тази година, което ще изяде от търсенето на Model 3.
„Дори коли като Model 3 не могат да избегнат пренасочването на потребителите към SUV сегмента“, коментира анализаторът на JATO Dynamics Фелипе Муньос.
Ролята на плъгин хибридите
BMW вече се възползва от тенденцията на електрификация в сектора с успеха на своя плъгин хибрид 330e, предлаган както като седан, така и като комби.
Продажбите на плъгин хибрида от Серия 3 достигат 19 328 броя за периода, според данни на анализатора Матиас Шмит, с което автомобилът се нарежда на четвърто място в класацията за плъгин хибриди в Европа за първото полугодие, изпреварван от Ford Kuga, Volvo XC40 и Peugeot 3008 .
Успехът на 330e доведе до увеличаване на дела на плъгин хибридите от общите продажби до 13 процента спрямо 10 на сто преди година.
Делът на изцяло електрическите премиум превозни средства от среден размер нараства почти двойно в сегмента на електромобилите до 28% заради Model 3, като съществена роля тук играе още Polestar 2, който се позиционира на седмо място със 7678 продажби, изчисляват от JATO.
Появата на i4 ще предостави възможност на BMW да си съперничи директно с Model 3 чрез изцяло електрически автомобил.
tesla
C-Class е готов за растеж
Mercedes C-Class отчете слаби първи шест месеца, като продажбите му намаляха с 18 на сто, с което автомобилът достига четвърто място, тъй като германският концерн преминава към ново поколение модели.
И докато концернът предвижда премахването на шестцилиндровите модели, празнината ще бъде компенсирана от нов плъгин хибрид с батерия от 25,4 киловатчаса. Електрическият мотор е с мощност от 129 конски сили.
Audi се препъва
Audi A4 беше друг лидер в сегмента, който се подхлъзна в период, когато повечето модели отчетоха ръстове в сравнение със засегнатата от първите национални блокади първа половина на 2020 г.
Продажбите на А4 спадат с 5 %, като според JATO понижението се дължи до известна степен и на липсата на плъгин версия.
Настоящият модел A4 се проявява на пазара през 2015 г., като неговият наследник може да се появи едва през 2025 г., изчислява LMC Automotive.
Поява на нови конкуренти
Tesla показа, че съществуват компании, които могат да разбият германския монопол при премиум марките.
Последният нов играч е премиум марката на Hyundai Genesis, която по-късно тази година ще пусне в продажба своя G70 в Германия, Великобритания и Швейцария.
G70 обаче ще се появи единствено с конвенционални дизелови и бензинови двигатели, което може би ще намали интереса към марката, докато другите компании се електрифицират.
Междувременно Jaguar ще се трансформира като премиум електрическа марка, насочена към автомобилите с висок марж, което означава край на слабо популярния XE.
преди 3 години Талибаните никой не са разбили. Просто показаха, че няма да се преклонят пред никого без значение на човешките жертви. Защото човешкият живот не е никаква ценност за талибаните. Както за руснаците. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Aми и епъл започнаха да си правят собствени процесори, които в съчетание със софтуера са доста добри. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Просто има повече механика, която се износва по-бързо, само че тия коли, може да ги караш по 10-15г., без да имаш нещо повече от поддръжка, на колкото си разстояние искаш, като имаш 5 минути зареждане, независимо от сезона. Какво правиш, след като тая батерия деградира след 10г и вече изминаваш ~80% от първоначалното разстояние? Варна-София 5 часа, защото си спрял 2 пъти да зареждаш. А ако се навъдят още повече, къде ще зареждат? Знаеш ли колко струва една станция за бързо зареждане от тесла? Електрическите коли нямат бъдеще, докато не оправят батериите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Да ти има пазарните реалности:https://***.youtube.com/watch?v=HJ1tofzX6Bk /// https://***.youtube.com/watch?v=FSLTNjGI8hw отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години вероятно е така ... само ако може да ми обясниш , защо една тесла модел 2014 е по-скъпа от същият клас и години мерцедес с повече от 15х евра , да не кажа че за парите които струва на старо една тесла можеш да купиш и два мерцедеса ... :))) ... дай някакво смислено обяснение , щото това с качеството издиша пред пазарните реалности ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години има разлика... епъл е чиста проба маркетинг и външен вид, а тук е предимно технология.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Нищо премиум няма в тесла, освен цената. За мен те са еквивалента на епъл сред колите - една заблудена фен база, която ако трябва ще му го *** до топките, но ще го следва до край. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години така е модерно... софтуерните гиганти тръгнаха от гаражи :)) тоя тръгва от палатка ... да знаеш че и космическия кораб го прави в палатка :)) ... абе палатките са голяма работа, както пише вовата... палаткаджи разбиха хегемона за 10 дена :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години хех ... това словосъчетание какво ти говори ... "премиум автомобил среден размер в Европа" ... айде в превода са написали "размер" , по-коректно е да се напише "клас" но не е драма ... обясни ни това изречение , как го разбираш ... каква информация носи за теб ... ?! ... за другите дава достатъчно , за да не пишат коментари подобни на твоя ... :))) ... дори статистиката дето си постнал потвърждава заглавието ... :))) ... направо им е изкъртила зъбките и то на куп теслата ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Само ще постна една статистика от Норвегия - https://elbilstatistikk.no/ дори там тесла не е 1-ва, какво ще разбива? За тая цена се очаква стабилно качество, а те дори 2 панела на вратите не могат да напаснат - https://imgur.com/a/I4lqmMB но за какво качество може да се говори, когато ги правят в палатки... отговор Сигнализирай за неуместен коментар