GM: Възход след фалита
Базираният в Детройт автомобилен производител отчете 40-процентен скок в продажбите до 688 236 автомобила през трите месеца до юни, включително над двойно нарастване на доставките на пикапа Chevrolet Silverado. Някои марки на GM представиха най-добрите си резултати, откакто компанията обяви фалит през 2009 г. Buick отчете най-силното си представяне за тримесечието за последните 15 години, докато пикапът на GMC постигна продажби, каквито не са отчитани от 2005 г. насам.
Toyota: С фокус върху хибридите
Най-големият автомобилен концерн по пазарен дял в света заяви, че доставките му са нараснали със 73% до 688 813 превозни средства през тримесечието и че е отчел най-доброто първо полугодие по отношение на продажбите на пикапи и SUV модели досега. Сред най-продаваните му автомобили изпъкват компактният SUV RAV4, седанът Camry и средният пикап Tacoma.
Toyota също се възползва от голямото търсене на своята гама от електрически хибридни модели, която представлява почти една четвърт от общите ѝ продажби през миналия месец.
Stellantis: Ram оглавява продажбите
Доставките през второто тримесечие на френско-италианско-американския конгломерат нарастват с 32% в сравнение със същия период преди година, но се увеличават едва с 3,3% спрямо първото тримесечие поради недостига на полупроводници.
Пикапът Ram оглавява продажбите с 40-процентен ръст за тримесечието, следван от Jeep Wrangler и Grand Cherokee. Продажбите на новия плъгин хибрид 4xe Wrangler също впечатляват.
Nissan: Обратно към ръстовете
Nissan Motor Co., която едва наскоро успя да прекъсне серията от месеци на спадове, регистрира ръст на продажбите в САЩ от 68% през второто тримесечие до 298 148 автомобила. Помагат му компактният SUV Rogue и седанът Sentra. Това е втори тримесечен ръст на продажбите след отчетения двугодишен спад за американския пазар, дължащ се на остарялата продуктова гама и мениджърските разногласия в централата в Йокохама.
Honda: Седаните водят падара
Вторият по големина японски автомобилен концерн Honda Motor Co. отчита впечатляваща първа половина на годината, като постави рекорди при продажбите в САЩ както през юни, така и за второто тримесечие.
Водени от кросоувъра CR-V и седаните Civic и Accord, продажбите на коцерна нарастват с 66 на сто през второто тримесечие на годишна база. Луксозната марка Acura също се представя добре въпреки недостига на чипове, като отчита 84% увеличения за тримесечието спрямо същия период на 2020 г.
Volkswagen: Най-добро представяне след ерата Beetle
Германският производител на автомобили, най-големият концерн по пазарен дял в Европа, отчита най-доброто си тримесечие от 1973 г., когато в продажбите господства емблематичният Beetle. Сега SUV моделите и кросоувърите са на гребена на вълната.
Компактният SUV Tiguan води в продажбите през второто тримесечие, следван от Atlas и седана Jetta.
Volkswagen е продал и 5756 броя от своя електромобил ID.4.
Subaru: Недостигът на чипове помрачава продажбите
Subaru Corp. претърпя 21-процентен спад на продажбите през юни спрямо същия месец година по-рано. Доставките на популярните модели Forester и Crosstrek спадат съответно с 55% и 37%, докато най-продаваният автомобил на компанията Outback отчита ръст от 60 на сто.
Това е рядко препъване за японския автомобилен производител, който през март и април отчете рекорден ръст на продажбите. Компанията споделя, че лошите резултати се дължат на глобалния недостиг на компоненти.