Борсовата мания по електрическите превозни средства предизвика нов кръг от листвания на компании от сектора на електромобилите, подтиквайки други да се насочат към партньорства с мощни съюзници, пише Bloomberg.
Производителят на електрически автобуси и системи с батерии Proterra Inc. по-рано вчера обяви, че планира да излезе на борсата чрез сливане с компанията със специално предназначение (SPAC) ArcLight Clean Transition Corp. Това се случва само днес, след като Lucid Motors Inc. обяви подобни планове за обединение с компанията с празен чек на инвеститора Майкъл Клайн.
Междувременно Plug Power Inc. и Renault SA обявиха, че създават предприятие за производство на търговски микробуси за куриерски услуги.
Пазарните оценки на листнатите производители на електрическа мобилност нарастват, докато инвеститорите продължават да се надяват, че някъде там се намира следващата Tesla, чиято пазарна капитализация достигна рекордните 834 млрд. долара през миналата седмица, надминавайки по стойност Facebook Inc. и Lordstown Motors Corp.
Това насърчава компаниите от сектора, нуждаещи се от капитал, да погледнат към борсата чрез сливане с SPAC, докато други разширяват пазарния си дял чрез стратегически партньорства.
Но не само Tesla вдъхновява инвеститорите да се насочват към чистите превозни средства. Победата на демократа Джо Байдън на последните президентски избори в САЩ обещава да подкрепи прехода в транспорта към по-чисти превозни средства.
По време на кампанията от миналото лято тогавашният кандидат за президент Байдън обяви по-силна правителствена подкрепа за плъгин хибридните превозни средства като част от по-широкия устрем за борба с глобалното затопляне.
tesla
Сделката на Lucid Може да бъде оценена на 15 млрд. долара, според запознати с темата източници, пожелали анонимност. Производителят на електрически превозни средства, който е подкрепен от суверенния фонд на Саудитска Арабия, е насочен към сегмента на луксозните автомобили, а неговият главен изпълнителен директор Питър Роулинсън преди това е работил като старши инженер в Tesla относно разработката на седана Model S.
Съвместното предприятие на Plug Power с Renault е поредната голяма сделка за базираната в Ню Йорк компания Latham, която 20 години се бори да реализира печалба, докато търси ниша за своите водородни горивни клетки, които произвеждат електричество чрез електрохимичен процес, а не чрез изгаряне.
Миналата седмица Plug Power обяви, че е получила финансиране в размер на 1,5 млрд. долара от южнокорейската SK Group за популяризиране на технологията в цяла Азия.
Друг представил на групата от компании, които се насочват към сливане със SPAC, е Proterra. Компанията доставя системи от батерии на производителите на търговски превозни средства, произвежда оборудване за автобуси и предлага решения за управление на енергията. Тя е произвела и доставила системи за батерии от над 300 мегаватчаса, повече от 550 тежкотоварни електрически автобуса и е инсталирала зарядни станции с общ капацитет от 54 мегавата.
Компанията заяви, че е генерирала 193 милиона долара очаквани приходи през 2020 г.
преди 3 години в тесла берлин монтират машини вечев тесла тексас редът усилено пилони и покривът на основния корпус...дядя вова , зануления пуяк що не може да задържи мерцедес , ами спреха линията ... ?! GM що си продаде завода в рассия ... ?! ... червонците ли не му стигнаха ... ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Пазарните оценки на листнатите производители на електромобили растат, докато инвеститорите се надяват, че ще открият нова златна кокошкаЗлатната кокошка е печатането на зелени хартийки,всичко друго е надути пуяци! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Въпросът е - Тесла без Мъск, ще бъде ли това което е? Ако отговорът е отрицателен, то хората не инвестират в продукта, а в човека зад него. отговор Сигнализирай за неуместен коментар