IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Производителите на електромобили са заклещени в голям борсов балон

Tesla е пример за успех сред новите имена в индустрията, но компаниите, които могат да следват стъпките на американския концерн, са малко

13:25 | 28.11.20 г. 18
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Chris Ratcliffe/Bloomberg</em></p>

Снимка: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Главният изпълнителен директор на германския автомобилен концерн Volkswagen AG Херберт Дийс прогнозира, че до 5-10 години представител на автомобилната индустрия ще се превърне в най-ценната компания в света. Като се има предвид засиления интерес от страна на инвеститорите към акциите на компании като Tesla Inc., това може да се случи и по-рано, пише в коментар за Bloomberg Крис Брайънт.

Пазарната стойност на Tesla скочи до над 540 млрд. долара, което означава, че сега компанията от Пало Алто, Калифорния, се нарежда на десето място сред дружествата с най-голяма пазарна капитализация, според данни на Bloomberg.

Трите китайски производителя на електрически автомобили, листнати на борсата в Ню Йорк - Nio Inc., XPeng Inc. и Li Auto Inc., могат да се похвалят с обща пазарна капитализация от 154 млрд. долара. Нито една от тази компании обаче не е излязла на печалба. Общо въпросните концерни са доставили през третото тримесечие по-малко от 30 000 автомобила, което е малко над 1% от обема на продажбите на Volkswagen.

Британската компания Arrival Ltd., която произвежда електрически автобуси и микробуси, се оценява на почти 16 млрд. долара. Очаква се дружеството да започне да произвежда превозни средства едва в края на следващата година.

Електрическата революция в транспорта и в частност автомобилната индустрия е реална, като тази трансформация продължава да се ускорява. От гледна точка на климата е обнадеждаващо, че инвеститорите разпределят капитал по този начин. Все пак оценките будят опасения от наличието на пазарен балон. Потенциалът за разочарование е огромен, особено за най-новите имена в сегмента за електрически превозни средства, които предстои да генерират приходи.

Както всички финансови балони, така и този се движи от мечтите за реализиране на огромно състояние. Основателят и главен изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск изпревари Бил Гейтс в класацията за най-богатите хора на планетата, като зае втора позиция след ръководителя на Amazon Джеф Безос.

1 1

Шотландският инвестиционен мениджър Baillie Gifford & Co., един от ранните поддръжници на Мъск, наскоро осребри акции на Tesla за милиарди долари, но запази 3,7-процентен дял в компанията на стойност около 20 млрд. долара. Baillie Gifford също така притежава дял в Nio на стойност почти 6 млрд. долара. Цената на акциите на китайската компания, предлагани в САЩ, нараства с 1 235% в рамките на тази година.

Въпреки това компаниите от индустрията предупреждават за рисковете, които съпътстват техния бизнес. Още през март ръководството на Nio обяви, че дружеството е изгорило 4 млрд. долара за последните три години, хвърляйки сянка върху способността на концерна да продължи напред. Китайският производител успя да оцелее благодарение на спасителната програма на Пекин.

Последна актуализация: 10:25 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

3
rate up comment 9 rate down comment 5
Hahoto2
преди 3 години
Няма балони, набивайте пари в "бъдещето" и чакайте Михаля, ама внимавайте като свърши зеления цоцеализъм, ще ви посърнат зелевите листа! Зареждането на Тесла на зарядна станция Tesla Supercharger вече е по-скъпо, отколкото еквивалентна бензинова кола. https://***.whichcar.com.au/car-news/teslas-now-more-expensive-to-charge-than-petrol-cars?fbclid=IwAR1LITTA5HaQg9SLZK3UDgcCIv8LHCKnv22fngsaOrLoE0lZin3zK5C3VNMМексико спира присъединяването на нови ВЕИ, ЗАБЕЛЕЖИ, за да си гарантира енергийната СИГУРНОСТ по време на Ковид19.https://***.pv-magazine.com/2020/05/05/mexican-government-halts-grid-connection-of-new-solar-and-wind-projects/?fbclid=IwAR2HRajUOVePshpI_mikKD7ZfRi9R0bpgT9YULwj9Pv2mvkPkerFLC4lI2gСлед спиране на субсидиите в Англия ръстът на ВЕИ само 1.5 процента!https://inews.co.uk/news/environment/solar-panel-installations-homeowners-power-companies-plummet-749069?fbclid=IwAR3xWFeuPlMYiXr-oFGoAYQxqeKOla6UF8-ZOFmTG8ZmRth5rZNkfVtx2PsФранцузите са извадила сапа и се канят да клъцнат договорите на 800 ВЕИ централи.https://***.pv-magazine.com/2020/05/05/mexican-government-halts-grid-connection-of-new-solar-and-wind-projects/?fbclid=IwAR2HRajUOVePshpI_mikKD7ZfRi9R0bpgT9YULwj9Pv2mvkPkerFLC4lI2g
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 7
zelka007
преди 3 години
и как ще намалее тази нужда от нови автомобили , като постоянно растат продажбите ... ?! автомобилът е изразяване на инвидуалност ... иначе всички автомобили щяха да се бели дачии ... или черни фордове , ако перефразирам един велик човек ... който му се вози в обществен транспорт да се вози ... :)))докато има мерак в мъжете за търкане със засукани жени дотогава ще има индивидуални превозни средства ... :))) ... аз мои коли няма да споделям с никой , може да давам на приятелчета , или да си ги разменяме за по седмица-две за разнообразие , но да споделям ... абсурд ... !!и къв е този по-голям отпечатък , каквото и да означава това ... ?! нещо като голямата стъпка на йети ли ... ?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 8 rate down comment 3
ivanrog
преди 3 години
За мен индивидуалния автомобил ще се превръща все повече в минало, предвид зеления преход, който се прави. Причината е проста - няма как една "купчина ламарини" да бъдат "зелени" при нисък пробег, без значение от тяхната ефективност, все пак ресурсите, за да бъдат произведени не са никак малко и точно те създават достатъчен отпечатък. От тук и за да е наистина зелено ще се мине към споделен(такси, коли под наем и т.н) и/или обществен транспорт, което пък води до естествено намаляване на нуждата от нови автомобили. Това е като това, което се случва в енергетиката - дали по-чисти производства или енергийна ефективност.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още