Петролните компании са изправени пред мрачна несигурност, тъй като пандемията от коронавирус предизвиква срив в търсенето на рафинираните продукти. В същото време автомобилните производители увеличават усилията си за подпомагане на мащабния процес на електрификация и подмяната на наличното продуктово портфолио с по-зелени модели.
На фона на икономиките, които постепенно започват да се отърсват от ограничителните мерки за борба с коронавируса, най-мащабното понижение на петролните цени през последните две десетилетия сви разходите на потребителите за горива, което от своя страна доведе до забавяне на прехода към по-чиста енергия заради изгодните цени на бензиностанциите, пише Ройтерс.
В бъдеще намаляването на капиталовите разходи, възприето от енергийните компании, тъй като приходите им се свиват, би могло да засили предлагането достатъчно, за да предизвика скок в цените на петрола, което ще направи електрическите превозни средства по-привлекателни, в момент, в който автомобилните производители увеличават производството, посочват анализатори.
„Смятаме, че това ще доведе до преломен момент, ускоряване на преминаването към електрически превозни средства в много други страни около 2023-24 г.“, коментира пред Ройтерс Магнус Нисвен, старши партньор в базираната в Осло консултантска компания Rystad Energy.
Според анализ на Ройтерс, засягащ 27 автомобилни производители, съставен в партньорство с Constellation Research & Technology, повечето компании, освен Tesla Inc и китайската BYD Co Ltd, все още се намират в началния етап на електрификационния преход.
Тъй като кросоувърите и пикапите със среден и голям бензинов двигател са отговори за голяма част от скорошния растеж в автомобилния сектор, много компании залагат на такъв тип превозно средства, за да подсилят краткосрочното си представяне.
Въпреки това, тъй като китайската BAIC Motor Corp. и германските концерни Volkswagen Group и Daimler AG поставиха някои от най-амбициозните цели за декарбонизация на портфолиото си в цялата индустрия, инвеститорите все повече използват електрификационните планове на тези компании за бъдещ успех.
Достигна ли потреблението на петрол своя пик?
Тъй като автомобилният сектор съставлява около половината от общото търсене на петрол, възможността за по-бърз от очакваното преход към електрически превозни средства вследствие на пандемията от COVID-19 е една от основните причини да се говори за вече настъпил пик.
Глобалното търсене на петрол достигна рекордно ниво от малко над 100 млн. барела на ден през 2019 г., като се очакваше то да продължи да нараства и през тази година. Сега Rystad изчислява, че търсенето ще достигне своя пик от 106,5-107 млн. барела на ден през 2027-2028 г. Преди пандемията компанията очакваше пикът да бъде достигнат през 2030 г.
Нараства и броят на мненията, че промените в работните модели, спадовете при авиацията и транспорта като цяло до такава степен влияят на търсенето на петрол, че то никога няма да успее да се възстанови до нивата от 2019 г.
преди 4 години мхм ... :)))наскоро патентоваха от тесла тази технология , $100/кВтч е граничната стойност , при която електрокарите стават значително по-изгодни за покупка . в момента като експлоатация стоят по-добре от тези с ДВГ , получи ли се и по-изгодната цена за покупка , трендът вече ще е необратим ... то и затова Мъск го е кръстил "ден на батерията" събитието ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години И аз съжалявам, че не вярващ в еволюцията. Навремето някои са разсъждавали като теб и са вярвали, че волската кола е незаменима и пушещите бръмчащи странности (автомобили) са обречени. То и за параходите са мислили така и са смятали греблата и платната за най-надеждни. Общо взето задръстени хора... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години За съжаление не си прав. Сравняваш две несравними неща. При телефоните и телевизорите имаме изпращане и приемане на нещо, което на практика тежи нула и технологиите се подобряват супер бързо. При автомобили, кораби и камиони имаме тежести от порядъка на десетки тонове. Колкото и да се опитваме конските сили винаги ще са си конски сили. Законът на Мур във вселената на преместването на тонове маса от хора и стоки не важи. Съжалявам, такава е ситуацията. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Към днешна дата си прав, но обикновено исторически техническият прогрес в дадена сфера не е линейна, а експоненциална функция. Има дълъг период на слаб растеж и следва кратък бурен растеж и насищане. Като пример мога да дам 3 неща: пвц/алуминиевата дограма - от 1990 до 2005 по-малко от 5 процента си бяха сменили старата дървена дограма, а после за много кратък период това стана с над 95%. 2. Мобилните телефони - от 92ра до 97ма един апарат тежеше колкото тухла и струваше колкото гарсониера, сим картатата струваше 2 минимални заплати, а месечният му разход беше по-голям от сумарната сметка за парно, ток, вода и бензин., ползваше се от 2-3% от населението, а кабелните телефони бяха във всеки дом. 10 години по-късно картите са безплатни, подаряват ти апарат ако сключиш договор, а месечния разход е килограм месо, над 95% ги ползват, а кабелните по домовете ги ползват само някои самотни възрастни хора. Апаратите са несравнимо по-мощни и по-малки. 3. Кинескопи срещу плоски екрани - през 2002-2003 една плазма (вече май даже и не се произвежда) струваше колкото беше средната годишна заплата, а кинескоп (за по-младите обяснявам, че това е телевизор с форма на куб без hd) над 21 инча се водеше огромен, а над 32 инча май изобщо и нямаше, но в 95% от домовете имаше само кинескопи.. По-малко от 10 години по-късно никой вече не ползва кинескоп и никой не купува по-малко от 32 инча, а цената на един 32 инча телевизор е 2-3 надници. Та ключовите 10 години на електрическите автомобили вече почти изтичат и двг безвъзвратно ще се нареди до кинескопите, дървената дограма без стъклопакет и аналоговият телефон с шайба отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Интересна икономическа логика от Инвестор-а. Колкото по-евтино е горивото, толкова повече електрички ще се купуват. А иначе не мисля, че някой нормален в момента ще си купи тамагочи( макар и със субсидия от държавата), на което ще му търси контакт на всеки 200/300 км, пък и ще го чака да се зареди. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Технологията на ел.автомобилите и по точно батериите ги ограничава безкрайно и това ги прави НЕконкурентни на двг по цена. И това ще бъде така още мого години докато не се постигне пробив при технологиите за производство на батерии, двг също ще се развива през това време ( затова цифрите на потребление падат в НОР зелка - комон рейл и променливото газоразпределение, а не ЕВ ... ) ДВГ ще присъства в автомобилите за предвижване още поне 50 години. Фривалф, битурбо бият ЕВ дори на стартКороно депресията на икономиката влиае на цените на петрола, а не мижавия ЕВ автопарк - той в момента е паркиран бду, защото ЕВ-та карат масово само програмисти, които работят от вкъщи...и парвенюта, които искат да са "в крак с модата" отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Интересна картинка, но като направим една сметка излиза, че ползването на дизел е намаляло само с 2%. На бензин е с 13%, но като разгледаш малко по-подробно излиза, че вътре в периода за 5 години ползването на дизел се увеличава през 2016г. за сметка на бензина. Интересно, наистина. Причините разбира се може да са в подновяването на парка с електрически автомобили, но ако ползването на дизел наистина намалява с огромните темпове от 2% на пет години ще ни трябват около 50 години за да го намалим с 20% през 2070 г.2% се изчисляват като вземеш 2019 и я разделиш на 2015 минус едно. Интересна тенденция. Това за Норвегия викаш, дето 50% от електричките са за сметка на държавата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Battery Day: World on hold for Teslas revolutionary EV batteryhttps://thedriven.io/2020/05/18/battery-day-world-on-hold-for-teslas-revolutionary-ev-battery/Sources say that the new battery technology, the result of research and development of battery chemistry and design via Chinese battery maker CATL and a research team run by Teslas head researcher and Dalhousie University academic Jeff Dahn, will bring the cost of electric car batteries below $US100/kWh. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години към 31 декември 2019 в норвегия се търкалят по пътищата1.031.207 бензинови1.281.219 дизелови260.692 чисто електрически226.737 хибридаа продажбите на горива са както следва :бензин в хиляди литри2019 - 1.028.3582018 - 1.087.8902017 - 1.121.0742016 - 1.154.6132015 - 1.177.111дизел в хиляди литри2019 - 2.928.0622018 - 3.004.5352017 - 3.051.8092016 - 3.135.1972015 - 2.993.494доста е очевадна тенденцията и е постигната за относително кратък период - една петилетка ... :))) ... найс импе , а ? щели да растат цените на слузта ...а в това число ако започнем да добавяме стотиците острови преминаващи от дизелово захранване на слънчеви батерии и вятърни турбини . започнем да добавяме и промишлените дизелови инсталации замествани също от фотоволтаични централи и картинката с горивата започва да става не много розова и то в средносрочен план , няколко петилетки ...мдаааа ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар