В последните дни едва ли ще сте много оригинални, ако кажете, че волатилните акции на Tesla са балон. На практика това е най-обсъжданата тема във всяка една група или мрежа, свързана с финансови пазари. И това изглежда съвсем нормално.
В края на краищата цената на акциите на Tesla скочи над 5 пъти от юни 2019 до февруари 2020 и натрупа около 130% само за около месец през 2020 година (до 4 февруари).
Подобно поведение все повече прилича на Биткойн манията през 2017 и “дот-ком” балона в края на миналото и началото на това хилядолетие. Но дали Тесла наистина е балон и дали достигна своя пик (поне засега)?
Бясното рали на Tesla
Акциите на Teslaсе изстреляха в космоса в последните дни, седмици и месеци. Ето само част от постиженията на акциите на производителя на автомобили, след като удари 4-годишно дъно от 177 долара на 3 юни 2019 (данните са до 4 февруари):
-
444% ръст за 8 месеца
-
130% ръст от началото на 2020
-
40% за 5 работни дни
Подобно ценово движение няма как да не провокира дискусии за финансов балон.
Все пак трябва да споменем, че всички тези постижения бяха последвани от най-тежкия ден за акциите на Тесла, откакто компанията стана публична. На 5 февруари 2020 Тесла се срина с 23%, което едва ли бе сериозна изненада, на фона на бясното рали напоследък.
Пазарна капитализация
Тесла добави около 60 милиарда долара към пазарната си капитализация само за около седмица. Това е повече от стойността на компании като Micron, AMD, General Motors, Biogen и Charles Schwab.
Капитализацията на Tesla надхвърли тази на Oracle. Компания, която има нетен приход от 10 милиарда долара само за последната година. В същото време за цялата си история компанията на Илон Мъск има негативен нетен приход от 6,5 милиарда долара.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
преди 4 години до 21 Император Ти малограмотен ли си Борсите винаги се движат нагоре и надолу Колко беше цената на акция на Тесла преди 3 или 2 и 1 година и колко е сега О Боже отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години тцък ... :))) ...бай тошо му казваше нАука , както ти писах , не използват светлина за нощната генерация ... :))) ... понеже иде реч за нАука , французи са докарали с подобрение на производственият процес , ефективност от 24,6% на стандартна фотоклетка . а пък някакви японци , обявили за ефективност от 38% , вярно само лабораторно засега . знаеш ли какво означава ефективност 24% в стандартното производство на слънчеви клетки от 2023г ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години дядя вова , явно с реакторите на джерлд форд нема да се справиш ... ама днес зачетох , хамеринаците изпитват нова пво система за сваляне на хиперзвукови ракети . руссияните още не са ги изкарали от мултфилмите в цеха за струговане , тези изпитват вече установки за ликвидиране на хиперзвукови оръжия . натисни решетников там , да побързат чебурашките от минобороны россии , че окъсняват със сроковете ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Оня ден ли чух от втора ръка разказ за един бакшиш, дето си изтеглил всичките спестявания от бамката и си купил теслички. Дали сега той не реве като бито магаре как "тия борси са баси измамата", без да осъзнава, че сам той е ***, щом си е набил всичките пари - той, дето един финансов отчет не е видял в живота си? Ама и борсовите спекулатчета ного ги обичат такива прасенца, дето сами се пъхат под ножът и молят да бъдат заклани !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Люсиенчо - при Теслата всичко е едно голямо "ЩЕ", което обикновено никога не идва. По същият начин теслата ЩЕ започне да печели пари... и така от 10 години. Дори и по 2 милиона бройки да правят, мен като инвеститор това не ме интересува изобщо. Ако бъдещето е на електрическите автомобили, то ще е на всички производители - а големите компании с огромните си ресурси, ще смажат тая напушена гнида. Явно не разбираш, че щом мошшеникът мъск 12 години не можа да спечели нито цент, бидейки практически монополист без конкуренция и ползвайки всевъзможни привилегии и субсидии - той няма как да го направи и в конкурентна среда БЕЗ субсидии, защото е наивно да се мисли, че държавите до безкрайност ще освобождават от данъци всеки, който си купува кола - или ще субсидират чужди производители, а не свои. Големите корпорации се бавят с масовото производство, защото виждат, че от електромобили е трудно да се печели. АЗ инвестирам в компании, които печелят - а не в такива, дето шефчето им го бива само в големите приказки, в лъжите и в пафкането на бурен. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години "...фотоволтачини панели дето генерират ток и през нощта ... хаха яко , а ? вярно не от светлина , но идеята и реализацията е резачка , нали ? "Ако правят ток от иди0тство, идеята наистина е "резачка" както ти се изразяваш. Само троловете в тоя сайт могат да захранят напълно с енергия град с размерите на Бургас (например). отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години що па само тесла , що не се бръмчи за bmv-та дето се палят ... :))) ... я си гугълни fire on diesel BMW ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Техническият анализ е опит за "научно" обяснение на магия. Преподавам на около стотина 19-20 годишни младежи. Една от задачите е борсова симулация. Едно 80% инвестират в Тесла. И ако си мислите, че зад океана, в Лондон или в Шанхай не е същото, бая сте сбъркали. Хората купуват защото вярват. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години така е, ей в Норвегия, една теслА цял паркинг на летище подпали..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Мда, еле ако са пълни с еко-горивото водород!Направо си е експлозия, а не горене... отговор Сигнализирай за неуместен коментар