Времето на електрическите камиони наближава, и то с голяма скорост. Все повече проучвания показват, че този тип товарни превозни средства е лесен за производство и от неговото използване може да се извлече печалба. Камионите, които не отделят вредни емисии, ще бъдат необходими за постигането на поставените цели от Парижкото споразумение за климата, пишат Стеф Корнелис и Томас Ърл за Euractiv.
През изминалата пролет Daimler/Mercedes - най-големият производител на камиони в света, остана изненадан от Deutsche Post DHL Group, която представи своя електрически микробус StreetScooter, изпробван от потенциалните клиенти в реални условия.
Daimler/Mercedes “отвлече“ прототипа в Щутгарт, за да го тества в своите лаборатории, но GPS системата веднага издаде неговото местоположение, позволявайки на DP-DHL Group да „почука на вратата“ на Daimler и да си го вземе обратно.
Това е реална история, която много добре илюстрира тромавостта и арогантността на световния производител на камиони по време на този глобален процес на преминаване от дизелова към електрическа технология.
Това обаче може да се промени бързо, особено в динамичната автомобилна индустрия. През последните 12 месеца почти всеки голям европейски производител на камиони (Volvo-Renault, MAN, DAF и др.) обяви планове за производство и продажба на собствени електрически камиони в рамките на следващите няколко години.
Когато тази тема премине върху масата за дебати на европейската политическа сцена, тя предизвиква предимно „намръщени физиономии“ и скептицизъм.
Появяват се въпроси относно теглото на този нов тип товарни превозни средства, потенциала на техния пробег и цената на захранващите батерии.
Последните анализи на производителите показват, че дори най-тежките камиони (тези, които тежат по 40 тона) са технически и икономически „жизненоспособни“.
Това се дължи главно на следните фактори: цените на батериите падат по-бързо от очакваното; ходовата част на електрическите автомобили е по-ефективна от остарялата дизелова технология; 65% от товарните релации на камионите в Европа са под 500 км, което означава, че не е необходимо да се търси заряд, който да издържа много над тази граница.
Електрическите камиони ще получат и сериозна отстъпка при настоящото предложение за евровинетка, което ще ги направи още по-конкурентни спрямо дизеловите камиони.
Европа се нуждае от тази технология най-вече заради постигане на целите, обвързани с климатичните промени.
Камионите съставляват 22% от всички превозни средства, отделящи вредни емисии. Това ги обвързва тясно с Парижкото споразумение за изменението на климата, което цели понижаването на глобалната температура с 1,5 градуса по Целзий.
Ново проучване на холандското министерство на околната среда показва, че за да се постигне тази цел, един на всеки три камиона трябва да премине на електрическо задвижване до 2030 г.
В сравнение с един средностатистически камион от 2015 г. електрическото товарно превозно средство може да ограничи отделянето на вредни газове от източника до потребителя (well-to-wheel) до 67%.
Единственият начин това да се постигне е като Европа въведе задължителни цели при производството и продажбата на електрически камиони като част от предложението за въвеждане на стандарти при отделянето на вредни емисии. Такива цели биха задължили европейските производители на камиони да се пренасочат към новата технология и по този начин да променят кардинално пазара на товарни коли.
Европейските градове очакват по-чист въздух и екологосъобразни превозни средства, така че пътищата са отворени за действие, смятат Стеф Корнелис и Томас Ърл.
преди 6 години и да довърша само . средната цена за инсталиране на вятърна мощност за производство на ток в момента е около 800$ за кВт или към 1400лв без ДДС и комисионни :))) х 140 000 = 196млн лв - горе-долу два ремонта на НДК :))) със ДДД-то . а може да си купим и една гига батерия от Тесла за около 30млн.$ че да не го мислим ако спре вятъра за ден/два ... пак не отива към 20 млрд за белЯне без инфраструктурата :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години пробвай друга опорка за елетромобилите :Относително разпределение на средногодишния пробег на автомобилите заРепублика България е :- до 10 х. км 18%; - до 15х.км 32 %; - до 20 х. км 18 %; - до 25 х. км 13 %и над 30х. км -19 %.В България има регистрирани общо около 2 800 000 автомобила, които вотделните групи са приблизителното разделени както следва: - лекипътнически 2 000 000 2 200 000; -миниванове и ванове вкл. микробуси 300 000 400 000; - лекотоварни до 3,5 т 40 000 50 000; - автобуси заградски превози 4 000 6 000.Ако за 1, 2 и 3-та група автомобили с до 10 х. км и до 15 х.км средногодишенпробег се направи прогноза, че същите се експлоатират в градски условия 25% - което означава : - леки пътнически 500 000 550 000; -миниванове и вановевкл. микробуси 75 000 100 000; - лекотоварни до 3,5 т 10 000 12 500 и севъзприеме среден разход на гориво за леките - 10 л/100 км, ванове 12л/100кми за лекотоварните 14л/100 км се получават следните резултати:- небходимо гориво 797 280 000 л или 5 014 340 барела/1 барел=159л/. Това еи размера на реализираната икономия от внос на горива;- равностойната енергия на това количество гориво е над 8 000 ГВТЧ/ 1лгориво -дизелово или бензин има над 10 КВТЧ енергия, а газта има 8 КВТЧенергия /;- за същия пробег в градски условия електромобила изразходва около 4 пътипо-малко ел. енергия, т.е. за осигуряване на посочената по-горе експлоатацияза електромобилите са необходими малко над 2 000 ГВТЧ ел. енергия.За осигуряване на тази енергия е неоходима допълнителна енергийна мощност350 МГВТ при условие, че се приеме 16 часа ефективно време за зареждане наденонощие / един блок на стария АЕЦ Козлодуй, имаще мощност 440 МГВТ /.Естествено този висок процент на преминаване на автомобилите с ДВГ къмелектромобили се прогнозира да се постигне след 2035г. До 2020г прогнозатае да се постигне 10% електромобили в класа на леките и лекотоварните.За този случай посочените по горе резултати трябва да се намалят с 60 % или:- икономия на гориво над 2 000 000 барела за година.- необходима ел. енергия 400 ГВТЧ за година или увеличение на енергийнитемощности на страната с 140 МГВТ.В този разчет не е взето предвид естественото увеличение на броя наавтомобилите с годините, което за България се предвижда да бъде над 15 %спрямо сегашния брой..не съм го смятал аз , все пак хора дето разбират са го правили , въпреки че го докарах близо резултата :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Бита, бита - колко да съм бита? ;) :lol:Иначе, на сички смарт европейци надеждата им е в младите... новопристигащи... ;) :lol: отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години :))) незнам дали щеше да влизм в този сайт ако ги нямаше шутове като мави и имератрицата. :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Спокоен съм, ти си бита карта, партията се е погрижила за теб, ти за нас... надеждата ми е в младите, не в теб отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години По скоро ще са няколко хиляди години :) от продажбата на само половината, избих цялата инвестиция почти 4 пъти :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Мда... Сега дебнели да чопнат и москвето на "Калашников"... :lol: отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години А пък Мерцедес, къде що набарат някое електрическо возило го разглабят без да питат собсвеника! ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години "Камионите, които не отделят вредни емисии, ще бъдат необходими за постигането на поставените цели от Парижкото споразумение за климата..."Това, заедно с директивите и решенията на ЕК в тази връзка ми напомнят за едно време, когато пленуми и конгреси задаваха цели и стратегии, а реалността даваше малко по-различни резултати... Освен, ако не са решили да имплементират и другата част от нашето минало - да управляват и икономиката с командно-административни методи, и въобще - целото живот на Асан... То и в лошо нема - аз съм социалист по душа, ама оти ручахме жабетата досега...? :lol:Цените на батериите - и те, като цените на доматито и като сека стока - ше падат, ше стават... По-интересно ми е накъде ше се запътят цените на електроенергията, когато стане ясно, че става кът и ше требват нови огромни инвестиции в нови мощности... Щото нали заедно с камионите ше идат и автобусите - първо в градския транспорт, после другите, после трактори, багери и фадроми... а те нема да се зареждат на 20-30-50 КВт като леките коли... които па требва да станат ептен масови...?Да не стане да ни пуснат директива от Брюксел спешно да строиме и Белене-2, и да разконсервираме 1-4 блок на Козлодуй... :lol: П.С. Споко, Смарти - майтапим се, докато си пием чая - не рипай. Гледам - вече си ме турил на место у другата тема, та сега моеш да пропуснеш... ;) :lol: отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Хххаха, може би зада те разбере трябва да му го преизчиалиш в фордови дивиденти. :)... примерно тия 50 акциина колко стотин години фордов дивидент се равняват. :))). отговор Сигнализирай за неуместен коментар