3. Суверенните фонд
Суверенният инвестиционен фонд на Саудитска Арабия вече притежава 5 на сто от акциите на автомобилния концерн. Желанието на престолонаследника принц Мохамед бин Салман да диверсифицира икономиката на страната от петролната индустрия превръща фонда в логичен инвеститор.
Фондът разполага с 250 млрд. долара в активи, като целта е техният размер да се покачи до 400 млрд. долара до 2020 г. Вероятно опитът му да придобие Tesla също може да срещне проверката от страна на Cfius, която ще следи отблизо събитията около делистването на американската компания.
Тясно свързаната с фонда на принц Мохамед Mudabala, суверенния инвестиционен фонд на столицата на ОАЕ Абу Даби, също е заподозрян като евентуален финансов източник. Mudabala и фондът на принц Мохамед се обединиха, за да влеят 60 млрд. долара в технологичния фонд на SoftBank.
Разглеждат се и различни фондове от Норвегия, Катар и Сингапур, които имат реална възможност да се включат в закупуването на Tesla.
4. Банки
Високорисковите облигации бяха добър вариант през 80-те години на миналия век да закупиш компания, която по принцип не можеш да си позволиш.
При традиционното изкупуване частните капиталови инвестиции биха натрупали нетен капитал, за да купят компания и да финансират остатъка от дълга. Но оскъдните парични потоци на Tesla превръщат това в предизвикателство.
Според анализ, извършен от международната рейтингова агенция Moody през март, дългът на Tesla ще надхвърли осем пъти нейната печалба през следващите 18 месеца.
Това е далеч над нивото, което регулаторите позволяват, когато банките отпускат заеми. Заем все пак може да бъде отпуснат, ако банките установят силни парични потоци. При Tesla обаче тези парични потоци са отрицателни.
5. Институционалните инвеститори
Илон Мъск предложи на акционерите, включително и на взаимните фондове Fidelity и T Rowe Price, които заедно държат 17,4% от акциите на Tesla, да задържат своите дялове, като по този начин редуцират съществено необходимия капитал за откупуването на компанията.
Институционалните инвеститори, от своя страна, желаят първо да видят всички предложения за превръщането на Tesla в частна компания.
„Като дългосрочни акционери ние ще отделим нужното време, за да обмислим това развитие“, заяви представител на инвестиционната компания Baillie Gifford, която е третият по големина институционален инвеститор със 7,8% дял от Tesla.
Janus Henderson, друга подобна компания, която е сред 50-те топ инвеститори в Tesla, изрази подкрепата си за потенциалното излизане на автомобилния концерн от борсата.
„Вероятно ще решим да останем сред акционерите в компанията“, заяви Хамиш Чембърлейн, представител на британската финансова агенция.
6. Приятелите от Силициевата долина
Като един от основателите на PayPal Илон Мъск се радва на някои от най-силните технологични връзки, включващи ранния инвеститор във Facebook Питър Тийл и основателя на LinkedIn Рийд Хофман.
Групата от милиардери има добре известна история от инвестиции и широк спектър от стартъпи в Силициевата долина. Сред тях са космическата компания на Мъск SpaceX, в която участват Тийл и бившият член на борда на директорите на PayPal Скот Банистър.
Но едно е да се инвестира рисков капитал в новопоявила се компания, а съвсем друго нещо е да се подкрепи едно мащабно изкупуване. Изглежда малко вероятно рисковите капиталисти да проявят желание да участват в подобна схема.
преди 6 години Саудитците? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години ...някоя железария! отговор Сигнализирай за неуместен коментар