IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Анализаторите се съмняват в Tesla

Акциите на компанията се сринаха в понеделник с 5 на сто, а Мъск отново започва да спи в завода

09:50 | 03.04.18 г. 11
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Акциите на американския производител на електрически автомобили Tesla Inc се сринаха в понеделник с 5 на сто, докато инвеститорите очакват данните за производството на внимателно следения от пазарите Model 3, който е по-евтин автомобил и според анализаторите е решаващ за дългосрочната рентабилност на производителя на луксозни електрически автомобили, предава Ройтерс.

Неотдавнашната катастрофа, в която е била замесена технологията за автопилот на Tesla, и притесненията за способността на компанията да набере нов капитал също се отразяват на пазарните настроения.

Tesla, основана от милиардера Илон Мъск, отказа да коментира производствените данни за Model 3, които се очаква да бъдат публикувани през тази седмица.

За кратко акциите успяха да компенсират спада, след като няколко автомобилни блога съобщиха, че производството на Model 3 е достигнало 2 000 броя седмична продукция, цитирайки анонимни източници. Това би било под собствената цел на Tesla от 2500 броя на седмица до края на март, но далеч над 793-те броя, изградени през последната седмица на миналата година, предава Ройтерс.

„Самият Мъск се фокусира върху производството на Model 3, защото то е с най-висок приоритет", заяви говорител на Tesla в понеделник, добавяйки, че директорът на инженеринговото подразделение Дъг Фийлд е съсредоточен върху инженеринга на автомобилите.

Изявлението на компанията следва медийни публикации, че Мъск е поел отговорността за производството на седана след няколко неизпълнени срокове за производство.

В поредица от туитове Мъск заяви, че преди година е поискал от Фийлд да управлява инженеринга и производството, за да се приведат в съответствие и двата бизнеса.

„Точно сега по-добре е да се „разделя и владее“, така че аз отново ще спя в завода", пише той в Twitter.

Някои наблюдатели на Tesla поставиха под въпрос способността на компанията да поддържа такова темпо и изразиха притеснения за рентабилността.

„Съществуват редица неща, които могат да повлияят на цената на акциите", каза Тони Боуз, старши анализатор в Nuveen Asset Managemen в Минеаполис. В допълнение към темпа на производство той се позовава на последното понижение на кредитния рейтинг на Tesla от страна на Moody's и катастрофата на Model X и коментарите на компанията след нея.

„Всичко опира до Model 3. Това е ключът“, каза Боуз. „Ако успеят да изградят тези коли, това ще бъде огромна стъпка в правилната посока“.

"Ако не можете да направите (2 000 коли), без да използвате всички ресурси и при достоен марж, какво сте постигнали наистина", добавя той. 

Друг инвеститор, който заяви, че е осъществил къси продажби на печалба на акции на Tesla четири пъти през последните 18 месеца, също е скептичен.

„Наистина ли те са на етап 2 000 броя на седмица, или пък просто са изнасилили системата си, за да постигнат 2 000 през миналата седмица?", казва Дейвид Кудла, главен изпълнителен директор и главен инвестиционен стратег в Mainstay Capital Management, който заяви, че понастоящем няма акции на Tesla.

"Единствената позиция, която бих имал за тези акции, е къса, защото не правят никакви пари. Тяхната оперативна загуба расте. Акциите са надценени от месеци", казва той.

Tesla заяви в петък, че Model X, участвал във фатална катастрофа в Калифорния през миналата седмица, е бил с активирана система "автопилот", което породи нови въпроси за полуавтономната система, която поема някои задачи по управлението от водача.

Акциите на Tesla затвориха на ниво от 252,48 долара в понеделник (с 13,65 долара надолу), след като по-рано достигнаха най-ниското си ниво от повече от година. От началото на 2018 г. акциите поевтиняват с 19%, докато технологичните акции като цяло не се представят добре.

Tesla заяви, че има около 500 000 предотвратителни резервации от клиенти за Model 3, но производствени проблеми от миналия юли забавиха продуцкията и доставките до клиентите, което изостри нуждата на компанията от пари в брой.

Неспазването на целите и натиска върху финансирането доведоха до понижение на кредитния рейтинг от страна на Moody's през миналата седмица, която заяви, че Tesla вероятно ще набере повече от 2 млрд. долара нов капитал, отчасти за покриване на около конвертируемите облигации за 1,2 млрд. долара, дължими до март 2019 г.

Tesla все още има лоялни инвеститори, включително Zevenbergen Capital Investments от Сиатъл, която е собственик на акции след първоначалното публично предлагане на компанията.

"Исторически, волатилността е осигурявала добри входящи точки. Като погледнем към нея днес, вярваме, че перспективите за търсене остават стабилни и непроменени ", каза Джоузеф Денисън, портфолио мениджър в Zevenbergen.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:40 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

1
rate up comment 14 rate down comment 3
0pk
преди 6 години
Да пратим Лусиена да ги поуспокои и да им вдъхне увереност? :]
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още