Българите карат най-старите коли в Европа, показват данни на Европейската асоциация на вносителите на автомобили за възрастта на автомобилите в ЕС през 2016 г.
Средната възраст на автомобилите в ЕС като цяло е била 10,7 години, при над 20 години у нас, показват данните на асоциацията. Така само за 10 години рязко се е вдигнала "възрастта" на автомобилите в Европа, като през 2007 г. средната възраст на автомобилния парк на Стария континент е била около 8 години.
Експерти коментират този факт със световната икономическа криза, която е накарала европейците да карат за все по-дълъг период автомобилите си, предава БТА.
Средно на 1000 българи се падат около 510 регистрирани автомобила, показват данните на европейската асоциация, при среден показател за ЕС - 573 автомобила на 1000 жители.
По актуални данни на МВР около 40 на сто от автомобилния парк у нас през миналата година е бил над 20 години, при общо регистрирани над 4 млн. автомобила в страната, което означава, че около 1,6 млн. леки коли над 20 години са се движили по пътищата у нас. Едва 17 на сто от колите у нас са били под 10 години.
Само за миналата година у нас са били закупени и регистрирани малко над 26 хиляди нови автомобила при внесени от ЕС над 266 хиляди употребявани коли.
От началото на годината до края на август регистрираните нови автомобили у нас са се увеличили с 18,1% на годишна база до общо 19 556 автомобила.
Регистрацията пък на екологични автомобили у нас е повече от символична: от КАТ отчитат регистрирани 2 474 хибрида (0,08 процента от автопарка) и едва 274 електромобила (0,009 процента от автопарка).
Най-нови коли в ЕС карат белгийците - средно на 7 години, отчитат от асоциацията на автомобилните производители. В Дания, Великобритания и Германия възрастта на автомобилите е средно 8 години, във Франция - 9, Италия - 10, Испания - 11, Португалия и Финландия - по 12 години.
Освен в България с регистриран над 20-годишен автопарк, най- стари автомобили като цяло са отчетени в Полша - 17 години, Латвия и Литва - 16 години, Румъния - 15 години, Унгария, Чехия и Гърция - по 14 години и др.
Най-много автомобили на глава от населението са маркирани в Малта - 775 автомобила на 1000 души. Следват: Люксембург - 745, Италия - 706, Германия - 600 и др. В Румъния има най-малко автомобили на глава от населението - едва 308 на 1000 души. В Унгария - 377, Латвия и Хърватия - по 390, Словакия - 438 коли на 1000 души и др.
Повече от половината коли в ЕС са с бензин - 56 процента. Около 40 процента са автомобилите на дизел и едва около 4 процента - с алтернативни горива.
В ЕС през миналата година са били регистрирани над 260 млн. нови леки автомобила, както и около 40 млн. товарни, като по този показател общността е световен лидер пред САЩ, Китай и Япония.
* В първоначалния вариант на материала бе допусната грешка по отношение на регистрираните от началото на годината нови коли в България. Корекцията е нанесена в 11,40 часа
преди 7 години Ако става дума за всички закупени нови коли в страната, основната бройка се образува от служебните. Таксита, администрация, полиция, фирми за разнос и т.н. Луксозните жипки на горските не са ли в тази бройка? Колко нормални хора на заплата ще се набутат с нова кола? А хората с големите пари си карат държавни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години При вярна статистика за старост на автомобилите, няма ли кой от прокуратурата да се самосезира за неправилно вкараният закон по който се задължават водачите на автомобили да карат с включени светлини дори и през лятото. Тези 20 годишни трошки които караме стават пожароопасни за водачите и опасни за другите. Необходимо е веднага да отпадне това задължение за България. Или нашите управници - продажници ще мислят единствено за европейско развитие. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Бойчо, не е лошо да си коригирате и подзаглавието. :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Имам автомобил втора употреба, чиято цена за 7 години е паднала само 3500 лв. Ако ми кажете кой нов може да издържи този тест, ще си го купя! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Не, поумнели са. (: отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Имам по-стар и по-нов автомобил от една и съща марка. Ремонтите на по-вехтия са може би три пъти по-евтини. За надежност поне аз не забелязвам някаква особена разлика. Сигурността трябва да е много по-голяма, но там да пази господ. Комфорта при новия е на ниво, но и аз се замислям струва ли си парите? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Тази "новина" както и, че сме с най-ниска заплата в ЕС, с най-ниско почасово заплащане и т.н. се тиражират на всеки 1-2 месеца. Без нищо да се е променило незнам защо трябва да четем едни и същи глупости. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Ами значи, хората вече са си накупили. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Миналата година са продадени общо към 26000 нови автомобила, а тази за първите 8 месеца 4000?! Или има грешка при обявяването или нещата хич не са приятни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години "За първите осем месеца на тази година у нас са били закупени малко над 4000 нови автомобила, показват последни данни на асоциацията."Абсурдно е това да е вярно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар