В сряда Великобритания обяви, че до 2040 г. ще спре продажбата на всички конвенционални бензинови и дизелови автомобили, след като по-рано този месец Франция излезе с подобни предложения за намаляване на замърсяването с азотен диоксид (NO2).
През миналата година Китай представи планове, според които до 2020 година 12 % от продаваните коли трябва да бъдат електрически или т.нар. плъг-ин хибриди, докато Индия заяви, че иска да замени всичките си автомобили с нови електромобили до 2030 година.
Норвегия се надява да прекрати продажбите на нови бензинови и дизелови коли до 2025 година. И други страни като Швеция, Дания и Финландия изразиха подобни амбиции за постепенно прекратяване на използването на двигатели, ползващи изкопаеми горива, пише Джеймс Феби за AFP.
Като се има предвид темпа на развитие на технологиите за батериите и електромобилите през последните 10 години, до 2030 година малките двигатели с вътрешно горене в частните коли могат да изчезнат без намеса на правителствата, казва Аластър Луис, преподавател по атмосферна химия в университета в Йорк.
Това е изключително символично, тъй като е сигнал и за обществеността, и за производителите, че няма връщане назад, допълва той.
Щефан Брацел, директор на германския Център за управление на автомобилостроенето (CAM), коментира, че миналата година се е оказала преломен момент на превръщане на политическата воля в конкретни ангажименти.
Той обърна внимание на скандала с вредните емисии, при който бе установено, че производителите на предимно дизелови автомобили са занижавали данните от тестовете за отделяните вредни газове спрямо реалните.
Местните и национални цели за опазване на околната среда и напредъка на Китай в разработването на електромобили също са фактори, които поддържат курса към отказване от въглеводородите.
Смело предположение
Според Флавиен Ньови, икономист от френския център за автомобилни анализи Cetelem, обаче е твърде смело да се мисли, че пътищата ще бъдат пълни само с електромобили през 2040 година.
Да кажем, че забраняваме двигателите с вътрешно горене през 2040 година предполага, че вече знаем коя ще бъде най-ефективната технология през 2040 година, уточни той.
Смело предположение е, тъй като двигателят с вътрешно горене от екологична гледна точка може да се окаже по-благоприятен, както може да се види при автомобилите, които сега могат да изминат 100 километра с 2 литра гориво.
преди 7 години икономиката се е случвало защото наси ПЕЧАЛБА! Може да пробетват екоглупостите на тълпата, може да забранът производството на ДВГ зарад инвестиции на ВАЖНИТЕ КЛАЧКИ! НО НЕ МОГАТ ДА НАКАРАТ КЛИЕНТА ДА КУПУВА И ДА СЕ ВЪЗХИЩАВА! Най-малкото ше псуват през зъби и ше се наси: НАВРАМЕТО КАКВИ КОЛИ КАРАХМА, СЕГА КАКВИ БАНГИИ НИ КАРАТ ДА ТЪРКАЛЯМЕ.................Да, автопозара може да се промени насила. но това ще го накара само да изгуби блясък ида се свие.МЪРТВОРОДЕНА ТЕХНОЛОГИА! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Добре, ще Ви обасня защо за мен това е мъртволодена технология.1. Непригодна за масовия пазар. Компютрите и общуването днес СЪЗДАДОХА САМОБЛЮБЕНИ, ЕГОЦЕНТРИЧНИ ИНДИВИДИ. Всичко трябва да става сега и веднага. Иначе не струва. Никой електромобил НЕ МОЖЕ да покрие тези очаквания. Нито да кара с 300, нито да изпреварва без усилие и да дрифтира. Електрото ще бъде отхвърлен от масите. А скоро ще бъде изоставен и от елита. Щото там пък се иска: купил си нещо авангардно за 300 хилки, требва да държи цена, докато го издоиш и решиш да продадеш вече амолтизирания *** за 100 хилки. Ако това не става: начи масите не ни следват, начи сме се подвели, начи........................това ще е смъртната присада на Мъск.2. Това, в момента е МОДА! ИНВЕСТИТОРИТЕ са подведени да мислят, че в близко бъдеще целия автопазар ще се смени, ще мине на електро /включително чрез реклами на "еко" простотиа и правителствени забрани/, а те требва само да дадът 1 долър днес и да берът парите от дърво УТРЕ. Сичко в отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години светъ бързъ дъ продаде мъртвородената си електротехнологиа. когат чуя, че танк с електродвигател участвал в обеве - тогава ше кажем: таз технологиес става. сега е: ти, бройлеръ, купувай лимец, стой гладен и чакей заколение. даже не те искаме угоен, просто послушен и купуващ сичките ни извратени хрумки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Всъщност обаче има много други горива като газ, въглерод---и толкова за компетенцият на господина :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години мазен, колко пъти да ти повтарям че лития е доста разпространен на Земята ... тока също ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години не знам защо толкова ги набутват електрическите коли, тези на водородни клетки са в пъти по обещаващи... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Има държавни субсидии - има електромобили, няма държавни субсидии .... знам ли?... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Само 0,2% от превозните средства в Северна Америка са електрически! Електричеството основно се произвежда от изкопаеми горива!Шофиране на електрическа кола в Китай, където въглищата са най-голямото гориво за електроцентралите!Eлектрическите автомобили и зелената енергия за съжаление не са нищо повече от други схеми за преразпределение на богатството в света! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години п.п. А и никой не иска 100 % да измества петролеца поне в средносрочен план . Достатъчно е да се създаде достатъчно устойчива алтернатива за да не му рипа цената отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Технологии за производството на ток и за добив на литии има , но виж за производство на петрол няма отговор Сигнализирай за неуместен коментар