fallback

Какво да очакваме от Porsche

Един от шефовете на марката разкрива близките планове на производителя

13:39 | 08.05.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Тази година за Porsche е година на премиерите. В Шанхай германският производител показа фейслифт на Panamera, а през есента на „домашното” изложение във Франкфурт ще се състои дебюта на суперколата Porsche 918 Spyder. Месец по-късно ще видим и кросовърът Macan. Какво друго да очакваме от германския производител разкрива един от шефовете на компанията – Волфганг Хатц. Той е член на съвета на директорите на Porsche AG, като отговаря за изследванията и новите модели. Хатц говори пред журналисти на изложението в Шанхай. - При фейслифта на Porsche Panamera видяхме новият 6-цилиндров битурбо мотор, който заменя досегашния атмосферен V8. Ще се появи ли този двигател и на обновения Cayenne? - Засега не мога да потвърдя подобно нещо, но не мога и да го отрека, така че нека почакаме. - Ще  бъде ли засегната марката Porsche от тенденцията за даунсайзинг на двигателите? И трябва ли да очакваме и масово използване на нови компактни турбо-мотори? - Аз не харесвам думата „даунсайзинг”. Най-вече нейната първа част – „намаляване”. Какво е това? Разбира се, че имаме стратегия за повишаване на ефективността на агрегатите, използвани от нашите коли. И един от способите за подобряване разхода на гориво е именно намаляването на обема на двигателите. Това е обща тенденция при всички производители и ние не можем да я подминем. Що се касае до даунсайзинга, аз бих го заменил с друга дума – „райтсайзинг” (правилен размер). - Добре тогава – какво е бъдещето на атмосферните V8 мотори? Отказвате ли се от тях? - Разбира се, че не. Нали имаме модификации GTS при Cayenne и Panamera, които са с такива мотори. И ние, и нашите клиенти сме много доволни от тях. Самият аз обичам тези двигатели. - А има ли шанс да видим по-мощни дизели от Porsche? - Нещата тук не са толкова прости. Спомням си, че преди 10 години си казвахме: „Дизелово Porsche – това е невъзможно”. Сега ситуацията се промени, но и ние сериозно поработихме върху това. Ето какво имам предвид - Cayenne Diesel S V8 е с двигател, чиято базова версия е произведена от Volkswagen, но характерът му е наше дело, за да може да отговаря на спортен автомобил с марката Porsche. Така че на моделите Panamera и Cayenne ще използваме дизели, но те ще бъдат доработени от нашите инженери. - Значи да очакваме и версия на Panamera S с дизелов V8? - Ако говорим за настоящето поколение, то такава версия няма да има. Нещата са много прости – този двигател не може да се приспособи към системата 4x4. Проблемът е чисто конструкторски, но не е изключено следващото поколение на Panamera да има такъв двигател. - Какви ще са бъдещите спортни модели на Porsche – електромобили? Или пък може би хибридни суперколи? - Не знам какво ни очаква, но засега съм убеден, че няма нищо по-добро от традиционните, високоефективни двигатели с вътрешно горене. Разбира се, ще пуснем хибридната суперкола 918 Spyder, но тя ще бъде по-скоро демонстрация на техническите ни възможности, а не масов автомобил. Това ще е най-сложният и най-технологичен модел на Porsche. И някои от технологиите при него ще бъдат използвани за следващи наши модели. - Какъв ще е следващият ви нов модел? Масов автомобил или напълно нова суперкола? - Първо ще покажем Macan. За него гарантирам, че ще бъде доста интересен автомобил. Но пък имаме и още много проекти, върху които работим. Като цяло ще продължим да работим най-вече върху спортни коли. Аз съм направо влюбен в тях. Служебният ми автомобил е Porsche Carrera 4S, но планирам съвсем скоро да го сменя с 911 Turbo. В гаража си имам и 911 GT3 RS 4.0, а жена ми кара 911 Convertible. Така че очаквайте новини именно в тази насока. Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:02 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още