Тази година за Porsche е година на премиерите. В Шанхай германският производител показа фейслифт на Panamera, а през есента на „домашното” изложение във Франкфурт ще се състои дебюта на суперколата Porsche 918 Spyder. Месец по-късно ще видим и кросовърът Macan. Какво друго да очакваме от германския производител разкрива един от шефовете на компанията – Волфганг Хатц. Той е член на съвета на директорите на Porsche AG, като отговаря за изследванията и новите модели. Хатц говори пред журналисти на изложението в Шанхай.
- При фейслифта на Porsche Panamera видяхме новият 6-цилиндров битурбо мотор, който заменя досегашния атмосферен V8. Ще се появи ли този двигател и на обновения Cayenne?
- Засега не мога да потвърдя подобно нещо, но не мога и да го отрека, така че нека почакаме.
- Ще бъде ли засегната марката Porsche от тенденцията за даунсайзинг на двигателите? И трябва ли да очакваме и масово използване на нови компактни турбо-мотори?
- Аз не харесвам думата „даунсайзинг”. Най-вече нейната първа част – „намаляване”. Какво е това? Разбира се, че имаме стратегия за повишаване на ефективността на агрегатите, използвани от нашите коли. И един от способите за подобряване разхода на гориво е именно намаляването на обема на двигателите. Това е обща тенденция при всички производители и ние не можем да я подминем. Що се касае до даунсайзинга, аз бих го заменил с друга дума – „райтсайзинг” (правилен размер).
- Добре тогава – какво е бъдещето на атмосферните V8 мотори? Отказвате ли се от тях?
- Разбира се, че не. Нали имаме модификации GTS при Cayenne и Panamera, които са с такива мотори. И ние, и нашите клиенти сме много доволни от тях. Самият аз обичам тези двигатели.
- А има ли шанс да видим по-мощни дизели от Porsche?
- Нещата тук не са толкова прости. Спомням си, че преди 10 години си казвахме: „Дизелово Porsche – това е невъзможно”. Сега ситуацията се промени, но и ние сериозно поработихме върху това. Ето какво имам предвид - Cayenne Diesel S V8 е с двигател, чиято базова версия е произведена от Volkswagen, но характерът му е наше дело, за да може да отговаря на спортен автомобил с марката Porsche. Така че на моделите Panamera и Cayenne ще използваме дизели, но те ще бъдат доработени от нашите инженери.
- Значи да очакваме и версия на Panamera S с дизелов V8?
- Ако говорим за настоящето поколение, то такава версия няма да има. Нещата са много прости – този двигател не може да се приспособи към системата 4x4. Проблемът е чисто конструкторски, но не е изключено следващото поколение на Panamera да има такъв двигател.
- Какви ще са бъдещите спортни модели на Porsche – електромобили? Или пък може би хибридни суперколи?
- Не знам какво ни очаква, но засега съм убеден, че няма нищо по-добро от традиционните, високоефективни двигатели с вътрешно горене. Разбира се, ще пуснем хибридната суперкола 918 Spyder, но тя ще бъде по-скоро демонстрация на техническите ни възможности, а не масов автомобил. Това ще е най-сложният и най-технологичен модел на Porsche. И някои от технологиите при него ще бъдат използвани за следващи наши модели.
- Какъв ще е следващият ви нов модел? Масов автомобил или напълно нова суперкола?
- Първо ще покажем Macan. За него гарантирам, че ще бъде доста интересен автомобил. Но пък имаме и още много проекти, върху които работим. Като цяло ще продължим да работим най-вече върху спортни коли. Аз съм направо влюбен в тях. Служебният ми автомобил е Porsche Carrera 4S, но планирам съвсем скоро да го сменя с 911 Turbo. В гаража си имам и 911 GT3 RS 4.0, а жена ми кара 911 Convertible. Така че очаквайте новини именно в тази насока.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Какво да очакваме от Porsche
Един от шефовете на марката разкрива близките планове на производителя
13:39 | 08.05.13 г.Препоръчан материал от партньор на investor.bg
Една от най-новите версии на Porsche Cayenne - GTS. Снимка: Porsche
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Американските борси не намериха единна посока, докато светът отправя поглед към Русия и Украйна
-
Кадър на деня за 19 ноември
-
Анализатор: Киев ще трябва да направи териториални отстъпки със завръщането на Тръмп
-
Зеленски: Разбирам само казаното от Тръмп в личен разговор, не чувам гласове от медиите
-
Панета от ЕЦБ: Трябва да преминем към неутрални лихви, за да подпомогнем растежа
-
Финансирането на европейски стартъпи се насочва към трета поредна година на спад
-
ATACMS или дронове? В Брянск гори склад за боеприпаси
-
Потвърден удар с ATACMS - какво казва обновената ядрена доктрина на Русия за това?
-
Коя е най-добрата валута за инвестиции в момента?
-
Може ли Доналд Тръмп да разбие Brexit?
-
"Газпром" поддържа доставките за Европа и не е ясно кой купува газа за Австрия
-
1000 дни война и Киев е в най-тежката ситуация от пролетта на 2022 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Най-големият производител на зехтин в света очаква цените да паднат наполовина
-
Руски олигарси чертаят мрачни перспективи пред икономиката на страната
-
"Адванс Терафонд" намалява рентите за новата стопанска година до малко под 60 лв. на дка
-
Защо Германия планира да наруши своето основно икономическо правило?
-
Русия се готви да продължи да воюва - в Украйна чакат щурм и към Запорожието
-
Нова „златна треска“ се заформя в Канзас
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
Вълната от евтини китайски електромобили застигна и българския пазар
-
Бивш шеф на "Роскосмос": Дронове смениха "адресната регистрация" на Черноморския флот
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Американските борси не намериха единна посока, докато светът отправя поглед към Русия и Украйна
-
Панета от ЕЦБ: Трябва да преминем към неутрални лихви, за да подпомогнем растежа
2 -
Десислава Попова: Ключовата дума около Investor Finance Forum е общност
-
SOFIX записа 0,57% спад до 846,34 пункта
-
Може ли облагането на „свръхпечалбите“ на банките да забави икономиката?
-
Геополитическото напрежение, свързано с Русия, потопи европейските борси