fallback

Потенциална звезда в индустрията за електромобили предизвиква лидера Tesla

Моделът Air на Lucid може да измине 517 мили с едно зареждане, както и да измине четвърт миля за 9,9 секунди, поставяйки нови рекорди за индустрията

18:05 | 10.09.20 г. 9
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Питър Роулинсън седи отпуснат на режисьорския стол, но акцентира върху всяка дума: „Нашата технология изпреварва всички в света“, казва британецът. Зад гърба на Роулинсън, в шоурума на неговата компания Lucid Motors в Нюарк, Калифорния, се вижда тази технология, боядисана в цвят, който от фирмата наричат ​​"Eureka gold": Lucid Air Dream Edition. Луксозният седан за 169 000 долара от стартъпа от Силициевата долина също е послание към бившия шеф на Роулинсън Илон Мъск: В надпреварата за най-добра електрическа кола, най-добри батерии и най-добър софтуер шефът на Tesla вече няма да може да надбяга всички.

И така -  Lucid представи своя напълно електрически седан Air, който е по-ефективен, по-бърз и по-просторен от Model S на пионера на пазара Tesla Inc., съобщава CNBC. 

"Това, което имаме, е пробив при електрическите автомобили", заяви главният изпълнителен директор на Lucid  Роулинсън пред медиите преди представянето на Air в сряда. „Това не се дължи само на батериите, а на цялостното осмисляне на картината“, подчертава той.

Роулинсън, бивш главен инженер на Model S и вицепрезидент по инженерна дейнсост в Tesla от 2009 до 2012 г., твърди, че версията от висок клас на Air е 17% по-енергийно ефективна от моделите на Tesla, което позволява по-голям пробег с по-малко клетки.

Air прилича силно на прототипите и концепцията на автомобила, които Lucid представи през 2016 г. Компанията направи малки промени в екстериора, включително по-големи странични огледала, които отговарят на изискванията, както и извити екрани в интериора. 

lucid

Ръководителят на Lucid Питър Роулинсън в завода на компанията. Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Очаква се автомобилът да може да извърши един пробег от 517 мили с едно зареждане, според тестове на трети страни. По този показател моделът вече изпреварва лидера в индустрията  Tesla , чийто Model S изминава 402 мили с едно зареждане. Също така Air изминава четвърт миля за 9,9 секунди, според Роулинсън. В същото време най-бързият модел на Tesla изминава подобно разстояние за 10,4 секунди.

„Това не е било постигано досега“, изтъква Роулинсън, добавяйки: „Електрическа кола с пробег от 500 мили и най-бързото нещо на планетата“.

 

Rawlinson didn’t design Model S. Prototype was done before he joined & he left us in the lurch just as things got tough, which was not cool. He did make some contributions to body/chassis engineering, but not to powertrain, battery, electronics or software.

— Elon Musk (@elonmusk) September 9, 2020

Благодарение на 900-волтовата архитектура колата може да се зареди за пробег от 300 мили за 20 минути. Най-високата скорост на зареждане е 2 мили в минута, посочват от Lucid.

Началната цена на Air ще варира между 80 хил. долара за базовия модел до 169 хил. долара за лимитираната версия Dream Edition.

lucid

Воланът и таблото на Air. Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Компанията планира да пусне на пазара Grand Touring версия на Air с пробег 517 мили за 139 000 долара, както и Touring версия на седана с пробег 406 мили за 95 000 долара.

Представянето и пробегът на автомобила варират в зависимост от цената. Моделите от най-висок клас предлагат мощност до 1080 конски сили. Lucid планира да пусне модела в черно, бяло и златисто.

Очаква се автомобилите с по-високи цени да се появят на пазара през второто тримесечие на 2021 г., последвани от моделите с по-ниски цени през четвъртото тримесечие и през 2022 г.

От Lucid изтъкват, че основна разлика за всяка версия на Air е интериорът. По думите на Дерек Дженкинс, вицепрезидент по дизайна в Lucid, Air предлага пространството на голям седан в средно голям автомобил.

Автомобилът разполага с „плаващ“ информационен екран зад волана, както и сензорен екран под ъгъл в долната централна част на таблото.

Компанията казва, че Lucid Air може да побере толкова товари, колкото четири коли на конкуренти производители.

 Роулинсън очаква Air да бъде катализаторът за реализирането на гама от бъдещи изцяло електрически превозни средства, включително SUV модели, чието производство ще стартира в началото на 2023 г. В сряда вечерта компанията сподели снимки на своя SUV, наречен Gravity, който се намира в процес на разработка.

lucid

Централната на Lucid в Нюарк, Калифорния. Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Ръководството на компанията разкри, че разработва продуктова линия ESS, базирана на стационарни системи за съхранение на енергия в домашни условия, за бизнеса и мрежата. Планът напомня на този на Tesla за SolarCity и е обвързан с бизнеса с фотоволтаици.

Но за разлика от Tesla, Lucid в момента не изгражда или управлява собствена инфраструктура за зареждане на електрически превозни средства. Вместо това компанията си партнира с Electrify America. Първите клиенти, които закупят Lucid Air, ще получат 3 години безплатно зареждане на станциите Electrify America, съобщиха от компанията.

Очаква се Air да започне производство на своя електромобил в началото на следващата година в завода си, който все още е в процес на изграждане в Каса Гранде, Аризона, югоизточно от Финикс. Производството трябваше да започне в края на тази година, но беше забавено заради пандемията от коронавируса.

Съоръжението, което струва 700 милиона долара, се очаква да разполага с първоначален производствен капацитет от 34 000 броя автомобили, който, според Роулинсън, ще нарасне до максимален капацитет от 400 000 единици към края на десетилетието.

Lucid е сред няколко стартъп производители на електрически автомобили и „традиционни“ автомобилни концерни, които се опитват да се конкурират с Tesla.

Компанията е основана през 2007 г. като Atieva, името, което сега използва за своя инженерен и технологичен екип, който доставя батерии на специализираното за електромобили състезание Формула Е.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:35 | 13.09.22 г.
fallback