Печалбата на шведската Volvo AB намалява през третото тримесечие, тъй като производителят на камиони се сблъсква със забавяне в търсенето на тежкотоварни превозни средства на повечето пазари, съобщава Bloomberg.
Коригираната оперативна печалба на концерна спада до 14,1 млрд. крони (1,3 млрд. долара) поради забавянето при товарните превози и строителната дейност. Анализаторите очакваха печалба от 15,05 млрд. крони.
Европейските производители на камиони, водени от Volvo, Daimler Truck Holding AG и Traton SE, са притиснати да намалят разходите, тъй като търсенето на тежкотоварни превозни средства се забавя на редица пазари, включително в Европа и Китай. Те също търсят начини да осигурят инвестиции, необходими за преминаване към по-чисти форми на транспорт.
Продажбите на електрически камиони остават само малък дял от европейския пазар поради по-високата им цена и бавното изграждане на зарядна инфраструктура.
Volvo отчете общи поръчки от 43 234 камиона през третото тримесечие, което изостава от очакванията на анализаторите, като доставките през периода също намаляват.
„Търсенето на строително оборудване се забавя, особено в Европа“, изтъква главният изпълнителен директор Мартин Лундстед.
Компанията предвижда продажбите на концерна на тежкотоварни камиони в Европа леко да намалеят през следващата година до 290 000 броя, като прогнозира и незначително увеличение в Северна Америка до 300 хил. броя.
Volvo посочва, че е решена да отложи изграждането на планираната фабрика за батерии в Мариестад, Швеция с 12 до 24 месеца поради по-бавното приемане на електрическите камиони.
преди 1 месец *Продажбите на електрически камиони остават само малък дял от европейския пазар поради по-високата им цена и бавното изграждане на зарядна инфраструктура.* - Точно затова е, а не заради 300-400 км. пробег с едно зареждане - празен и по равна магистрала. Почти като кръстосвачите с 1500 литрови резервоари при разход 25-30 л/100 км. с 20 тона в ремаркето. Пробега ще ви го сметне Д-р. т. н. Ташка фон Мюнхаузен дер Ланда-сондата. Те собствениците на транспортни компании ги ловят с капани в Африка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар