IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Печалбата на Volvo Trucks спада заради свитото търсене на камиони

Компанията ще отложи изграждането на планираната фабрика за батерии в Швеция с 12 до 24 месеца поради по-бавното приемане на електрическите камиони

09:53 | 18.10.24 г. 7
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Печалбата на шведската Volvo AB намалява през третото тримесечие, тъй като производителят на камиони се сблъсква със забавяне в търсенето на тежкотоварни превозни средства на повечето пазари, съобщава Bloomberg.

Коригираната оперативна печалба на концерна спада до 14,1 млрд. крони (1,3 млрд. долара) поради забавянето при товарните превози и строителната дейност. Анализаторите очакваха печалба от 15,05 млрд. крони.

Европейските производители на камиони, водени от Volvo, Daimler Truck Holding AG и Traton SE, са притиснати да намалят разходите, тъй като търсенето на тежкотоварни превозни средства се забавя на редица пазари, включително в Европа и Китай. Те също търсят начини да осигурят инвестиции, необходими за преминаване към по-чисти форми на транспорт.

Продажбите на електрически камиони остават само малък дял от европейския пазар поради по-високата им цена и бавното изграждане на зарядна инфраструктура.

Volvo отчете общи поръчки от 43 234 камиона през третото тримесечие, което изостава от очакванията на анализаторите, като доставките през периода също намаляват.

„Търсенето на строително оборудване се забавя, особено в Европа“, изтъква главният изпълнителен директор Мартин Лундстед.

Компанията предвижда продажбите на концерна на тежкотоварни камиони в Европа леко да намалеят през следващата година до 290 000 броя, като прогнозира и незначително увеличение в Северна Америка до 300 хил. броя.

Volvo посочва, че е решена да отложи изграждането на планираната фабрика за батерии в Мариестад, Швеция с 12 до 24 месеца поради по-бавното приемане на електрическите камиони.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:53 | 18.10.24 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

7
rate up comment 0 rate down comment 0
Tikva007
преди 22 минути
До: тъпко: Извинявай, но въпросът не търпи отлагане: ти колко камиона имаш и с колко от тях оперираш на територията на Европа - колко с ДВГ и колко EV, че тук напълни с респект залата?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 0 rate down comment 0
Tikva007
преди 26 минути
До: тъпко: Така де - и за автомобилите опашки, и ВЕИ-тата с ток за без пари заринаха Европа - навсякъде ток и жица, само чеппици с големи грайфери няма достатъчно и хората много се пързалят по улиците от реките мед и масло. Иначе маслото в магазините стана златно, но иначе по улиците го размазват 1:1 с мед и зелен хайвер. Мерси за лекцията за камионите, друго си е Д-р на т. н. да разкаже. Само си пропуснала да пишеш за ланда-сондите - ти можеш ли да им ги сменяш на тези всичките камиони?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 1 rate down comment 0
гъбко
преди 30 минути
До: Tikva007 И второ! ТИР влекачите движещи се на територията на ЕС имат ограничение в скоростта от тахографа на 95км/ч. Не могат да вдигат по-висока скорост, колкото и да натискат! За домашно си прочети каква е глобата ако те хванат в Европа с ТИР с манипулиран тахограф, за фирмите кинтите са шест цифрени, за шоферите пет цифрени! И колко часа може да кара без почивка един камион?! Па ти ако искаш си направи едно ремарке резервоар и си го тегли с теб по магистралите! Нефелник!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 1 rate down comment 0
гъбко
преди 36 минути
До: тиквeник007 Първо Volvo Truck произвеждат камиони. Всякакви камиони! За профaнизиран неграмoтник като теб всичкото камион дето вижда на улицата е едно и също. А то не е! Има камиони за доставки, има строителни камиони, има камиони за свръх тежки товари, има камиони влекачи за дълги разстояния (за тез предполагам дрищеш постоянно като и те имат различни резервоари!), има камиони за комунални услуги. И ВСИЧКИТЕ СА С РАЗЛИЧНИ ДВИГАТЕЛИ, СКОРОСТНИ КУТИИ, СЪЕДИНИТЕЛИ И РЕЗЕРВОАРИ!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 1 rate down comment 0
гъбко
преди 49 минути
До: Tikva007 Наближава уикенда и фисурите вече весело те сърбят в очакване на ежеседмичната порция гел, а? Преди 4-5 години пак се упражняваше, но за автомобили, пак се упражняваше за ВЕИтата. И тогава и сега пак ще ти напиша, дърдориш по непонятна за теб материя и даваш примери за някакви крайни и изключителни стойности.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 0
khao
преди 1 час
До: Tikva007същите тъъъпотии разправяхте и за автомобилите, пак се пънеш в теми далеч от теб....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 3
Tikva007
преди 1 час
*Продажбите на електрически камиони остават само малък дял от европейския пазар поради по-високата им цена и бавното изграждане на зарядна инфраструктура.* - Точно затова е, а не заради 300-400 км. пробег с едно зареждане - празен и по равна магистрала. Почти като кръстосвачите с 1500 литрови резервоари при разход 25-30 л/100 км. с 20 тона в ремаркето. Пробега ще ви го сметне Д-р. т. н. Ташка фон Мюнхаузен дер Ланда-сондата. Те собствениците на транспортни компании ги ловят с капани в Африка.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още