fallback

Продажбите на Porsche в Китай се сриват през третото тримесечие

Мудната китайска икономика и засилващата се местна конкуренция удрят германския производител на луксозни автомобили

14:17 | 11.10.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Продажбите на Porsche AG се сриват в Китай през третото тримесечие, тъй като спадът на разходите на потребителите за луксозни стоки и пренасочването към местните марки в най-голямата икономика в Азия удрят европейските производители на автомобили, съобщава Bloomberg.

Марката луксозни спортни автомобили, час от групата на Volkswagen AG, е доставила през тримесечието 13 279 автомобила в Китай, около 19% по-малко от същия период на миналата година, като това е най-лошият резултат за трето тримесечие от десетилетие.

Спадът се дължи на резкия отлив н интерес към моделите Macan, Panamera и електрическия Taycan.

Спадът в Китай се отразява тежко на германската автомобилна индустрия, като BMW AG и Mercedes-Benz Group AG също отчитат спадове. В същото време германските автопроизводители, които дълго време доминираха при продажбите на бензинови автомобили от висок клас на този пазар, изостават в прехода към електрическа мобилност спрямо местни конкуренти като BYD Co., които натрупаха преднина с иновативни и достъпни модели.

Доставките на Taycan, един от двата напълно електрически модела, които Porsche предлага в Китай, са намалели с 47% през тримесечието. Компанията не предоставя данни за продажбите на своя друг електрически модел, Macan, тъй като доставките му започнаха едва в края на миналия месец.

Резултатите подчертават решението на Porsche да се откаже от целта си за електромобилите по-рано тази година, заявявайки, че макар това задвижване да се очаква да представлява повече от 80% от продажбите на нови превозни средства на марката през 2030 г., това вече не е основната цел на Porsche.

Продажбите на компанията също така бяха засегнати от проблеми с веригата на доставки, включително от наводнения, които попречиха на работата на доставчик на алуминий, и обновяването на портфолиото от модели.

В сряда BMW и Mercedes отчетоха рязък спад на продажбите в Китай. Доставките на BMW регистрираха най-големия си спад от над четири години, свивайки се с 30% през третото тримесечие. Продажбите на Mercedes междувременно намаляха с 13% на фона на слабото търсене на модели като S-Class и Maybach. 

Глобалните доставки на Porsche се свиват със 7% през първите девет месеца на годината, водени от 29-процентния спад в Китай и 5-процентното понижение в Северна Америка. Скромният растеж в Европа и на развиващите се пазари компенсира част от спада.

На фона на бързия преход на Китай към електромобили, засилващата се местна конкуренция и икономическото забавяне, главният изпълнителен директор Оливер Блуме започна да пренасочва обеми към други пазари от началото на годината.

Компанията е един от европейските производители на автомобили, изложени на риск от ответни мита от Пекин, след като страните членки на Европейския съюз (ЕС) гласуваха да наложат мита върху електрически превозни средства, изграждани в Китай.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:17 | 11.10.24 г.
fallback
Още от Новини виж още