Новата серия електрически автомобили на Audi, разработена в Китай за местния пазар, няма да носи популярното лого на германската марка с четири пръстена, съобщава Ройтерс, цитирайки източници, запознати с плановете.
Решението на премиум марката, собственост на германския Volkswagen, се дължи на „преоценка на имиджа“, добавят източниците.
Това също така отразява използването на автомобилна архитектура, разработена съвместно с китайския партньор SAIC, и повишената зависимост от местните доставчици и технологии.
Ройтерс не успя да научи дали новата серия с вътрешно кодово име Purple ще има различно лого или просто ще носи името Audi.
Концептуалната кола от новото семейство електромобили трябва да бъде представена през ноември, когато Audi също ще представи серията, посочват източниците.
Друг източник разкрива, че са планирани девет модела за пускане на пазара до 2030 г.
Audi отказа да коментира това, което нарече спекулации. SAIC посочи междувременно, че електромобилите ще бъдат „истински коли Audi с автентичното ДНК на Audi“.
Китайските производители на автомобили увеличават своя дял на родния пазар - най-големият в света - с технологични иновации в електромобилите. Това доведе до спад в продажбите на чуждестранните марки, много от които са силно зависими от моделите с бензинови двигатели по отношение на приходите, което ги тласка към формирането на нови партньорства.
Audi и SAIC, дългогодишен партньор на Volkswagen в Китай, обявиха през май, че ще разработят съвместно платформа за електромобили за китайския пазар.
Разработването на автомобили специално за Китай позволява на чуждестранните автомобилни производители да възприемат най-новите функции в електромобилите, съобразно китайските вкусове, като същевременно се насочват към огромна група клиенти.
Производители на автомобили като Audi и Volkswagen вероятно ще заложат на допълнителни проучвания, преди да адаптират тези модели за други пазари, изтъква консултантска компания Automotive Foresight.
Audi продаде по-малко от 10 000 електрически коли в Китай през първите шест месеца на 2024 г. За разлика от нея, китайските марки Nio и Zeekr доставиха осем пъти повече превозни средства за периода.
Новата серия на Audi ще използва батерии на CATL и усъвършенствана система за подпомагане на водача (ADAS) от китайския технологичен стартъп Momenta, информират още източниците.
Електрическата архитектура на електромобилната марка на SAIC, IM Motors, ще бъде използвана в серията Purple, добавят те.
Volkswagen също се опита да използва китайския опит в електромобилите. Концернът сключи сделка с Xpeng, което ще му позволи да използва архитектурата на компанията за своите електромобили, разработени съвместно с партньора.
Електромобилите на Audi, продавани в момента в Китай, ще продължат да носят логото с четири преплитащи се пръстена. Това се отнася за Q4 e-tron, направен чрез съвместното предприятие с FAW, Q5 e-tron SUV, разработен със SAIC, и Q6 e-tron, направен с FAW, който ще бъде пуснат на пазара по-късно тази година.
Q6 e-tron е първият автомобил на Audi, използващ усъвършенстваната електрическа платформа (PPE) на VW и ще използва ADAS, доставен от Huawei, посочват източници.