fallback

Рентабилността на Volkswagen се свива заради по-високите разходи за преструктуриране

Групата отчита и по-ниски нива на доставки в Китай, като същевременно понижи прогнозата си за паричния поток от своя автомобилен бизнес

10:15 | 01.08.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Маржът на печалбата на Volkswagen AG за второто тримесечие се понижава на фона на разходите за преструктуриране, които натежават върху възвращаемостта на всички марки от германската група, както и по-ниските нива на доставки в Китай, съобщава Bloomberg.

Маржът на оперативната печалба се понижава до 6,6% в периода април-юни, което представлява спад от отчетените преди година 7%, информира автомобилният производител. В така наречената основна група на Volkswagen, включваща едноименната марка, Skoda и Seat, където компанията се стреми да намали разходите, рентабилността спада до 5% през първото полугодие.

Резултатът „е под нашите амбиции и потенциал, като се има предвид нашият набор от страхотни превозни средства, нашето портфолио от марки и нашият глобален отпечатък“, изтъква по време на представяне на финансовия отчет на концерна главният финансов директор Арно Антлиц. „Трябва да положим значителни усилия по отношение на разходите през втората половина на годината и след това, за да постигнем целите си“, добавя той.

Производителите на автомобили, включително Volkswagen, са изправени пред отслабващ пазар, като Renault, Nissan и Stellantis отчитат спад в оперативната печалба за първата половина на годината. Освен стагниращото търсене в Китай, продажбите на електромобили се охладиха, след като правителствата в редица държави оттеглиха субсидиите, а инфлацията ограничи потребителските разходи.

Volkswagen коригира в посока надолу прогнозата си за паричния поток от своя автомобилен бизнес в диапазона от 2,5 млрд. евро до 4,5 млрд. евро. Преди това групата, която е най-големият автомобилен производител в Европа и втори в света по пазарен дял, очакваше паричен поток от около 6,5 млрд. евро. Audi, една от най-рентабилните марки в групата, по-рано този месец понижи насоките си за маржа на фона на спада в печалбата.

Базираният във Волфсбург концерн залага на рекорден брой нови модели през втората половина на годината, за да постигне целите си. Едноименната марка на компанията също продължава да работи чрез програма за дълбоко намаляване на разходите, за да увеличи възвръщаемостта, основен проблем през последните години.

По-рано този месец Volkswagen сви перспективата си за оперативния марж до 7%, спрямо прогнозирания връх от 7,5%.

Оперативната печалба през тримесечието намалява с 2,4% до 5,46 млрд. евро, въпреки че остава малко над очакванията на анализаторите.

По-рано тази седмица Volkswagen и американската Rivian получиха разрешение за създаване на съвместно предприятие от германския регулатор за конкуренцията - Bundeskartellamt. През юни финансово закъсалата Rivian си осигури така необходимата животоспасяваща парична инжекция чрез ново партньорство с германския автомобилен гигант.

Компаниите обявиха планове за съвместно предприятие, подкрепени от първоначална инвестиция от 1 млрд. долара от Volkswagen в Rivian, към които ще бъдат прибавени още 4 млрд. долара с течение на времето. В замяна германците ще получат достъп до технологията на стартъпа за внедряването ѝ в техните електромобили и партньор за разработване на „следващо поколение“ превозни средства и софтуер.

Най-рентабилната марка в портфолиото на Volkswagen – Porsche AG – записа по-висока възвръщаемост през второто тримесечие, тъй като германският производител на луксозни автомобили отчита първите ползи от широкото обновяване на гамата си, компенсирайки нарастващите разходи и намаляващите продажби в Китай. Маржът на оперативната печалба на Porsche нарасна до 17% през второто тримесечие в сравнение с отчетените в периода януари-март 14,2%.

Представянето на Porsche се влоши през последните месеци на фона на намаляващото търсене на електромобили и широка и скъпа ревизия на портфолиото от модели. В Китай – където доставките на компанията намаляват пет поредни тримесечия – потребителите не се решават на големи покупки, тъй като продължителната криза с недвижимите имоти отблъсква купувачите на луксозни стоки.

Сред другите германски автомобилни производители Mercedes-Benz AG понижи перспективите си за възвръщаемостта на фона на слабото представяне в Китай и засилващата се конкуренция в лицето на местните производители на автомобили. Германският концерн, който произвежда луксозни превозни средства, се превръща в поредната европейска компания от сектора, която коригира в посока надолу очакванията си за цялата година след слабо тримесечие.

Сега Mercedes очаква възвръщаемост от автомобилния ѝ бизнес в диапазона от 10% до 11%, след като преди това каза, че маржовете могат да достигнат до 12%. Печалбата през второто тримесечие се свива рязко, в съответствие с резултатите на редица други автомобилни производители, които страдат от спада в търсенето на електрически модели.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:56 | 01.08.24 г.
fallback
Още от Новини виж още