fallback

Освежената гама помага на Porsche да отчете по-голям марж след труден старт на годината

Положителен импулс осигуряват новите версии на популярните модели Panamera и Taycan, пуснати по-рано тази година

12:27 | 24.07.24 г.

Porsche AG заяви, че възвръщаемостта се е подобрила през второто тримесечие, тъй като германският производител на луксозни автомобили отчита първите ползи от широкото обновяване на гамата си, компенсирайки нарастващите разходи и намаляващите продажби в Китай, съобщава Bloomberg.

Маржът на оперативната печалба на Porsche расте до 17% през второто тримесечие в сравнение с отчетените в периода януари-март 14,2%.

Положителните резултати следват решението на компанията от вторник (23 юли) да понижи годишните си перспективи заради проблем с доставките на алуминиеви компоненти.

Porsche каза, че подобрената наличност на продуктите и „силният продуктов микс“ са помогнали за компенсиране на предизвикателствата през второто тримесечие, когато новите версии на Panamera и Taycan се появиха на пазара. Търсенето на новия 911 GTS-S T-Hybrid, представен през май, „надхвърли нашите очаквания“, обяви главният изпълнителен директор Оливер Блуме.

Цената на акциите на концерна се повиши с 2,9% в сутрешните часове на редовната търговия на борсата във Франкфурт.

Представянето на Porsche се влоши през последните месеци на фона на намаляващото търсене на електромобили и широка и скъпа ревизия на портфолиото от модели. В Китай – където доставките на компанията намаляват пет поредни тримесечия – потребителите не се решават на големи покупки, тъй като продължителната криза с недвижимите имоти отблъсква купувачите на луксозни стоки.

Компанията представи следващата година като време за повторно ускоряване на продажбите на нови автомобили като изцяло електрическия Macan.

През първото полугодие оперативната печалба на Porsche спада с малко над една пета до 3,06 млрд. евро, въпреки че резултатът надхвърля прогнозата на анализаторите за 2,89 млрд. евро. Оперативната възвръщаемост на продажбите за периода намалява с 3 процентни пункта до 15,7%.

„Последователното покачване на маржа на оперативната печалба на Porsche до 17% през второто тримесечие (срещу 14,2% през първото тримесечие и очакваните от анализаторите 16,6%) представлява искрица светлина след предупреждението за печалбата от 23 юли относно ограниченията на доставките и не предвиждаме никаква промяна в нашата перспектива за 2025 г., която беше подкрепена от пускането на четири нови продукта тази година. Подобряването на оперативния марж подчертава стабилната основна рентабилност на Porsche със силното представяне на 911, въпреки че продажбите в Китай през второто тримесечие са намалели с 41%“, изтъква Майкъл Дийн от Bloomberg Intelligence.

Проблемите с веригата на доставки, предизвикали низходящата корекция на годишната перспектива по-рано тази седмица, следват проблеми от миналата година при доставката на части за Taycan. Подновените проблеми накараха анализаторите да поставят под въпрос процедурите за управление на риска в компанията. В допълнение към поредицата от негативни новини, Porsche се отказа от амбициите си за повече продажби на електрически превозни средства на фона на охладеното търсене. 

„Тъй като трансформацията към електромобилност се развива по различен начин по света, ние вече започнахме да пренастройваме и приоритизираме проекти и продукти“ за технологията на двигатели с вътрешно горене, изтъква Porsche.

Въпреки че компанията посочва, че през 2025 г. ща се стигне до обрат, перспективите, особено за електромобилите, остават мъгляви.

Производителите на автомобили, включително Mercedes-Benz, General Motors и дори Tesla, промениха амбициите си в тази връзка, тъй като търсенето не отговаря на очакванията. В Китай, най-големият автомобилен пазар в света по обеми на продажби, където луксозните електрически модели не се продават особено добре, шофьорите гравитират около по-евтините, местно произведени електромобили.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:27 | 24.07.24 г.
fallback
Още от Новини виж още