fallback

BMW води по продажби през първото полугодие сред германските премиум марки

Баварците са и единствената марка, която значително увеличава доставките на електромобили, докато Mercedes, Porsche и Audi се борят със слабото търсене

20:17 | 10.07.24 г.
Автор - снимка
Създател

Германската BMW AG отчете най-силните продажби сред трите водещи производители на премиум автомобили в най-голямата европейска икономика и е единствената марка, която значително увеличава доставките на електромобили, докато Mercedes-Benz и Porsche се борят със слабо търсене, съобщава Ройтерс.

BMW отбеляза ръст от 2,3% в общите продажби до почти 1,1 млн. автомобила през първата половина на годината, като доставките на електромобили скачат с 34% до общо около 180 000 автомобила.

Междувременно основният съперник на баварците, Mercedes-Benz, продаде приблизително наполовина по-малко електрически коли - 93 400 броя, което представлява спад от 17% спрямо същото време на предходната година. Общите продажби на основната марка Mercedes-Benz се свиват с 6% до 960 000 превозни средства.

„Разширяването на електрическите превозни средства се забавя на ключови пазари, докато компанията се фокусира върху здравословен растеж в пазарна среда, характеризираща се с големи отстъпки“, изтъкват от Mercedes.

Производителите на автомобили понижи цените на електрическите превозни средства, особено на тези в Китай, в опит да стимулира продажбите на фона на намаленото търсене и нарастващата конкуренция, тъй като компаниите в индустрията разширяват електрическата си гама и производствения капацитет.

Porsche, Mercedes и Audi, част от групата на Volkswagen, заявиха, че предстоящите пазарни дебюти на модели ще помогнат да се компенсират загубените позиции и да се увеличат продажбите. Продажбите на Audi са намалели през първите шест месеца на годината с 8% до 833 000 автомобила, като доставките на електромобили са нараснали само с 1,3%.

Porsche, която продава по-малък обем автомобили на по-високи цени, отчете спад на продажбите със 7% до едва 155 900 автомобила с особено рязко понижение от една трета в Китай.

Анализаторите казват след разговор с ръководителите на Porsche AG във вторник, че приходите трябва да се подобрят през второто тримесечие на фона на увеличената наличност на модели от най-висок клас, което води до марж в съответствие с прогнозите от 15% до 17%.

Междувременно се задълбочават проблемите за германските марки относно митата на Европейския съюз (ЕС) срещу произведените в Китай електромобили. Миналата седмица германската автомобилна асоциация VDA призова Европейската комисия (ЕК) да отмени допълнителните търговски бариери. Асоциацията заяви, че митата ще навредят на европейските и американски производители на автомобили, изнасящи своите коли от Китай, и рискуват ответни действия от страна на Пекин, които ще ударят тежко германската индустрия предвид големия обем на износа ѝ за Китай.

В отделно изявление изпълнителният директор на BMW Оливер Ципсе нарече митата „задънена улица“, твърдейки, че те ще навредят на глобалните компании, ще забавят декарбонизацията чрез ограничаване на доставките на електромобили в Европа и няма да направят нищо за укрепване на конкурентоспособността на европейските производители.

Стойността на износа на леки автомобили от Германия за Китай миналата година е над три пъти по-висока от стойността на вноса от Китай, а стойността на износа от доставчици на компоненти е четири пъти по-голяма от стойността на вноса, изчислява VDA.

Миналия месец китайските автомобилни производители призоваха Пекин да повиши митата върху вносните европейски автомобили с бензинов двигател в отговор на митата.

На закрита среща присъстваха компании, включително SAIC, BYD, BMW, Volkswagen и нейното подразделение Porsche, разкриват източници, запознати с въпроса.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:17 | 10.07.24 г.
fallback
Още от Новини виж още