fallback

Toyota представи прототипи на двигатели с алтернативни горива

Компанията се опитва да популяризира алтернативни технологии за намаляване на въглеродните емисии

08:56 | 28.05.24 г.

Toyota Motor представи прототипи на двигатели с вътрешно горене, способни да работят с водород, както и с бензин и други горива, опитвайки се да популяризира алтернативни технологии за намаляване на въглеродните емисии, съобщава Bloomberg.

Най-големият производител на автомобили в света, заедно с Mazda Motor и Subaru, заявиха, че напредват в разработването на по-малки и по-ефективни двигатели, съвместими с платформите за производство на електрически превозни средства и отговарящи на строгите регулации, свързани с емисиите.

Окуражени от стабилните продажби на хибриди, Toyota и партньорите ѝ казват, че двигателите с вътрешно горене имат своята роля дори докато индустрията се насочва към електрически превозни средства като част от световния тласък към декарбонизация. Японските производители отдавна биват критикувани, че се колебаят с това напълно да приемат електрификацията, докато BYD и Tesla на Илон Мъск поемат лидерството в електрическите превозни средства.

„За да станем въглеродно неутрални, най-важното е да намалим емисиите“, заяви главният изпълнителен директор на Toyota Коджи Сато на съвместен брифинг с шефовете на Mazda и Subaru във вторник. „Това, от което се нуждаем, е двигател, който ефективно може да използва различни видове горива“.

Toyota заяви в понеделник, че проучва заедно с петролната компания Idemitsu Kosan, производителя на тежки машини Mitsubishi Heavy Industries и рафинерията Eneos Holdings въвеждането на въглеродно неутрални горива в Япония до 2030 г.

Въпреки това една знаменателна година, белязана от рекордни производство, оперативна печалба и цени на акциите, даде на Toyota нужните импулс и пари, за да изпълни обещанията си да пусне милиони електромобили с батерии през следващите няколко години. Миналата година Сато обеща Toyota да продава по 1,5 млн. електрически автомобила годишно до 2026 г. и 3,5 млн. до 2030 г.

Компанията произведе и продаде безпрецедентните 11 млн. превозни средства през 2023 г., надвивайки Volkswagen и затвърждавайки статута си на производител номер 1 в света за четвърта поредна година.

Въпреки плановете за нови двигатели Toyota заяви, че остава ангажирана с електрическите превозни средства. По-рано този месец компанията заяви, че ще похарчи допълнително 500 млрд. йени (3,2 млрд. долара) за проучвания и развитие, за да се декарбонизира и да развие софтуер от следващо поколение.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:56 | 28.05.24 г.
fallback
Още от Новини виж още