Луксозната германска автомобилна марка Audi, част от групата Volkswagen, ще разработва нова специфична за Китай платформа за интелигентни и електрически превозни средства съвместно със своя партньор SAIC, съобщава Ройтерс.
Решението на германската компания подчертава растящия натиск върху западните марки и традиционните автомобилни концерни, които се опитват да оцелеят в засилващата се надпревара за електрификация на най-големия автомобилен пазар в света.
Audi изостава значително от Tesla и редица китайски конкуренти при продажбите на електрически модели на фона на продължаващата ценова война в сектора.
Производителят на e-tron и SAIC ще разработят модели, изградени върху нова архитектура, наречена Advanced Digitized Platform, която "позволява на Audi значително да намали времето за пускане в продажба на нови модели с над 30%“, изтъква германската компания.
Очаква се първият от трите електрически модела, които ще използват платформата, да се появи на пазара през 2025 г.
Новината хвърля светлина върху плановете за по-нататъшно сътрудничество между Audi и SAIC.
Преди това френско-италианският автомобилен производител Stellantis обяви, че ще си партнира с китайската Leapmotor за продажбата на два изградени в азиатската страна модела в Европа от септември.
Audi използва предназначената за електромобили MEB платформа на VW за два свои модела, предлагани в Китай - Q4 e-tron и Q5 e-tron, чрез двете си съвместни предприятие, със SAIC и с FAW, като едновременно с това разработва нова платформа с Porsche.
Германската марка ще започне да произвежда в Китай своя първи електромобил, изграден на базата на архитектурата Premium Platform Electric (PPE), най-рано от 2025 г. чрез съвместното си предприятие с FAW.
Ройтерс съобщи по-рано, че Audi Q6L e-tron ще бъде оборудван с усъвършенствана система за подпомагане на водача (ADAS) на Huawei, която ще бъде достъпна за Китай.