Американският електромобилен стартъп Lucid засенчи прогнозите относно доставките на електрически превозни средства през първото тримесечие, тъй като ценовите намаления помогнаха за повишаване на търсенето на луксозните модели на компанията, съобщава Ройтерс.
Акциите на Lucid поскъпват с около 4% на старта на редовната търговия в Ню Йорк.
Компанията е предала 1967 превозни средства през първото тримесечие, в сравнение с прогнозите за 1745 доставки, показва анкета на Visible Alpha.
Доставките на Lucid остават устойчиви, след като стартъпът намали цените на своите водещи седани Air с 1% до 10% през февруари.
Въпреки това търсенето на електромобили като цяло се забавя в САЩ поради високите лихвени проценти и относително високите разходи за притежание, което принуждава купувачите да се насочат към по-достъпните хибридни алтернативи.
По-рано през април лидерът в сектора на електромобилите в САЩ Tesla отчете тримесечен спад на доставките за първи път от почти четири години, изоставайки от прогнозите на анализаторите.
Lucid е произвела 1728 автомобила през първото тримесечие, което е под прогнозите от 2123 превозни средства и изостава от изградените 2391 броя през предходните три месеца.
Производителят на електромобили заяви през февруари, че планира да представи автомобил от среден клас в края на 2026 г., за да привлече по-широка клиентска база.
Главният изпълнителен директор на Lucid Питър Роулинсън каза, че новото превозно средство ще е насочено към цена от 50 000 долара, силно конкурентен ценови диапазон, където влиза електрическото превозно средство на Tesla Model Y.
Lucid обяви миналия месец, че набира 1 млрд. долара капитал от Ayar Third Investment Company, филиал на суверенния фонд на Саудитска Арабия Public Investment Fund.
Капиталовата инжекция увеличава средствата на Lucid, давайки на фирмата предимство пред други стартъпи с плитки джобове, които изгарят пари, докато увеличават производството.