Канадското правителство се готви да приеме правила, изискващи всички нови превозни средства, продавани в страната, да не отделят емисии до 2035 г., съобщава Bloomberg, цитирайки местни медии.
Федералното правителство ще обяви регламента, наречен „Стандарт за налагане на електрически превозни средства“, през следващите дни, с цел постепенно прекратяване на продажбата на нови превозни средства с двигател с вътрешно горене, информират Canadian Broadcasting Corporation и Toronto Star, цитирайки неназован високопоставен държавен служител.
Новите правила ще изискват превозните средства с нулеви емисии - които включват електрически превозни средства, водородни коли и плъгин хибриди - да съставляват 20% от всички продажби на нови автомобили през 2026 г., 60% през 2030 г. и 100% през 2035 г., изтъкват медиите.
Правителството също така иска да гарантира, че електромобилите са достъпни за потребителите в Канада на фона на опасенията относно липсата на доставки.
Автомобилните производители ще могат да трупат кредити при пускането на повече електрически превозни средства на пазара преди целевите дати, като и при инвестиране в канадската зарядна инфраструктура.
Говорител на министерството на околната среда и изменението на климата на Канада не е отговорил на запитване на Bloomberg за коментар.
По-рано Великобритания въведе подобен мандат за продажби на електромобили – включително цел за пълна електрификация на новите превозни средства в страната до 2035 г. Над десетина американски щати, включително Калифорния и Ню Йорк, приеха такива цели.
През април администрацията на президента на САЩ Джо Байдън предложи нови ограничения на емисиите от превозните средства, които ефективно ще принудят производителите на автомобили да електрифицират всеки две от три коли до 2032 г.
Фаворитът за кандидат-президент на Републиканската партия Доналд Тръмп превърна натиска към електрификация в автомобилния сектор в тема, с която критикува Байдън, като изтъква, че политиките ще доведат до по-високи разходи за купувачите в САЩ и загуба на работни места за местната индустрия.
Междувременно стратегията за внедряване на зарядни станции на канадския премиер Джъстин Трюдо е фокусирана върху изграждането на пунктове в обществено достъпни зони и многофамилни жилищни сгради, за което експертите предупреждават, че може да не е достатъчно за бързото увеличаване на приемането на електромобилите и за постигане на амбициозните цели на правителството в областта на климата.
Най-добрата възможност за Канада да ускори изграждането на своята зарядна мрежа е да се съсредоточи върху еднофамилните къщи, където се извършва над 80% от зареждането, изтъкват някои групи за застъпничество. Службата на главния одитор на страната и други групи обаче твърдят, че втората по големина държава в света по площ трябва да направи повече в отдалечените общности с ниски доходи - задача, с която частният сектор едва ли ще се захване.
Правителството на Трюдо планира постепенно да прекрати продажбите на нови лекотоварни превозни средства с двигател с вътрешно горене до 2035 г., част от по-широката цел на Канада за ограничаване на емисиите на парникови газове спрямо нивата от 2005 г. с най-малко 40% до 2030 г. Транспортът представлява 22% от емисиите на парникови газове в Канада.
Правителството на Трюдо трябва да подкрепи собствениците на по-стари имоти да модернизират своите електрически системи - работа, която струва 2000-3000 канадски долара, изтъква Даниел Бретон, главен изпълнителен директор на Electric Mobility Canada, група за застъпничество. Бретон също е съпредседател на правителствена работна група за зарядна инфраструктура.
„Хората изглежда забравят, че гръбнакът на инфраструктурата не е общественото зареждане, а домашно зареждане“, подчертава Бретон.
преди 10 месеца До: Скъсана_Ушанка Пак ли ти бе Оли Гофри .!. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца До: Tikva007 Каиш, ама наистина си праззноглавец, назобен с опорки и лозунги! Прави са хората. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца Канада е някакъв апендикс на САЩ. Канада не може да генерира собствени пазарни и икономически тенденции, извън тези в САЩ. Може само да се клати като махало около точката си на захват, която е на юг от Езерата. Канада се управлява от комунисти, които аплодират на крака заслужили нацисти и с население със закърнели социални рефлекси, на което можеш да наложиш всичко с декрет. По-интересно е какво става в САЩ на тема EV: *https://cnbc.com/amp/2023/11/01/why-dealers-say-ev-sales-have-slowed.html отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца До: Ckъcaнa_Ушaнka *** ==keнeфa . ало цензУрата отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца До: cyclopНай-големите скъсаняци най-много плюете. И всичко идва от факта, че сте лузъри по манталитет. Което пък ви прави скъсаняци и попадате в този омагьосан кръг. То е ясно, че ти няма как да имаш преки наблюдения от ел.кола (щот си ***), ама има едни електрически автобуси в София и те ли спряха в снега? Или се запалиха?? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца До: cyclop ... имаш ли си на идея , как някаква посредствена и новосъздадена фирма в УСАто може да счупи рахата ни ?! знаеш ли срещу каква огромна индустриална и инДжИнерингова база се изправя всеки дръзнал да ни предизвика ?! само споделям пазарните лидери : solaris (полски) , byd-alexander dennis (ингилизи) , daimler (германци) , iveco (италианци) , volvo (шведи) , irizar (испанци) , vdl (холандци) и двама китайци byd-chine и yutong ... дори бегла представа нямаш колко сме силни , нефел !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца До: cyclop ... фейконафффтче ... тва ли намери де пльоснеш кат проблясък на мисЪлттта ти ?! що се пънеш в непонятна за теб област , че и държиш всеки ден да ни демонстрираш тотал щетата дето си си организирал в лейката ... :))) ... значи !! пазарът на градски автобуси е в ръст към небето , търсенето е огромно , но нема кой да отговори ... !! ... всеки 4-ти продаден градски шатъл в Европа е вече електрически . тва е пазар тотално доминиран в света от европейските производители !! над 75% ... !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца Видя ли колко чисто нови таратайки, заблуждаващо наричани "автомобили", са прекратили дейност, понеже било зима. Като поседят в снега, ще се самозапалят. Всичко е екологично и разумно. В Едмънтън сменили няколко автобуса с електрически ментета, и сега им инсталират дизелови печки, за да отопляват вътре. Нищо безумно, налудничаво и абсурдно. Типичен зелен хаъвер. https://edmontonjournal.com/news/local-news/more-than-half-of-edmontons-60-million-electric-bus-fleet-not-roadworthy отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца До: cyclop щото с дизеляците не спираш, хахахаа! .... я ти кажи верно колко електрички се запалиха тия дни у софийската киша и тиня ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца Електрическите псевдоавтомобили са екстра за Канада. Караш, караш в студа, па спреш. https://вувуву.facebook.com/share/v/YYeWcBXTMNZxGDpH/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар