Световните продажби на изцяло електрически превозни средства и плъгин хибриди растат през ноември с 20% спрямо същия месец на предходната година, тъй като силният растеж в Северна Америка и Китай компенсира по-слабото търсене в Европа, съобщава Ройтерс, цитирайки проучване на консултантската фирма Rho Motion.
Продажбите на електромобили са достигнали нов месечен рекорд от 1,4 млн. броя спрямо 1,1 млн. превозни средства през ноември 2022 г.
„Продажбите продължават да растат въпреки многото негативни настроения на пазара и очакваме продажбите да останат силни през декември“, споделя анализаторът на Rho Motion Чарлз Лестър пред Ройтерс.
След години на ускоряващ се растеж някои автомобилни производители сега се опасяват, че продажбите на електрически автомобили в Европа и на други големи пазари може да се забавят, тъй като шофьорите чакат по-добри, по-евтини модели, които ще се появят на пазара след две до три години.
В световен мащаб изцяло електрическите модели представляват 70% от продажбите на екоавтомобили, а плъгин хибридите са отговорни за останалите 30% през ноември, изчислява Rho Motion.
Китай отчита 25% увеличение на продажбите, а в САЩ и Канада ръстът достига 43%. В Европа продажбите на електромобили спадат с 3 на сто спрямо ноември 2022 г.
Понижението в Европа отразява силния край на миналата година, преди в Германия да бъдат намалени субсидиите за този тип задвижване.
Лестър казва, че макар Германия да намалява своите субсидии, а Франция да следва този пример - за да даде предимство на произведените в Европа електрически автомобили пред китайските, продажбите в региона вероятно ще останат силни, тъй като производителите на автомобили преследват своите цели за емисиите до 2025 г.
Той добавя, че целевите субсидии на Франция "ще окажат по-голямо въздействие" върху превозните средства като Dacia Spring на Renault, който се произвежда в Китай за европейския пазар, отколкото върху китайската гама на BYD, защото автомобилите на марката "тепърва започват да се продават" във Франция.
преди 1 година бахпууткамумайччина, вече даже не знам какво ми ценцурира тоя изпооссран джендаросклонен псевдоинвестиционен пропаганден сайт. Половината думи от българския език не може да ползваме вече. Да не вземем да напишем някаква Престъпмисъл ТМ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: OHЯ центозаработвателче, и тая измама взе да затъва, все повече хора осъзнават каква *** блевоч е електромобилчето, все по-малко са склонни да си купят полу-работеща играчка на цена два пъти истински автомобил. Ама за тинята като теб е добре, ще има повече центове за пропагандичка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Забравих , че сайта цензурира MO4А :):):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Циклопчо , копейкопродожник гладкомозъчен , ДВГ си отива и ужасен ужас тресе всички недоносени като тебе . *** ще го бъде ли , а ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: khao чатбот, докато не ти поизгладят алфа-версията, няма смисъл да се напъваш да коригираш престъпмисълта ми. Вече дори не успяваш да имитираш разбиране. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: cyclop хахахаха, ти верно си много глууупав, значи сега освен вода ми трябва и да мина със 100км/ч ... не че има общо! айде ти беж към психиатъра, луд! и след като ти даде правилните хапчета тогава пиши! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: khao не ПРЪЩЯ ли бе, неграмотче... Айди беж към трети клас, зове те да преговориш. Като си повлачиш "уредите с батерии" със 100 км/ч по улиците през локви и препятствия, пиши пак, дотогава спри да се излагаш по всички възможни начини. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: cyclop Ако тъъъпотите ти бяха верни, сега нямаше да има смартфони, лаптопи и кво ли още не дето работи на батерия... щото щеше да има пожар след пожар! Така че тия глууупости и лъжи на дълбоко в неукия ти задникк! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: cyclop проззз и никоя електричка не се самозапалва без да има проблеми или дефект... някак си е логично, *** ти не пръщиш от акъл!... Първото нещо което се учи в елетротехническия факултет е как електрическия двигател има по голямо КПД! Но някакъв си общак знае повече... разбираш ли! ... "навлажнили се, леко се деформирали, заредили се не-баш-както трябва" у нас имам поне 10 различни уреда с батерии, как нито един не се самозапали. Чупил съм поне 5 телефона, нито един не се самозапали.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: khao дънна дупка, НИКОЙ дизелов или бензинов автомобил не се самозапалва нов, след няколко месеца експлоатация. Нито без някаква забележима причина. Електроджендартрашизмамите - навлажнили се, леко се деформирали, заредили се не-баш-както трябва - и готово, огромен токсичен пожар, който не може да ес загаси по никакъв начин .Тролчета гняссни платени, не ви върви пропагандичката, реалността е по-силна от фактчека. отговор Сигнализирай за неуместен коментар