Главният изпълнителен директор на Ford Motor Co. Джим Фарли обяви, че китайските производители на електрически превозни средства са основните конкуренти на американския концерн в сектора, който обаче се сблъсква с пречки да се конкурира в ценово отношение, съобщава Ройтерс.
„Мисля, че приемаме китайците като основен конкурент, а не General Motors или Toyota“, изтъква Фарли на срещата на високо равнище за устойчиво финансиране, организирана от Morgan Stanley. „Китайците ще бъдат лидерите“, добавя той.
Китай, най-големият автомобилен пазар в света, разполага с едни от най-популярните технологии за батерии и доминира при производството на електромобили, посочва още Фарли. Той изтъкна влиянието на имена като BYD, Geely, Great Wall, Changan и SAIC.
За да може Ford да победи китайските производители на автомобили, Фарли заяви, че компанията се нуждае от отличителна марка или от по-ниски разходи. „Но как ще ги победиш по цена, ако техният мащаб е пет пъти над твоя?“, пита Фарли. „Европейците допуснаха (китайските производители на автомобили) – така че сега те продават в големи количества в Европа“, допълва изпълнителният директор на Ford.
През февруари базираният в Детройт концерн заяви, че ще инвестира 3,5 млрд. долара в изграждането на завод за батерии за електрически превозни средства в Мичиган, използвайки технология от китайския партньор Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) за производство на евтини клетки.
Междувременно Министерството на финансите на САЩ трябва да издаде правила по-късно тази година, които ще определят дали споразумението между Ford и SAIC нарушава забраната в точката от Закона за ограничаване на инфлацията, в която са записани „чуждестранни субекти, предизвикващи загриженост“. Ford беше изправен пред критики от сенатор Марко Рубио за плана.
„Трябва да вземем решение тук, в САЩ“, подчерта Фарли, добавяйки: „Ако локализирането на батерийните технологии в САЩ попадне в политиката – знаете, че клиентът наистина ще бъде прецакан“.
В същото време изпълнителният директор на General Motors Мари Бара посети по-рано тази седмица Китай, първата ѝ визита от началото на пандемията, тъй като концернът се сблъсква със спад в продажбите на китайския пазар.
Ford намалява разходите в Китай, където продажбите му продължават да се понижават от 2016 г. насам. Той преструктурира дейността си в страната, за да превърне едно от съвместните си предприятия в център за износ на евтини търговски електрически превозни средства и автомобили с двигател с вътрешно горене.