Японската автомобилна компания Subaru Corp. намали годишната си цел за производство с близо 10% на фона на продължаващия недостиг на полупроводници, който помрачава индустрията вече трета година, съобщава Ройтерс.
Производителят каза, че недостигът най-много се усеща при частите с незабавна доставка на спот пазара и очаква липсата на достатъчно наличност да се задържи най-много до около юни, преди да отшуми.
Subaru заяви, че сега очаква да произведе 880 хил. автомобила през настоящата фискална година, приключваща в края на март, което представлява спад от 9,3% спрямо предишна прогноза за 970 хил. превозни средства.
„През третото тримесечие успяхме да задържим спада до около 20 хил. броя, което се припокрива с нашите планове“, изтъква Кацуюки Мидзума, главен финансов директор на Subaru.
През четвъртото тримесечие Subaru очаква да произведе 70 хил. автомобила по-малко от първоначалния план, добавя японецът.
Акциите на компанията поевтиняха след представянето на финансовия отчет, приключвайки сесията с ценови спад от 1,9 на сто.
Subaru, в която Toyota Motor Corp. държи 20% дял, се надява да достигне глобално производство от 1 млн. автомобила през следващата финансова година, допълва Мидзума.
След като намалиха производството заради пандемията от коронавирус, много производители на автомобили възстановиха бързо темпа на продукция, увеличавайки заявките за чипове, които обаче вече бяха пренасочени от съответните концерни към сектора на потребителска електроника.
В сряда Subaru понижи годишната си прогноза за глобалните продажби с 5,4% до 870 хил. автомобила спрямо предишната си оценка, въпреки че дори така очакванията са за ръст от 18,5% спрямо предходната година.
По-голямата част от очаквания спад в световните продажби се отнася до пазара в САЩ, където Subaru продава две трети от колите си, включително популярните модели Forester и Outback.
Компанията запази годишната си прогноза за оперативна печалба непроменена на ниво от 300 млрд. йени (2,29 млрд. долара), позовавайки се на усилията си да контролира разходите и да повиши ефективността от производството до продажбите.
Автомобилният производител продаде около 140 хил. автомобила в САЩ през второто фискално тримесечие (юли-септември 2022 г.), което е с 3% повече на годишна база. САЩ са единственият пазар извън Япония, където Subaru отчете растеж. За същия период компанията отчете 73,5 млрд. йени оперативна печалба, което е почти три пъти повече от същото тримесечие година по-рано, подпомогната главно от слабата йена.