Когато стане въпрос за електромобили, неминуемо в главите на хората изплува едно име – Tesla. Американският производител отново оглавява годишната класация на Clean Technica за продажби на изцяло електрически и плъгин хибридни коли.
Миналата седмица компанията продължи серията си от рекордни тримесечия с приходи от 17,72 млрд. долара. Tesla успя да достави 936 хил. електромобила в глобален мащаб през миналата година, което представлява ръст от 87% на годишна база, изпреварвайки с голяма разлика втория BYD. Китайският автопроизводител записа впечатляващите 593 878 продажби на електрически коли, като основният двигател тук остава родният пазар. Интересно е да се отбележи, че от въпросните 936 хил. електромобила Tesla е произвела около 470 хил. именно в своя завод в азиатската страна.
Трети в класацията на Clean Technica е SAIC-GM-Wuling Automobile, съвместно предприятие между китайските концерни SAIC Motor и Liuzhou Wuling Motors Co Ltd. и американския производител General Motors. Компанията е успяла да продаде общо 456 123 електрически превозни средства
Четвърти е марката Volkswagen с 319 735 продадени електромобила. Всъщност, ако се съберат продажбите на всички брандове в рамките на германската група, тя се нарежда на второ място по продажби след Tesla със 757 994 превозни средства.
BMW е пети с 276 037 продажби, следван от Mercedse-Benz с 228 144 продадени електромобила.
Китайският концерн SAIC е седми с 226 963 продажби.
В топ 10 попадат още Volvo (със 189 115 продадени електромобила), Audi (171 371 броя) и Hyundai (159 343 броя).
В месечната класация на Clean Technica през декември Tesla също е първи със 170 152 продажби, следвана от BYD (93 293 броя), SGMW (61 306 броя), Volkswagen (47 514 броя) и BMW (31 154 броя).
В подреждането на Clean Technica за продажби на изцяло електрически коли втори след тесла е SAIC с 609 730 превозни средства, следвана от Volkswagen с 451 131 автомобила. Четвърти е BYD с 323 143 продажби.
През 2021 г. Tesla печели глобалната електромобилна битка за четвърта поредна година. Въпреки това концернът на Илон Мъск отчита и трета поредна година на спад на своя пазарен дял – от 17% през 2019 г. до 14% през миналата година. В същото време Volkswagen се смъква с една позиция надолу, изместен от BYD.
Според Clean Technica сред основните претенденти за първото място на Tesla единствено BYD има реалната възможност да предизвика американския концерн през тази година, след като отчете 443 хил. продажби на електромобили през втората половина на 2021 г., представяне, сравнимо единствено с 550-те хиляди доставки на Tesla.