Глобалните продажби на Porsche са надхвърлили границата от 300 хил. превозни средства за първи път през 2021 г., тъй като автомобилният производител преодоля недостига на чипове, за да отговори на нарастващото търсене на своите автомобили, особено на плъгин моделите, пише Automotive News Europe.
Доставките през 2021 г. са се увеличили с 11 на сто до 301 915 броя, надминавайки предишния рекорд от 280 800 броя, отчетен през 2019 г.
Напълно електрическият седан Taycan за първи път надмина по продажби емблематичния спортен автомобил 911 с 41 296 доставки, което представлява увеличение от 106 процента на годишна база.
Компанията е продала 38 464 броя от модела 911. Това е 12-процентен ръст спрямо 2020 г.
В Европа делът на електромобилите и хибридите от общите продажби на марката достига 40%.
Porsche се присъединява към Bentley, друга марка от групата на Volkswagen, с рекордни продажби за миналата година. Марката Rolls-Royce на BMW също отчете силно представяне през 2021 г.
Porsche отбеляза, че търсенето нараства във всички региони, като пазарът в САЩ отчита най-значим ръст - 22 процента, до 70 025 превозни средства. Китай остава най-големият пазар на марката с ръст от 8 процента до 95 671 автомобила.
Най-продаваният автомобил на марката за 2021 г. е Macan с доставени 88 362 броя, следван от по-големия SUV Cayenne с 83 071 продажби. Моделът Panamera реализира 30 220 продажби.
От компанията изтъкват, че търсенето остава силно и през новата година.
„Започваме 2022 г. с инерция и увереност във всички региони по света“, изтъква Детлев фон Платен, ръководител на отдел Продажби и маркетинг.