IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Идва ли краят на евтините автомобили?

Ще се превърне ли личната кола в нещо недостъпно, коментира Константин Томов, главен редактор на АutoМedia.investor.bg

10:57 | 01.10.21 г. 17
Идва ли краят на евтините автомобили?

Световната тенденция е личният автомобили да се превърне в нещо недостъпно, а потребителите да се насочат към наемането и споделянето им. Тези промени в автомобилния сектор прогнозира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Константин Томов, главен редактор на АutoМedia.investor.bg и автор на предаването „Колела“.

„Основният фактор за повишаване на цените на автомобили е политически и идва от натиска в Европа, Китай и САЩ за ограничаването на въглеродните емисии. Компаниите плащат солени глоби, когато техните модели надвишат допустимите нива на вредните емисиите. Изискванията за екологичност се прилагат с „цялата строгост на закона“, напомни той.

Томов е на мнение, че все повече държави ще въведат забрани за двигателите с вътрешно горене. Много компании планират да спрат да ги произвеждат. Ще има и мерки, които да направят притежаването на такъв автомобил все по-скъпо.

„Тези ограничения обаче ще понижат потреблението на горива. Акцизите върху тях обаче са  основен източник на приходи за правителствата и правителствата трябва да измислят начин да компенсират тези загуби. Например във Великобритания се обмисля въвеждане на такса километър пробег с електромобил“, каза още Константин Томов.

Според него все повече технологии стават задължителни – като системите за разпознаване на знаците и аварийно спиране. Това също води до увеличаването на цените. „Скоро в автомобилите ще има и задължителен дрегер“, посочи Томов.

По думите му, повишаването на цените на употребяваните автомобили се дължи, от една страна, на по-високите цени на новите коли и на проблемите с доставките, свързана с кризата с микрочиповете, от друга. 

„Вторичният пазар в България все още не отразява напълно ситуацията в Западна Европа. Причината е, че по-голямата част от употребяваните автомобили на пазара в нашата страна не са от пазара за втора ръка, а са бракувани или са със застрахователни щети“, коментира Томов.

С колко ще се вдигне цената на употребяваните автомобили „нов внос“? Откъде се внасят коли „втора ръка“ в България? Ще бъде ли отнето правото на хората да притежават лични автомобили?  Кога електрическата мобилност ще ускори подмяната на автопарка? Ще промени ли Зелената сделка автомобилната индустрия?

Целия разговор гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „Светът е бизнес“ вижте тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:32 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

7
rate up comment 4 rate down comment 6
zelka007
преди 3 години
човек , през 1950г населението на земята е било 2,5млрд , сега сме на няколко месеца от 8млрд ... с колко ресурси мислиш , че разполага планетата ни ... ?! ... и то от тези дето всички смятатаме за неотменно човешко право , като чист въздух и чиста питейна вода ... ?! ... а сме само на петилетка и нещо от 11млрд население ... !! ... няма как всички да имаме от всичко ... физически е невъзможно ... :))) ... тъй че , ако не бяха зеленяшките европейски политики , знаеш ли кога щеше да ловиш риба по искъра ... ?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 2 rate down comment 4
khao
преди 3 години
това преди колко века ? 2 ? 3 ? ... 10? .. 20? а знаеш ли че тия дето са били на кон, са се смяли на тия с колите... мислили са ги за зеленяши и *** :):)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 1 rate down comment 4
khao
преди 3 години
не са те... геювета са виновни! :D...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 5 rate down comment 2
bgMan
преди 3 години
Дали пък античовешките зелени политици не са решили да оскъпят автомобила дотолкова, че за следващите поколения да е изключително скъпо постижение да имат личен автомобил. Как иначе се намалят вредни емисии от потребление. Но пък за сметка на това ще има голям избор от обществени услуги чрез електрички срещу "справедливо"заплащане.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 5 rate down comment 1
doba
преди 3 години
Още преди векове всеки истински Мъж е искал/притежавал кон(е, някои са били с магаре или пеш, особено в хАмерика). Негов си, личен кон. Днес същото се отнася за колите. Въпрос на его е всеки да има кола, някои даже по няколко в гаража. Това е постигнато отдавна в ЕС и хАмерика и Япония, където хората имат много повече автомобили, отколкото в БГ. НО - появяват се 'зеленакавите' и решават, че това не трябва да е така. При положение, че сегашните са в пъти по-еко от тези преди 20-30г. АМИ да ходят пеш, БЕ!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 5
khao
преди 3 години
и аз смятам че до 20-30 години личните автомобили ще изчезнат в голяма степен и ще ползваме автомобила само като услуга! Просто е нужно да дойде следващото поколение...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 8
BobyB
преди 3 години
Този пак не е разбрал. Иде края на евтините пърделници, те все повече заприличват на подвижни химически цехове. Това не пречи на цените на електромобилите да вървят надолу.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още