Електромобилите трябва да се карат повече, да се задържат по-дълго време при един собственик, отколкото автомобилите с конвенционални двигатели, за да се постигне ефектът, за който се надяват правителствата. Това коментира анализаторът Саймън Пауъл от Jefferies пред CNBC.
Според него при производството на електромобилите се отделят големи количества въглероден диоксид. Електромобилите са и по-тежки от своите бензинови или дизелови събратя.
"Излизайки от завода, те вече са изостанали", коментира Пауъл.
За производството на електромобил е нужна повече стомана, спирачните дискове са по-големи, батериите им са по-тежки, коментира още анализаторът.
Относително по-високото тегло на електромобилите е факт, тъй като производителите се фокусират основно върху пробега им. Инфраструктурата за зареждане все още не е добре развита, за разлика от мрежата на конвенционалните бензиностанции в световен мащаб.
Проблемът с "вградените емисии" може да бъде решен с позеленяването на производството на метали - например, ако при производството на стомана се използва зелен водород. Но според Пауъл това е голямо предизвикателство по целия свят.
Днес металите се преработват основно с помощта на коксови въглища, а използването на екологични способи е по-ресурсоемко и по-скъпо.
Предизвикателство са и батериите за електромобилите. Ако технологиите позволят енергийните клетки да бъдат по-енергийно ефективни, то тогава и теглото им, а и потенциалният емисионен товар ще бъдат по-малки.
преди 3 години Праведни, праведни -колко да са праведни - но, при експлоатация, доста преди 200 хил.км. изравняват и, насетне, карат със силно положителен, в своя полза, баланс. Ако един автомобил живее средно 300-400 хил.км, нещата са ясни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Прецизността на изказа, която, се следва от науката и от съда, сочи друго: Именно САМОЗАПАЛВАНИЯТА, при електромобилите, са повече, като процент. При катастрофи, когато се запали кола с ДВГ , това се случва след късо съединение или попадане на гориво върху нагрети части от двг или изпускателната уредба. Когато се случи КС в мощна, заредена (дори частично) батерия, този пожар -който, си остава пожар, иначе - ВЕЧЕ НЕ МОЖЕ ДА СЕ КЛАСИФИЦИРА като самозапалване. "САМО", нещо се пали, поради ВЪТРЕШНИ, а не външни причини. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Може да не са екологични, но са праведни според зеленото братство, а това е достатъчно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Абсолютно! Тези камионетки дето задръстват улиците трябва да си изкарат от градовете с десеторно по-големи данъци и застраховки. Или да се влиза в град с винетка. Още с производството им се хабят с 50% повече ресурси. Имат по-големи гуми - огромен *** и прах от износване. Същото и за накладки. Повече масло и охлаждаща течност. Повече място за паркиране. Ограничават видимостта и спрели и в движение. Да не говорим, че се паркират по тротоари и градинки. Абе важното е, че спряхме пластмасовите сламки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години самозапалванията на електроавтомобили след катастрофа , като процент от общите катастрофи , е много по-малък от самозапалванията след катастрофа на автомобил с ДВГ ... демек да се запали електричката е много по-малко вероятно отколкото дизела след катастрофа ... в медийното пространство се преекспонират катастрофите с електрички поради ред причини ... по-голям ефект за намаляване на катастрофите , ще имат драстичните ограничения на скоростта , говори се за механично ограничаване до 100-120км на всички автомобили освен спортните - а те ще могат да се карат само по писти а не по улиците , и въвеждането на задължителните асистенти за спиране .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години ядрената енергеия я броят за нискоемисионна , освен това е факт в доста от развитите държави . затова я споменавам . аз също съм против масовото й разпространение . тя влачи след себе си един куп неразрешени и скъпи проблеми . горенето на въглища е основното нещо , което трябва да бъде прекратено в максимален обем . поне на първо време , където това е възможно . има предостатъчно видове енергия - слънчева , вятърна , геотермална , гравитационна - която да преобразуваме в електрическа ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години ок,1во няма нужда да се мъчим с неща които не можем да променим2ро това не променя основната идея, че аец е "най-мръсният" начин за придобиване отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Облекчаването на батериите при запазен капацитет, чрез прилагане микромодулна структура на батериите, тогава, следва да намали застрахователните премии. Казвам го, като изобретател на тази батерия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Слънчевата енергия също е ядрена и лежи в основите на 2/3 от всички ВЕИ. Така че, нека отчитаме ТОЗИ факт. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Дори данък МПС цената на застраховката трябва да се само според теглото отговор Сигнализирай за неуместен коментар