fallback

Porsche се отказва от новата платформа на Volkswagen за своите електромобили

Премиум марката ще заложи на архитектурата PPE, която разработва съвместно с Audi от 2018 г.

10:40 | 25.03.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Ръководителите на луксозната автомобилна марка Porsche заявиха, че компанията ще използва своята PPE архитектура за новите електрически автомобили, вместо да разчита на представената наскоро платформа SSP на компанията майка Volkswagen Group, съобщава Automotive News.

Porsche разработва от 2018 г. архитектурата PPE (Premium Platform Electric) с друга марка под чадъра на VW, Audi. Технологията е фокусирана върху бързото ускорение, дългия пробег и по-краткото време за зареждане на батерията.

Първият модел, който ще използва платформата PPE, ще бъде изцяло електрическият SUV (sport utility vehicle) автомобил на Porsche Macan, чието производство ще стартира през втората половина на следващата година. Първият автомобил на Audi със същата архитектура ще бъде кросоувърът Q6 e-tron, подобен по размери на Macan EV. 

Изпълнителният директор на VW Group Херберт Дийс заяви на 16 март, че автомобилният производител ще разработи архитектурата Scalable Systems Platform (SSP) до средата на десетилетието. „До края на това десетилетие ще можем да въведем SSP във всички класове превозни средства“, заяви той по време на годишната пресконференция на групата.

SSP е предназначен да замени MEB платформата на VW Group, която в момента се използва от изцяло електрически автомобили като хечбека VW ID.3, кросоувърите VW ID.4 и Skoda Enyaq, както и от  подготвяния за пускане в продажба Audi Q4 e-tron.

„SSP в крайна сметка ще бъде единственият гръбнак за групата" до 2035 г., изтъкна още Дийс.

Спецификации

Porsche възнамерява да продължи работата си по разработката на платформата PPE, заяви ръководителят на операциите по производство и логистика на марката Албрехт Раймолд по време на онлайн дискусия на 15 март.

PPE ще се използва за пазара на премиум автомобили, докато SSP ще покрива основните сегменти на марките на VW Group, добавя Раймолд. „Ще бъде твърде скъпо да се разработи една платформа, която да обхваща всички пазарни сегменти, включително тези, които изискват много високи спецификации," посочва още той.

Porsche обаче ще включи в своята платформа софтуерни и технологични елементи от SSP. „Бъдещите платформи трябва да се разглеждат не само като хардуер и геометрия, но и от гледна точка на функциите, софтуера и интелигентността и онези аспекти, които ще споделяме в бъдеще“, изтъква Михаел Щайнер, директор „Научноизследователска и развойна дейност“ в Porsche.

Софтуерна интеграция

По време на годишната пресконференция на VW Group Дийс заяви, че SSP ще стартира Версия 2.0 на операционната система VW.OS, разработена от притежаваната от германската автомобилна група компания Car.Software-Org. Платформата PPE ще използва обновена версия на VW OS, наречена 1.2, добавя Дийс.

Car.Software-Org. също така разработва техническите основи на автономните технологии на VW, на базирания на данните бизнес и новите услуги за мобилност.

Audi и Porsche планират да продадат 7 милиона автомобила с платформата PPE до 2030 г., заяви изпълнителният директор на Audi Маркус Дюсман на годишната пресконференция на марката на 18 март.

Архитектурата PPE ще бъде в основата на автомобилите от по-висок клас, докато Audi ще продължи да използва MEB платформата на VW Group за по-компактните и средни SUV модели, добавя Дюсман.

Audi наскоро обяви, че планира „различни модели, базирани на PPE", обхващащи сегментите „от горния среден клас до луксозния клас".

Споделянето на разходите за разработка с Porsche ще намали еднократните разходи с 20 до 30%, изтъкват от Audi.

Платформата PPE също ще бъде в основата на бъдещите модели на Bentley, като тя ще започне да се използва при тяхното изграждане от 2025 г. През 2020 г. Audi пое контрола над Bentley от Porsche по време на вътрешно преструктуриране.

Bentley заяви, че се стреми да електрифицира своето портфолио до 2030 г.

В момента Porsche и Audi продават електрически превозни средства, базирани на междинна електрическа платформа, наречена J1. Porsche Taycan и Audi e-tron GT използват тази архитектура.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:07 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още